Nood / tijdelijk rijbewijs mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52
Heel erg stom, maar ik ga morgen op vakantie en wil ter plekke een auto huren.... nu kom ik er vandaag achter dat ik nergens maar dan ook nergens m'n rijbewijs kan vinden.
Ik gebruik dat ding misschien één keer in de drie maanden dus ik kan me niet precies herinneren waar ik 'm voor het laatst heb gezien.

Nu vroeg ik me af of er mogelijkheden zijn voor tijdelijke of nood rijbewijzen?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hm, lijkt me sterk als er zoiets als een tijdelijk of nood rijbewijs bestaat, je kan het natuurlijk altijd even navragen bij de gemeente.

Andere mogelijkheid was het doen van een aanvraag voor een spoedrijbewijs, dit duurt echter nog steeds één dag dus daar ben je nu reeds te laat mee. Dit kost overigens ~ € 40/50 extra (afhankelijk van geemte). Aangezien je hem kwijt bent zal je ook bij de Politie aangifte moeten doen van vermissing, pas als je daar een bewijs van hebt kan je een nieuwe aanvragen.

Enige oplossing om op vakantie nog een auto te kunnen huren denk ik .... goed zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20

weebl

YARR!

Volgens mij is dit er alleen met paspoorten... En trouwens nu met die kaartjes gaat het sowieso veel langer duren dan je gewend bent :'( Mijn rijbewijs was een rijbewijs zoals jij dat wilt, binnen 20 minuten stond ik weer buiten, met rijbewijs :) Maar ik ben bang dat je toch even moet gaan zoeken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je hebt sowieso een probleem omdat je een document dat niet van jou is kwijt bent. Afaik is een rijbewijs altijd eigendom van de staat en moet je het dus ook weer kunnen inleveren. Als je nu dus een nieuw rijbewijs aan gaat vragen moet je dus ook aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
ik ben het ondertussen al redelijk aan het opgeven inderdaad. Net de marechaussee gebeld, voor paspoorten is er wel een noodoplossing maar dus niet voor rijbewijzen.
heb ondertussen werkelijk alles al overhoop gehaald en ga het zo'n beetje opgeven. Dan maar met de trein door Ierland :( misschien ook wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maw: Zoek toch gewoon je rijbewijs op.

Doe net alsof je zojuist auto hebt gereden, kom thuis en leg een virtueel rijbewijs weg en doe daarna wat je normaal zou doen. Vervolgens ga je overal zoeken waar je net bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 08:29
Hmm, laatste keer dat ik rijbewijs aanvroeg, kreeg ik hem gelijk mee?
Had hem dus ook kwijt en kon hem totaal niet terugvinden.
Hoefde trouwens niet bij politie langs.

PS: heb dus nu 2 boekjes liggen. Trouwens heb je tegenwoordig al van die kleine plastic kaart rijbewijzen?

Laat maar, dat was in andere gemeente, in amsterdam duurt het blijkbaar een week volgens hun website.
Of je zal zelf even bij gemeente langs moeten gaan voor vervangend rijbewijs, kijken hoe lang het echt in de praktijk duurt.

[ Voor 36% gewijzigd door bangkirai op 07-02-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

FAD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:45:
Heel erg stom, maar ik ga morgen op vakantie en wil ter plekke een auto huren.... nu kom ik er vandaag achter dat ik nergens maar dan ook nergens m'n rijbewijs kan vinden.
Ik gebruik dat ding misschien één keer in de drie maanden dus ik kan me niet precies herinneren waar ik 'm voor het laatst heb gezien.

Nu vroeg ik me af of er mogelijkheden zijn voor tijdelijke of nood rijbewijzen?
Ben je de enige in het reisgezelschap met een rijbewijs ? anders huur je de auto op degene zijn naam, en kun je er (op het riskeren van een boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs) zelf ook gerust in rijden.

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 16:37

gws24

Thinking is hard!

bangkirai schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:52:
.....
Laat maar, dat was in andere gemeente, in amsterdam duurt het blijkbaar een week volgens hun website.
Of je zal zelf even bij gemeente langs moeten gaan voor vervangend rijbewijs, kijken hoe lang het echt in de praktijk duurt.
sinds een paar maanden is het rijbewijs in plastic creditcard formaat. De gemeenten maken deze niet meer zelf maar moeten je aanvraag opsturen. De standaard termijn is een week voordat de gemeente hem binnen heeft; misschien dat daar in hele speciale gevallen een paar dagen af kan maar ik zou er niet op rekenen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

soepkip schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:24:
[...]

