Wanneer prijsdalingen Intel mobiele processors?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 22:34
Beste mede tweakers,

het valt me op dat sommige prijzen van processors nauwelijks gedaalt zijn in de laatste 5 maand.
Kijk maar in de pricewatch:

Intel Core 2 Duo T5500
Intel Core 2 Duo T5600
Intel Core 2 Duo T7200

Mijn vraag is eigenlijk:
1) Hoe komt dit dat de prijzen zo traag dalen. Dit heb ik nog nooit eerder gezien
2) Is het verstandig om nu een laptop te kopen? Of wacht ik best tot een eventuele daling

Het valt me ook op dat de t7200 processor maar moeilijk zijn weg vind naar laptops. Nu met de introductie van Windows Vista zie je nog minder laptops met deze processor aangezien de OS meer kost en ze dus op de proc moeten besparen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Vraag en aanbod lijkt me, zolang er vraag blijft zullen de prijzne niet dalen.
2. heb je een notebook nodig? ja? kopen dan. niet nodig? dan niet kopen.

Verder hebben we geen glazen bol, dus kunnen wij ook niet zeggen wanneer hte goedkoper wordt.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja en over een paar jaar vind je deze processors spotgoedkoop op een veilig/aanbod site. Als je een laptop nodig hebt, koop er dan gewoon een. En zeur niet om die paar euro's, anders kan je wel eeuwig blijven wachten.

• kokorico
:P bedankt voor jullie nuttige reactie's :D

Verwijderd

Ik vindt juist dat de laatse tijd Intel mobiele processors juist erg goedkoop :)
De Dual core die toen de singel core opvolgde koste niet veel meer.
De rede waarom het de afgelopentijd niet veel goedkoper is geworden zal ook wel komen door da late introductie prijs.

• kokorico
Ja maar ik bedoel dat de prijzen al bijna 5 maanden stabiel gebleven zijn. Dus volgens mij kan het toch zo lang niet meer duren voordat de prijzen dalen. Voor hetzelde geld koop ik vandaag een laptop met een t5600 processor en daalt de prijs volgende week met 20% van de proc ... Dan heb ik voor hetzelfde geld een t7200.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Maar dat zal je altijd houden met computer hardware, de eeuwige cliche. Van de Core 2 duo is het bekend wanneer de prijzen gaan dalen, van de mobiele tak niet. Echter, achter de core2duo prijsdaling zit een motivatie achter: concurrentie ;) Zolang er niks snellers uitkomt van of Intel of de concurrentie, waarom zou Intel de prijs verlagen :) ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1) Hoe komt dit dat de prijzen zo traag dalen. Dit heb ik nog nooit eerder gezien
Kwestie van vraag & aanbod.
2) Is het verstandig om nu een laptop te kopen? Of wacht ik best tot een eventuele daling
Zo kun je nog eeuwig wachten. Dalingen zullen altijd komen 8)7 Koop gewoon wat je nodig hebt.

Nogal loos topic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.