Ik heb dit al een aantal keren geprobeerd, maar zonder goed resultaat. Het lukte me wel om op een enkele PATA en SATA schijf te installeren. raid-0 SATA schijnt ook te werken, maar PATA is me nog niet gelukt. Weet iemand hier iets op?
Ik zou ook graag hier dat antwoord horen, ik krijg me PATA RAID0 array maar niet zichtbaar onder de installie van Vista (clean install)
om nou raid schijven hiervoor te kopen
EDIT: http://www.nforcershq.com/forum/here-vp587942.html#587942 voor een forum dat hier al 30 draadjes over schrijft..
om nou raid schijven hiervoor te kopen
EDIT: http://www.nforcershq.com/forum/here-vp587942.html#587942 voor een forum dat hier al 30 draadjes over schrijft..
[ Voor 25% gewijzigd door knights16 op 09-02-2007 12:58 ]
Wat is het probleem precies met Vista en "raid" is het een Raid Controller probleem of een "array probleem" of zijn de drivers er gewoonweg niet?
Ben zelf aan het wikken en wegen of ik wel naar Vista wil vanwege dit soort problemen.
Heb hier 3 computers die allemaal een raid controller hebben Silicon Image/Highpoint/Intel ICH5R/Nforce4 raid, elk van deze computers heeft een raid0 of raid1/5 config.
Denk dat ik "even" wacht op Vista SP1 en dat alle drivers een aantal updates gehad hebben zodat deze problemen vermeden kunnen worden.
Ben zelf aan het wikken en wegen of ik wel naar Vista wil vanwege dit soort problemen.
Heb hier 3 computers die allemaal een raid controller hebben Silicon Image/Highpoint/Intel ICH5R/Nforce4 raid, elk van deze computers heeft een raid0 of raid1/5 config.
Denk dat ik "even" wacht op Vista SP1 en dat alle drivers een aantal updates gehad hebben zodat deze problemen vermeden kunnen worden.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb een Asus P5W met verschillende raid controllers erop.
Ik wilde graad de ICH7R gebruiken, maar de driver werd niet standaard door Vista herkend.
Nu probeerde ik een extra driver op te geven, maar dat werd een ramp.
Van Intel drivers geprobeerd, Asus etc.. noem maar op.
Niks werkte.
Uiteindelijk bleek een bios update voldoende te zijn om vista te kunnen installeren zonder toevoeging van extra drivers.
Wellicht dat dat ook hier op gaat ?
Ik wilde graad de ICH7R gebruiken, maar de driver werd niet standaard door Vista herkend.
Nu probeerde ik een extra driver op te geven, maar dat werd een ramp.
Van Intel drivers geprobeerd, Asus etc.. noem maar op.
Niks werkte.
Uiteindelijk bleek een bios update voldoende te zijn om vista te kunnen installeren zonder toevoeging van extra drivers.
Wellicht dat dat ook hier op gaat ?
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Mij is het wel gelukt via SATA raid-0 te draaien op Vista, maar niet met PATA. Heb veel gezocht op google, maar er kwam alleen uit voren dat Nvidia nog geen goede PATA drivers heeft gemaakt voor Raid. Vrij irritant..
Het is al even geleden, heb vista niet meer geinstalleerd staan, maar heb de RTM versie in een dualboot gehad, op een windows systeem waar al twee software-raids 0 op draaiden met pata schijven. (2 schijven, verdeeld in twee raid 0 partities)
Na de install van Vista verschenen de beide raid 0 partities gewoon in de verkenner.
Misschien proberen om een software raid te maken in je verse (cleane) vista install?
Na de install van Vista verschenen de beide raid 0 partities gewoon in de verkenner.
Misschien proberen om een software raid te maken in je verse (cleane) vista install?
Pagina: 1