Een vaag probleem, wat zich (vermoedelijk) pas voordoet sinds ik geupgrade heb naar de nieuwste IE. In Firefox overigens geen problemen.
Het probleem is als volgt. In mijn site zit een div, wat dient als main content window. In het kort laat ik daar wat nieuwsberichten zien, en men kan erop reageren. De reacties kunnen weer quote-divs bevatten en die hebben een bepaalde styling meegekregen. Nu is het zo dat als ik door de reacties scroll, en de quote-div staat compleet in beeld, dan is ie alle styling kwijt. Scrollt deze gedeeltelijk uit het zichtbare gedeelte, dan is alle styling gewoon aanwezig. Het gedraagt zich nog vreemder als meerdere quote-divs in beeld staan.
Wazig verhaal ja
Voorbeeldje dan maar. Zo staat de quote-div bijvoorbeeld helemaal in beeld (let niet op de tekst):

Deze wijkt dus niet af met de rest van de styling in het reactie-veld.
Daarna een beetje naar onderen gescrolld. zodat de quote-div maar gedeeltelijk in beeld staat:

Nu zie je de andere achtergrondkleur en lijnen, etc, zoals het hoort.
Zo zit de HTML code eruit (het relevante gedeelte)
(Bovenstaande constructie, twee bounding divs (box & content) is een constructie waar ik niet omheen kom, om het zowel in IE als in firefox goed te laten werken. Met conditional comments override ik enkele CSS attributen, waarbij in onderstaande CSS code rekening mee is gehouden.)
En de bijbehorende CSS:
De volledige gegenereerde HTML validate zonder problemen.
Zie ik nu iets over het hoofd, moet ik weer rare constructies verzinnen om me naar de nukken van weer een nieuwe IE versie te schikken, of zie ik gewoon iets over het hoofd?
Ideeen zijn welkom!
Het probleem is als volgt. In mijn site zit een div, wat dient als main content window. In het kort laat ik daar wat nieuwsberichten zien, en men kan erop reageren. De reacties kunnen weer quote-divs bevatten en die hebben een bepaalde styling meegekregen. Nu is het zo dat als ik door de reacties scroll, en de quote-div staat compleet in beeld, dan is ie alle styling kwijt. Scrollt deze gedeeltelijk uit het zichtbare gedeelte, dan is alle styling gewoon aanwezig. Het gedraagt zich nog vreemder als meerdere quote-divs in beeld staan.
Wazig verhaal ja
Voorbeeldje dan maar. Zo staat de quote-div bijvoorbeeld helemaal in beeld (let niet op de tekst):

Deze wijkt dus niet af met de rest van de styling in het reactie-veld.
Daarna een beetje naar onderen gescrolld. zodat de quote-div maar gedeeltelijk in beeld staat:

Nu zie je de andere achtergrondkleur en lijnen, etc, zoals het hoort.
Zo zit de HTML code eruit (het relevante gedeelte)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div class="box"><div class="content"> <div class="comment"> <div class="header">[poster - datum - etc]</div> <div class="body"><blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">[gequote tekst]<div style="clear:both;"></div></div></blockquote> [tekst buiten quote] <div style="clear:both;"></div></div> </div> </div></div> |
(Bovenstaande constructie, twee bounding divs (box & content) is een constructie waar ik niet omheen kom, om het zowel in IE als in firefox goed te laten werken. Met conditional comments override ik enkele CSS attributen, waarbij in onderstaande CSS code rekening mee is gehouden.)
En de bijbehorende CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| .box { position: static; border: 0px;} .content { position: relative; bottom: 0px; width: 486px; height: 257px; text-align: left; overflow: auto; } .comment { color: #302028; font-size: 9pt; font-weight: normal; margin: 0px 25px 0px 25px; } .comment .header { background-image: url('img/comment_header.gif'); background-repeat: no-repeat; font-size: 4pt; height: 17px; } .comment .body { background-color: #d2cce2; line-height: 14px; text-align: justify; padding: 8px 6px 8px 6px; border: #625e65 1px solid; } blockquote { margin: 0px 35px 0px 35px; } .quote { color: #404040; background-color: #C3BBD7; border-bottom: #EEEEE0 1px solid; border-top: #EEEEE0 1px solid; } |
De volledige gegenereerde HTML validate zonder problemen.
Zie ik nu iets over het hoofd, moet ik weer rare constructies verzinnen om me naar de nukken van weer een nieuwe IE versie te schikken, of zie ik gewoon iets over het hoofd?
Ideeen zijn welkom!
Think of me long enough to make a memory