Op het laatste moment erachter komen dat het mooi weer is en je genoeg tussenuren hebt garandeert veel pret niet de beste foto's, maar ondanks dat we nauwelijks voorbereiding en maar weinig tijd hadden toch nog iets leuks van kunnen maken denk ik. Aangezien er een betere goed voorbereide shoot (met meer auto's) in het verschiet ligt wil ik toch even wat commentaar over wat ik vandaag heb geschoten.

Allemaal geschoten met een Canon 30D + 17-40/4L
Voor alle 4 de foto's gelden wel een aantal minpunten op te noemen.
• Langere sluitertijd gebruiken, deze zijn allemaal op 1/160e genomen. Zonder laptop kon ik ook niet zien welke grens ik moest aanhouden dus ik heb voor de zekerheid een vrij snelle sluitertijd gekozen.
• Wegens tijdgebrek konden we alleen maar naar het zuiden-oosten rijden (over de A16) en aangezien ik achterin geen raampjes heb die open kunnen kon ik alleen maar tegen het licht inschieten.
• Variatie. Zonder degelijk plan en communicatie (en op de openbare weg!) is het lastig om wat variatie te krijgen. We hebben dan ook het plan om op een verlaten vliegveld te gaan schieten volgende keer.
• Een ND-grad filter of polarizer zou in sommige situaties wat kunnen helpen, maar die had ik niet bij me.
Welke tips hebben jullie nog meer?

Allemaal geschoten met een Canon 30D + 17-40/4L
Voor alle 4 de foto's gelden wel een aantal minpunten op te noemen.
• Langere sluitertijd gebruiken, deze zijn allemaal op 1/160e genomen. Zonder laptop kon ik ook niet zien welke grens ik moest aanhouden dus ik heb voor de zekerheid een vrij snelle sluitertijd gekozen.
• Wegens tijdgebrek konden we alleen maar naar het zuiden-oosten rijden (over de A16) en aangezien ik achterin geen raampjes heb die open kunnen kon ik alleen maar tegen het licht inschieten.
• Variatie. Zonder degelijk plan en communicatie (en op de openbare weg!) is het lastig om wat variatie te krijgen. We hebben dan ook het plan om op een verlaten vliegveld te gaan schieten volgende keer.
• Een ND-grad filter of polarizer zou in sommige situaties wat kunnen helpen, maar die had ik niet bij me.
Welke tips hebben jullie nog meer?
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock