Toon posts:

vraagje over mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Howdy peeps,

Ik heb sinds een paar weken een laptop een hp pavillion dv6000 (type DV6137)

met de volgende specs.

http://www.vergelijk.nl/n...vilion_dv6137/specs.rhtml

ik ben dus naar de winkel gegaan en heb specifiek duidelijk gemaakt wat ik met de laptop wilde en wat ik erop moest kunnen doen.

nu blijkt dus dat ik niet eens op de beste kwaliteit het spel need for speed underground kan spelen ???

Ik speel ook vaak online het spel live for speed en zelfs daar gaat ie op haperen en stotteren en zelfs als ik offline speel (dus internetverbinding uit)

ik heb de laptop omgeruild voor een andere maar deze heeft dezelfde verschijnselen en kan dus niet de spellen zoals need for speed underground2 of need for speed carbon spelen.

Op lage res. gaat nfsc nog wel maar dan ziet het spel er gewoon niet uit omdat ik de detaildingen heel laag moet zetten wil de laptop het spel aankunnen.

heeft iemand hier een verklaring voor en wie kan me raad en advies geven.

Groetjes Danielle

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat spel kan gewoon gedraaid worden met die laptop. Hoe zit het met je drivers? Want als je die niet geinstalleerd heb, dan loopt het namelijk ook niet lekker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Die onboard chip is nou niet de beste game chip :o Heb je verder de nieuwste drivers al geprobeerd

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
Bl44tschaap schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:25:
Die onboard chip is nou niet de beste game chip :o Heb je verder de nieuwste drivers al geprobeerd
Idd die video kaart, die gaat dat dus echt niet trekken,,,

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de allerlaatste update van de videokaart erop staan maar hij trekt het idd niet.

nu wil ik dus een laptop hebben die vergelijkbaar is met de acer travelmate 8000 die heeft namelijk een videokaart mobility radeon 9700 en die schijnt wel heel erg goed te zijn.

gr Daan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:54:
Ik heb de allerlaatste update van de videokaart erop staan maar hij trekt het idd niet.

nu wil ik dus een laptop hebben die vergelijkbaar is met de acer travelmate 8000 die heeft namelijk een videokaart mobility radeon 9700 en die schijnt wel heel erg goed te zijn.

gr Daan
De Radeon Mobility 9700 is opzich een leuk chip, maar ook nog niet echt een game wonder zover ik weet. Deze chip is inmiddels ook al weer gedateerd, zeker voor de nieuwste games. Waar je zeker op moet letten is dat je geen shared memory hebt voor je VGA chip, dit betekend namelijk dat een deel van het RAM geheugen gereserveerd wordt voor de VGA chip. RAM geheugen is altijd trager dan dedicated VGA geheugen.

Ik weet niet wat je butget is, maar houd er rekening mee dat een laptop waar je goed op kunt gamen niet één van de goedkoopste zal zijn.

In iedergeval is het dedicated geheugen voor de VGA chip ook heel belangrijk dus geen shared of hyper memory.

Voor de zekerheid zou ik gewoon ook eens wat reviews opzoeken of heeft iemand anders nog een goede tip. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2007 22:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
heb je de specs gelezen van de laptop die ik nu heb ?

das er een van 1000 euries en had toch wel verwacht dat ie een beetje goed zou draaien.
maar de x1600 kaart is dus nog beter dan die radeon9700 ?

deze laptop heb ik 10 jan aangeschaft en ben nu met de winkel aan het onderhandelen voor een betere die de spellen wel aankan en heb gevraagd naar een acer omdat dat volges mij kwalitatief wel goede laptops zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens gevraagd om een videokaart die niet gedeeld was en ze zeiden van deze dat dat niet zo was.
blijkt dus wel zo te zijn en qua geheugen zegt HP zelf dattie 128 heeft en de winkel zegt 256 en als ik het op de laptop opzoek zegtie ook 256.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:33:
heb je de specs gelezen van de laptop die ik nu heb ?

das er een van 1000 euries en had toch wel verwacht dat ie een beetje goed zou draaien.
maar de x1600 kaart is dus nog beter dan die radeon9700 ?

