TV-tuner voor laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192578

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 6400 met windows Vista Premium erop.
Helaas zit er geen tv-tunerkaart in m'n laptop.

Ik heb even op internet rondgekeken en er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om toch op je laptop tv te kunnen kijken middels USB aansluitingen met een externe tv-tuner.

Ik zoek nu dus een externe tv-tuner die werkt met "Windows Media Center" en ook van goede kwaliteit is. De kabel moet erop aangesloten kunnen worden (dus niet alleen etherontvangst)..

Wie kan mij daarbij helpen?

Alvast bedankt!! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 192578 op 07-02-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=134383

Pinnacle PCTV 330e Pro Hybrid Stick
Staat ook bij dat ie compatible is met Media Center

(plaatje klopt trouwens niet @ site :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:36:
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=134383

Pinnacle PCTV 330e Pro Hybrid Stick
Staat ook bij dat ie compatible is met Media Center

(plaatje klopt trouwens niet @ site :S )
Dankje! Zit er ook afstandsbediening bij? Heb je er ook ervaringen mee? Compitabel met Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:47
De tekst zegt dat er een afstandsbediening bij zit. Heb er verder geen ervaring mee. Vista weet ik ook niet, zou je moeten bekijken op de Pinnacle site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 22:48
Maar wil je ook echt TV gaan kijken en opnemen. Zelf voor 13 euro een logitech afstandsbediening gecoord en werkt wel leuk.Muziek collecties en films kijken via de TV kan dan gewoon. Ik kan niet opnemen of TV via delaptop kijken. Maar iwl ik TV kijken drukken we het tv/av knopje in en opnemen doe ik al jaren niet meer (staat toch wel op internet) :+

Dit dus even ter illustratie dat je niet perse een tuner nodig hebt voor MCE. Zonde om geld weg te gooien als je de door mij genoemde dingen ook niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:10:
Maar wil je ook echt TV gaan kijken en opnemen. Zelf voor 13 euro een logitech afstandsbediening gecoord en werkt wel leuk.Muziek collecties en films kijken via de TV kan dan gewoon. Ik kan niet opnemen of TV via delaptop kijken. Maar iwl ik TV kijken drukken we het tv/av knopje in en opnemen doe ik al jaren niet meer (staat toch wel op internet) :+

Dit dus even ter illustratie dat je niet perse een tuner nodig hebt voor MCE. Zonde om geld weg te gooien als je de door mij genoemde dingen ook niet gaat gebruiken.
Ik denk niet dat ik begrijp wat je bedoeld, haha..

Uhm.. Wat voor afstandsbediening is dat? En hoezo kun je dan tv op je laptop bekijken maar niet opnemen? Ik snap niet helemaal hoe je het bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 07:14
Pinnacle en Hauppauge bieden beiden prima externe TV kaarten die compatible zijn met Windows Media Center 2005 edition. Ik neem aan dat ze ook kaarten hebben die compatible zijn met vista.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik kan geen TV op de laptop kijken en ook niet op de TV. Echter sluit ik mn laptop via s-video aan op de TV. Op die maniet kan ik met Media Center mooi mn collecties muziek vanuitmn bed afspelen en ook films. Het is dat je hier niet echt neerzet waarvoor je het wilt gaan gebruiken. Als jij niet van plan bent om TV via je laptop te kijken en opnemen dan hoef je zo'n ding niet aan te schaffen terwijl MCE er om blaat bij de eerste keer starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:19:
Ik kan geen TV op de laptop kijken en ook niet op de TV. Echter sluit ik mn laptop via s-video aan op de TV. Op die maniet kan ik met Media Center mooi mn collecties muziek vanuitmn bed afspelen en ook films. Het is dat je hier niet echt neerzet waarvoor je het wilt gaan gebruiken. Als jij niet van plan bent om TV via je laptop te kijken en opnemen dan hoef je zo'n ding niet aan te schaffen terwijl MCE er om blaat bij de eerste keer starten :P
Ja maar dat is juist wel de bedoeling... Ik wil wel kunnen kijken & opnemen via de laptop... Tevens heeft de laptop geen tv-kaart dus kan ik hem ook niet aansluiten via de s-video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, ok dan is het duidelijk omdat je dat niet aangaf. Ik zou het niet raar vinden als iemand van de MediaMark iemand een TV Tuner aansmeert om zo films van de computer op de TV te kunnen afspelen :+
Pagina: 1