Ik heb windows vista 64 bit geinstalleerd en ik heb problemen met mijn geluid. Ik heb een Asus A8N32- SLI Deluxe bord met Realtek ALC850. Ik heb de nieuwe nforce drivers geinstalleerd. Maar nu ik naar muziek luister lijkt de volume van de liedjes constant te veranderen. Netalsof de muziek van links naar rechts beweegt constant. Ik had ook problemen tijdens het spelen van counterstrike source. Ik hoor niet alle geluiden meer. Is hier een oplossing voor, zo ja help me dan aub.
Een van de grootste veranderingen in Vista is het audio sub-systeem, en dat betekend dat drivers flink herschreven moeten worden. De huidige geluidsdrivers voor VEEL producten zijn momenteel nog erg beta, of slecht geschreven.
Ikzelf werk met de "out of the box" driver die bij Vista kwam voor mijn onboard sound, want de drivers van Asus (P5B) werken gewoon NIET. Niet slecht, nee ze werken gewoon niet als in geen geluid.
Ik wacht dus een tijdje op nieuwere drivers, en draai tot die tijd met de Vista meegeleverde drivers.
Ikzelf werk met de "out of the box" driver die bij Vista kwam voor mijn onboard sound, want de drivers van Asus (P5B) werken gewoon NIET. Niet slecht, nee ze werken gewoon niet als in geen geluid.
Ik wacht dus een tijdje op nieuwere drivers, en draai tot die tijd met de Vista meegeleverde drivers.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Nu ook in windows. Ik doe helemaal niks en ik hoor allemaal geluidjes. Wanneer ik bijvoorbeeld minimaliseer hoor ik zo een piepje enzo zulke geluiden kan ik niet tegen. En in counterstrike source weet iedreen dat geluid heel belangrijk is en als ik niet alles hoor dan spele ik ook wel dik slechter
Tja.... Nogmaals, ik denk dat het wachten wordt op fatsoenlijke drivers. Werkte het geluid ook toen je Vista net installeerde op de meegeleverde drivers? Indien ja, doe een driver roll-back, er is een goede kans dat de meegeleverde drivers wel goed geluid geven.Anoniem: 146470 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:02:
Nu ook in windows. Ik doe helemaal niks en ik hoor allemaal geluidjes. Wanneer ik bijvoorbeeld minimaliseer hoor ik zo een piepje enzo zulke geluiden kan ik niet tegen. En in counterstrike source weet iedreen dat geluid heel belangrijk is en als ik niet alles hoor dan spele ik ook wel dik slechter
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Er zijn fatsoenlijke drivers, Realtek heeft tenminste op tijd een goede vista driver gemaakt 
Die is dus ook te vinden op de site van Realtek.
Die is dus ook te vinden op de site van Realtek.
Die heb ik gedownload het lost niks op. Ik heb nu de vista standaard drivers erop en nogsteeds hetzelfde probleem. Ik baal heel erg om dit. Misschien ga ik weer terug naar xp.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 146470 op 07-02-2007 20:25 ]
Ik vraag me af of dit met Vista te maken heeft, heb zelf laatst nog vista op een pc geinstalleerd met diezelfde geluidschip en heeft nergens last van.
Wat het probleem dan wel is.. geen idee.
Wat het probleem dan wel is.. geen idee.
Welke speakers gebruik je? Heb je een CRT monitor en hoe ver staan de speakers van de monitor af? Misschien dat je last hebt van het magnetisch veld dat de monitor produceert. Dat verklaart iig wel het geluid dat je hoort tijdens het minimaliseren van een venster. Dit heb ik namelijk vaker gehoord en gebeurt als de speakers/monitor niet goed afgeschermt is voor magnetische straling. Als je geen nieuwe speakers wilt aanschaffen, misschien dat een ferrietring helpt om je speakersnoer. Bij mij helpt het iig om radiosignalen tegen te houden, misschien dat het bij jou ook helpt voor dit 'probleem'.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Het heeft helemaal niks met de hardware te maken. Ik zit nu weer op windows xp en alles werkt perfect. Ik had ook FPS drops in games (counterstrike source). Om de seconde van 150 naar 80. gewoon precies elke seconde. Buiten het spel om als ikgewoon in vista werk met het gluid op max dan hoor ik allemaal piepjes en geluidjes dat je normaal niet hoort te horen. Dit hoor je ook wel is in xp als je geluid op zijn hardst zet. Maar dit heb ik in xp opgelost door de optie pc speakers te dempen. Ik denk dat de nieuwe nvidia chipsetdrivers/realtek drivers/SATA drivers allemaal nog heeeel erg beta zijn. Alleen al als ik office installeer en ik scrol door de vensters heen met muziek aan hapert het muziek af en toe. Ik denk dat ik nog even een jaartje xp blijf houden totdat die drivers optimaal werken.
Pagina: 1