[php] Word documenten bewerken/opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik sla regelmatig via een upload form documenten op middels php. Wat ik me eigenlijk afvraag is of het ook mogelijk is om die documenten weer op te halen en vervolgens te bewerken en weer te uploaden..
Dus dat je in je web applicatie het mogelijk maakt om documenten te beheren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zoek eens op de word classe van PHP.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Als ik het goed begrijp wil je alleen een versiebeheersysteem bouwen in php?

Dat kan. :)

Maar ff serieus. Wat is je vraag precies? (Ik kan nl. de vraag die je stelt heel eenvoudig met ja beantwoorden)

@Snakiej: zoals TS het nu heeft opgeschreven hoeft hij niets met het bestand te doen (het hadden net zo goed .abc files kunnen zijn)

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02
Ja, maar dan laat je het bestand downloaden, bewerken, opslaan en opnieuw uploaden. Denk niet dat dat is wat je wilt, maar veel meer krijg je niet zomaar voor elkaar zonder hele gekke trucks uit te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
phsmit schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:25:
Als ik het goed begrijp wil je alleen een versiebeheersysteem bouwen in php?

Dat kan. :)

Maar ff serieus. Wat is je vraag precies? (Ik kan nl. de vraag die je stelt heel eenvoudig met ja beantwoorden)

@Snakiej: zoals TS het nu heeft opgeschreven hoeft hij niets met het bestand te doen (het hadden net zo goed .abc files kunnen zijn)
Nee waar ik naar op zoek ben is of het mogelijk is om de bestanden die je hebt geupload naar je server weer te openen, aan te passen en weer op de server op te slaan. En dan wel een server van bv een webhost, want op je eigen server zou je met samba bv shares kunnen maken oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
ViNyL schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Nee waar ik naar op zoek ben is of het mogelijk is om de bestanden die je hebt geupload naar je server weer te openen, aan te passen en weer op de server op te slaan. En dan wel een server van bv een webhost, want op je eigen server zou je met samba bv shares kunnen maken oid..
Waar wil je aanpassen? In Word op je pc? Of in je webbrowser?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Nou als het in de webbrowser goed ondersteund wordt is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
De vraag is of je dat zelf wil programmeren. Wil je echt zoiets als http://docs.google.com ? dan zul je toch echt heel veel tijd over moeten hebben.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ja dat snap ik inderdaad.. ik zat meer te denken aan download, edit, upload.. maar mogelijk dat dat niet kan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
nouw, download, edit, upload kan aan de serverkant natuurlijk redelijk eenvoudig met php. Wat wil je nu precies van ons weten?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Of zet een Sharepoint-server op? Word ondersteunt Sharepoint naadloos :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Nou het is voor een simpel systeem wat op een goedkoop webhostje draait en waar helaas ook niet veel geld voor beschikbaar is.. Ik ga eens even uitzoeken of webdav bij de webhost ondersteund wordt..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Word 2007 (en alle andere tools in office 2007) schrijven hun documenten nu weg als XML bestand, wat het makkelijker maakt om ze dmv. PHP of wat dan ook aan te passen.

Wellicht is het een optie om je in XML en de nieuwe .docx formaten in te lezen? (mits het niet zo'n probleem is dat het alleen Word 2007 only word.)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Pagina: 1