deze laptop heb ik 10 jan aangeschaft en ben nu met de winkel aan het onderhandelen voor een betere die de spellen wel aankan en heb gevraagd naar een acer omdat dat volges mij kwalitatief wel goede laptops zijn.
Acer is een midden klas merk zeg maar B merk, persoonlijk ben ik er niet weg van, maar zoals gezeg is dat persoonlijk. Ik heb de door mij genoemde VGA chips even weer verwijderd, want ik twijfel even over de 6800 in principe zou het wel een goede zijn, maar ik weet niet hoe hij zich verhoud tegenover de Radeon 9700. Ik kijk nog even weer naar jouw spec's ;)

edit: Volgens de spec's heeft deze laptop shared memory, dat is dus voor gamen af te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2007 22:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 22:30
Nou wil ik niet heel vervelend zijn, maar als je 1000,- euro voor de HP DV6137 hebt betaald ben je ook best wel genaaid. Hij lag pas nog voor 699,- bij de kruidvat:

StraightOn.NL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:51

De videochip is idd niet geschikt voor gaming, dan kun je beter uitkijken naar een laptop met Radeon X1600 of Geforce 7600 videochip.

[ Voor 22% gewijzigd door mvdklip op 07-02-2007 22:44 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

geforce go6150
videokaart geheugen 128 mb
Het is niet zo'n snelle videokaart. Hij's stand-alone en dus beter dan een geintegreerde videokaart maar niet meer dan dat. Ik zou bijna stellen dat de 9700 sneller is....

Volgens mij bevat deze ook Turbocache wat betekend dat de GPU naast de 128 Mb eigen gehuegen ook mee kan snoepen van het systeemgeheugen (de rest dus). Hierdoor zou de snoeperd dus kunnen doen alsof 'ie 256 Mb heeft enzovoort. Zowel jij als de winkel hebben dus gelijk.
edit:

Vaag, volgens de site is het maximaal 128 MB en dus turbocache-loos. Het is dus niet mogelijk dat 'ie 256 Mb aangeeft. Of het kruitvat goedkoper is valt trouwens te bezien, de HP heeft 1 GB meer aan geheugen. Gevalletje verkeerd been gezet worden. Dit is dus een nVidia geintegreerde videokaart zonder eigen gehuegen. Indien de verkoper beweerde dat dit een game laptop is, dan heeft 'ie niet waargemaakt wat jij wilde. Een X1600 of GeforceGo7300 gaat veelvouden sneller.

Tweakers doen elkaar trouwens constant de groeten en uit die gewoonte is het 'groetjes, Danielle' wellicht goed bedoeld maar niet echt nodig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Delerium op 07-02-2007 23:05 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvdklip schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:42:
Nou wil ik niet heel vervelend zijn, maar als je 1000,- euro voor de HP DV6137 hebt betaald ben je ook best wel genaaid. Hij ligt momenteel voor 699,- bij de kruidvat:

http://www.kruidvat.nl/do.../specs/compaqnotebook.pdf

De videochip is idd niet geschikt voor gaming, dan kun je beter uitkijken naar een laptop met Radeon X1600 of Geforce 7600 videochip.
Hier kan ik mij inderdaad ook geheel bij aansluiten, volgens mij ben je wat minder goed geinformeerd door de betreffende winkel.

[ Voor 77% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2007 22:46 ]

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 22:30
ecteinascidin schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:43:
[...]
Het is niet zo'n snelle videokaart. Hij's stand-alone en dus beter dan een geintegreerde videokaart maar niet meer dan dat. Ik zou bijna stellen dat de 9700 sneller is....
De 6150 is gewoon een zogenaamde IGP, dus Integrated Graphics Processor en dus zeer zeker niet vergelijkbaar met een losse videochip met eigen geheugen.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het commetaar van Nvidia over de 6150: The NVIDIA GeForce Go 6100/6150 GPU and the NVIDIA nForce Go 430 MCP are an ideal solution for low-cost notebook PCs with long battery life.

Een overzicht van mobiele GPU's

http://www.nvidia.com/page/geforcego6.html

http://ati.amd.com/products/mobile.html

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2007 22:56 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De laptop voldoet duidelijk niet aan de eisen die je vooraf aan de verkoper hebt gesteld en daarom zou je in principe de laptop kunnen inleveren. Vraag is, is er bewijs voor jouw eisen?

