Toon posts:

[Vista] Soort van 'admin-gebruikers-manager' gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n oudeXP computer was op het laatst een zooitje dankzij al het gerommel van de kids. Dat wil ik op m'n nieuwe computer beter aanpakken. Vandaag heb ik Vista Home Premium 32bits geinstalleerd en meteen gebruikers aangemaakt. Op zich zijn er o.a. via dat oudercontrole wel dingen verbeterd maar wat me ontzettend tegenvalt is dat je niet vanuit je administratoraccount bepaalde zaken kan regelen voor andere accounts!!!

Er zijn HEEL VEEL instellingen die je voor ELKE gebruiker apart moet instellen en dat kan je alleen maar doen door als die gebruiker in te loggen. Knap lastig. Ook had ik gedacht dat je zo langzamerhand wel heel makkelijk zou kunnen instellen welke programma's wel of niet in startmenus van gebruikers zo terecht komen. Niet dus. Ik moet OVERAL inloggen en her en der snelkoppelingen verwijderen of aanmaken en ga zo maar door. Het ene programma mietert overal een snelkoppeling neer en het andere doet dat nergens, behalve in m'n adminaccount. HEEL irritant... Ook vervelend is dat het lijkt alsof preferences van bepaalde programma's en hardware soms wel en soms niet bij andere users worden ingesteld. Het is tijdrovend om alles steeds na te moeten lopen... Daar heb ik toch een computer voor om dat te doen???

Dus is mijn vraag: kan dit niet ANDERS? Zie ik iets compleet over het hoofd? Zo nee, bestaat er geen een of andere utility waarmee je dit wel kan??? Een soort van admin-gebruikers-manager'?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 21:32
Simpele handeling.

stap 1

Maak 1 account aan (test)
Stel deze helemaal in naar eigen inzicht

stap 2
Maak je gebruikers aan

stap 3
Start je computer opnieuw op en log in als ADMIN

stap 4
Copieer je test acount (profiel deze staat in %system%\user) naar je aangemaakt gebruikers account.

en klaar :)

Helaas zijn er geen ander mogelijk heden aangzien je vanaf afstand alleen met GPO's je profiel kan beinvloeden en dan kan ook nog niet alles aangepast worden.

Dit heet ook wel een Template en word ook gebruikt in AD omgevinegn

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-02 21:39
het startmenu kun je veranderen voor iedereen tegelijk, dat staat nu onder:
C:/programdata/Microsoft/Windows/Menu Start

Bureaublad kun je aanpassen per gebruiker dor te gaan naar:
C:/Gebruikers/[gebruikersnaam]/bureaublad
hier stond bij de oude windowsversies ook altijd het startmenu bij, die staan er nu dus niet meer, iemand die weet waar ze die verstopt hebben?