Ben je de enige in het reisgezelschap met een rijbewijs ? anders huur je de auto op degene zijn naam, en kun je er (op het riskeren van een boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs) zelf ook gerust in rijden.
Hou je d'r ff rekening mee dat als je dan stukken maakt, je totaal niet verzekerd bent. DUs ook niet voor ziekenhuiskosten, schadeclaims etc. Gewoon niet doen dus. Niet kunnen rijden op vakantie is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Bovendien: wellicht tref je iemand waar je het goed mee kan vinden op vakantie die WEL zijn rijbewijs heeft meegenomen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

TS zal ondertussen wel pleitos zijn :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 00:13

Twhomp

Stayin' Alive

TommyGun schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:12:
TS zal ondertussen wel pleitos zijn :P
He jammer, ik wou net vragen hoe je het voor mekaar krijgt je rijbewijs kwijt te raken? 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Je moet toch altijd je rijbewijs bij je hebben? Ik heb deze altijd bij me. Keurig in een antistatisch zakje.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

itsalex schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:01:
Je moet toch altijd je rijbewijs bij je hebben?
Nee, alleens je auto/motor/bus/vrachtwagen rijd. Anders hoef je hem niet bij te hebben (voetgangers, fietsers, wandelaars, vakantie zonder auto etc).

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 08-02-2007 19:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
bangkirai schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:52:
Hmm, laatste keer dat ik rijbewijs aanvroeg, kreeg ik hem gelijk mee?
Zoals je zelf al zegt heb je tegenwoordig rijbewijzen in pasvorm en die worden niet gemaakt terwijl je wacht, maar ze worden centraal gemaakt net zoals paspoorten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Twhomp schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:39:
[...]
He jammer, ik wou net vragen hoe je het voor mekaar krijgt je rijbewijs kwijt te raken? 8)7
Nou ja zo moeilijk is het niet... als je zelf geen auto hebt en eens in de zoveel tijd er een huurt / leent dan zou het best kunnen dat ik 'm in een van die auto's heb laten liggen...

anyway ik heb 'm los in een leren mapje omdat ik hem weinig gebruik en leg 'm normaal gesproken op een vaste plek in m'n la.

Afgelopen weekend samen met m'n vriending een lang weekend Ierland gehad wat nu een lang weekend Dublin is geworden :) was ook goed te doen.
helaas bleek haar rijbewijs verlopen ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

The Eagle schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:11:
[...]

Hou je d'r ff rekening mee dat als je dan stukken maakt, je totaal niet verzekerd bent. DUs ook niet voor ziekenhuiskosten, schadeclaims etc. Gewoon niet doen dus. Niet kunnen rijden op vakantie is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Bovendien: wellicht tref je iemand waar je het goed mee kan vinden op vakantie die WEL zijn rijbewijs heeft meegenomen :P
HoHo, dat is alleen als je geen rijbewijs hebt (als in nooit gehaald) TS heeft een rijbewijs, alleen is het papiertje kwijt... nadat er brokken zijn gemaakt kun je rustig je nieuw aangevraagde papiertje tonen aande verzekeingsmaatschappij wanneer er twijfel over bestaat.

zoals aangegeven houd er wel rekening mee dat je bij het maken van brokken waarschijnlijk een (kleine) boete krijgt voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs

( en oo in het midden laten wat er precies mee gebeurt is, gewoon melden dat hij nog in nederland is)

[ Voor 5% gewijzigd door soepkip op 14-02-2007 14:51 ]

Beste film ooit

• Dick
  • Niet online
weebl schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:20:
Volgens mij is dit er alleen met paspoorten... En trouwens nu met die kaartjes gaat het sowieso veel langer duren dan je gewend bent :'( Mijn rijbewijs was een rijbewijs zoals jij dat wilt, binnen 20 minuten stond ik weer buiten, met rijbewijs :) Maar ik ben bang dat je toch even moet gaan zoeken :Z
Dit is er ook voor de nieuwe rijbewijzen, bij mijn gemeente wel althans:
Spoedprocedure
Tegen meerkosten is een spoedprocedure mogelijk. Het rijbewijs wordt dan op de eerstvolgende werkdag na aanvraag geleverd. De kosten van een spoedaanvraag vindt u hier.

Spoedaanvraag rijbewijs toeslag € 40,-
Met de oude rijbewijzen ging het wel nog veel sneller inderdaad, ik kreeg hem ook in 20min mee.

Maar goed de vakantie is reeds voorbij dus de noodzaak voor het snel verkrijgen van een rijbewijs is er niet meer. Mag hopen dat de TS ondertussen wel een aanvraag heeft gedaan :+
Pagina: 1