Daarna zou ik eens in Complete Systemen & Laptops wat lezen om te zien of daar laptops tussen staan die wel aan je eisen voldoet.

Ik vind het vreemd om bij die winkel nog een keer te gaan bijbetalen. Mogelijk had je immers dan elders voor minder of hetzelfde geld een laptop gehad die wél doet wat jij wilt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga naar die winkel en ze duidelijk wat ik verlang van een laptop en dattie vergelijkbaar moest zijn met een acer travelmate 8000 en toen kwam ie op deze uit mja hij werkt verder echt super behalve dan dat ik geen degelijke spellen kan spelen.

maar is dat x1600 en x1800 enz. beter dan die 9700 of zit ik er dan naast ?

greetz daan

Verwijderd

Topicstarter
ik ben es aan het zoeken gegaan en kwam deze tegen:

http://www.icecat.co.uk/n...ct/LX.TEH06.056/index.htm

is dat wat ? en is dat net zo goed als de acer travelmate 8000 (wss beter want het is een type erna) maar heb ik hier wat aan met mijn eisen die ik stel aan een laptop ?

greetz daan

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een n00b op dat gebied dus snap er de ballen nie van haha :P

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:08:
Ja ik ga naar die winkel en ze duidelijk wat ik verlang van een laptop en dattie vergelijkbaar moest zijn met een acer travelmate 8000 en toen kwam ie op deze uit mja hij werkt verder echt super behalve dan dat ik geen degelijke spellen kan spelen.

maar is dat x1600 en x1800 enz. beter dan die 9700 of zit ik er dan naast ?

greetz daan
ja, de ati's x1600 en x1800 presteren beter als de 9700
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:12:
ik ben es aan het zoeken gegaan en kwam deze tegen:

http://www.icecat.co.uk/n...ct/LX.TEH06.056/index.htm

is dat wat ? en is dat net zo goed als de acer travelmate 8000 (wss beter want het is een type erna) maar heb ik hier wat aan met mijn eisen die ik stel aan een laptop ?

greetz daan
Deze laptop voldoet duidelijk beter aan de -game- eisen die jij stelt in vergelijking met de laptop die je nu hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:19:
Ik ben echt een n00b op dat gebied dus snap er de ballen nie van haha :P
Zie het maar als een highscore lijst in een racespelletje ;)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus eigenlijk moet ik een laptop hebben met de videokaart die bovenaan in de lijst staat ?

greetz Daan

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Nou, een 7900GTX hoef je ook niet. Zit je aan een energie slurpend bakbeest. Een 7600/x1600 is een mooi evenwicht tussen performance (alle games speel ik er ook met gemak mee), accuduur en gewicht (lees 15.4" laptop tov 17"bakbeest). Verder zijn die ook mooi wat goedkoper.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

De bovenste kaarten in die lijst zullen dan idd wel de beste zijn qua benchmarks/ gamen, houd er dan ook rekening mee dat de laptops die deze kaarten aan boord hebben schrikbarend duur zijn (voor "ff leuk" te gamen op een laptop that is) en niet lang op hun eigen batterij kunnen werken.
M'n toshiba met go7600 videokaartje heeft er geen enkele moeite mee om nfsu2 of mw te spelen.

hmmzz volgens mij precies hetzelfde wat gremlin zei maar dan met andere woorden :P

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar ik speel eigenlijk alleen maar via netstroom dus dan zou het nie zo uitmaken of ik een stroomslurpende kaart erin heb.

Ik neem die laptop eigenlijk nooit erges mee naartoe en is dat wel zo heb ik altijd de adapter bij me.

greetz Daan

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:28:
Ja ok maar ik speel eigenlijk alleen maar via netstroom dus dan zou het nie zo uitmaken of ik een stroomslurpende kaart erin heb.

