Toon posts:

Problemen met VISTA i.c.m. XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP pro op mijn pc staan. Nu wilde vanavond Vista op een andere partitie ernaast installeren, maar nu liep mijn computer vast na het herstarten (dus bij dat zwarte scherm met een groen balkje van microsoft). Nu hebik alles geprobeerd, maar kon niet meer terug in XP opstarten. Nu heb ik via mijn externe HDD case mijn harddisk benaderd via een laptop (dus HDD uit computer in de USB case en aangesloten op een latop). Ik heb vervolgens 2 mappen weggegooid die zijn geinstalleerd door VISTA.

nu komt mijn vraag:

Ik kom dus weer in XP nu, maar als ik de computer opstart geeft ie aan dat er fout is opgetreden omdat hij sommige bestanden voor VISTA niet kan vinden (logish die heb ik zelf weggegooid), ik kan nu kiezen voor een oude versie van windows en als ik dat doe start ie gewoon XP weer op, nu is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit uit te zetten dus dat mijn computer gewoon weer standaard XP opstart ipv elke keer eerst die melding geven bij het opstarten? En ja ik heb al bij opstartinstellingen gekeken bij windows en kan het niet vinden :'(

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
Je kunt de orginele configuratie herstellen door middel van dit programma:

http://www.vistabootpro.org/

Even zoeken voor de optie Remove Vista bootloader.

Verwijderd

Kan dat ook niet gewoon met fixmbr in de recovery console van win xp?

http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
En als jij, wanneer XP is opgestart, bij de opstart- en herstelinstellingen gaat kijken? Kun je daar niet selecteren wat als 1ste geboot moet worden, wat getoond wordt, etc.?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=27461882,noline] En ja ik heb al bij opstartinstellingen gekeken bij windows en kan het niet vinden :'(
;)

Verwijderd

Waarom niet Vista gewoon opnieuw installeren ? Dan wordt dat ook meteen gefixt door de boot manager van Vista. Die partitie dus even formatteren, dan in Recovery console van XP fixmbr en fixboot doen en daarna Vista weer installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok tis gelukt, maar nu wil ik VISTA nog eens een keer proberen, maar ben erachter gekomen dat ondanks ik had aangegeven dat ik hem op een andere partitie wilde hebben er toch bestanden op mijn XP disk terecht zijn gekomen na die vastloper en nog geen een bestand op die andere partitie. Hoe kan ik dit voorkomen?
Pagina: 1