Ik neem die laptop eigenlijk nooit erges mee naartoe en is dat wel zo heb ik altijd de adapter bij me.

greetz Daan
Ik begrijp heiruit dat je de laptop niet mobiel wilt gaan gebruiken en eigenlijk al helemaal niet vaak wilt verplaatsen. Waarom dan de keuze voor een laptop en niet gewoon een fatsoenlijk desktop/tower systeem. Dit is veelal een stuk goedkoper wanneer je meer performance wilt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 21:31
Ik zou eens kijken naar een MSI M677 notebook. Die heeft een GeForce Go 7600. En hij is niet eens zo heel erg duur :)

Verwijderd

Topicstarter
heey heey .

De winkel biedt mij nu de acer aspire 9302 aan met 2gb aan werkgeheugen.

de enige die ik kan vinden met dat 2gb werkgeheugen is deze:

http://www.modern.nl/WINK...roductlink&adrecip=Kelkoo

dat in vergelijking met deze:

http://www.vergelijk.nl/n...vilion_dv6137/specs.rhtml

die 2e link das degene die ik nu heb en hij kan me die van de eerste link aanbieden.
wat denken jullie.

Greetz Daan

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Niet doen. Ook een Go 7300 is niet geweldig. Let echt puur op die graka: Een 7600/X1600 of beter is echt nodig om echt lekker te gamen, nu en in de toekomst. Die kaarten zijn 2x zo snel. De gfx is altijd al het bottleneck. Op het geheugen hoef je niet echt te letten. Als je 1x 1GB hebt kun je dat ook zo voor <100 euro upgraden naar 2GB. Dat kun je gewoon zelf doen en heb je in een minuut voor elkaar. Daarom is die MSI M677 wel goed. Gewoon een top laptop van een goed merk (acer raad ik echt af, zoek maar eens op GoT :| ).

Verwijderd

Topicstarter
op wat moet ik zoeken ? GoT ?

greetz Daan

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 21:31
Je moet laptops zoeken met minimaal een nVidia GeForce Go 7600 of een ATi Mobility Radeon X1600.

Zoek gewoon een aantal modellen op de websites van bekende fabrikanten:

Asus, www.asus.com
Acer, www.acer.nl
HP, www.hp.nl
Dell, www.dell.nl
Zepto, www.zepo.nl (deze fabrikant maakt speciale gamers notebooks!)
MSI, www.msi.nl
Fujitsu-siemens, www.fujitsu-siemens.nl

Wat zijn precies je eisen? Wil je veel gamen? Welke programma's draai je? Wat voor scherm wil je? en uiteraard: wat is je budget?

Als je die hier even plaatst help ik je wel een aantal notebooks zoeken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Flappie op 11-02-2007 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

ik wil iig dat het spel need for speed carbon erop kan draaien dan weet ik dat de videokaart goed is.
ik heb het met deze geprobeerd maar moet alles laag zetten en dan ziet het spel er nog niet uit terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik dat soort spellen wil kunnen spelen.

live for speed vergt niet zo heel veel maar heb al gezien dat de fps duidelijk hoger hoort te zijn in het spel maar dat kan je dus alleen maar hoger laten worden als je extra dingen uitzet zoals details van bomen en publiek enzo langs de kant van het circuit .

nu is dat uitgezet en nog draait het spel bij een vriend van me (op zn laptop waar een ati radeon 9700 in zit) op 20 fps hoger als mijne.

ik wil gewoon kunnen surfen,live for speed kunnen spelen,need for speed carbon moet het goed doen op hoge res. en met mooie details enzo en aangezien ik deze laptop op afbetaling heb voor een bedrag van 1000 euro zal ik dus alleen kunnen ruilen voor een andere die ook op 1000 euro ligt.

is dit voldoende info zodat je voor me kan zoeken anders moet je maar ff vragen wat je nog meer wilt weten.

greetz Daan

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Die videokaart is dus 3x niks, daar ga je echt niet mee kunnen gamen, als NFS nog lukt zal het volgende nieuwe spel dat uitkomt het wel niet doen.

De prijs valt nog wel mee voor een normale winkel : pricewatch: HP DV6137EU (Turion TL-50; 2GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Tja zoek eerst eens uit hoe de materie in elkaar zit. Benchmarks van videokaarten zijn in overvloede te vinden.

Dit is in ieder geval niet de manier om een topic te openen en zeker niet om zo te dicussiëren. Op got verwachten gewoon dat je zelf het één en ander uitzoekt en dat is iets wat niet uit je postings blijkt. Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.