Toon posts:

NAT zonder open ports??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn laptop ga ik vaak op locatie bij anderen.

Veel mensen hebben daar een netwerk waar ik gebruik van kan maken, maar ik wil niets veranderen aan het netwerk van die mensen.

Terwijl ik aan het werk ben op mijn laptop heb ik soms nodig dat iemand mijn bureaublad op afstand over kan nemen (of in kan zien voor ondersteuning).

Nu kan ik alles al werkend krijgen als ik NAT instel op het modem / de firewall.

Is het echter ook mogelijk dat ik op mijn laptop aanpassingen maak zodat ik altijd bereikbaar ben voor de helpdesk (via RDP/R-admin)?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Nee, de router blokkeert verbindingen van buiten (internet) naar binnen (lan).
Dan kan je met je laptop zo gek doen als je wilt, dat gaat je niet lukken.

Je zal echt instellingen moeten veranderen op de router.
Poorten openen, of misschien dat upnp al genoeg is als radmin dat ondersteund.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan RDP/R-admin niet door een reversed tunnel dan? Met SSH kan dat wel.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 04:56

SpamLame

niks

Wellicht dat UPNP je helpen kan, maar kan er verder niet veel over vertellen.
Heb je de Hulp op afstand of via netmeeting al eens geprobeerd?

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 12:19
nee dit is niet mogelijk, alleen via UPNP
maar dan moet je zelf een tooltje zoeken die dit voor je doet.

veel routers hebben dit niet of hebben het niet aanstaan.
het staat geloof ik wel default aan op linksys routers en een aantal speedtouches. het ligt er dus een beetje aan waar je naar toe gaat

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

benoni schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:07:
Kan RDP/R-admin niet door een reversed tunnel dan? Met SSH kan ik dat wel.
De laatste keer dat ik met radmin werkte in elkgeval nog niet.
Gebruik het eigenlijk niet meer omdat het ontzettend veel bandbreedte vroeg in vergelijking met de windows XP tool.

Verwijderd

Kan je niet gewoon VPN'en naar dat netwerk waar de helpdesk zit? Dan hoef je bovendien ook geen IPs meer door te geven (ze RDP'en naar je vaste VPN endpoint IP).

Het reversed tunnel idee een beetje dus, maar dan de Windows manier.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Dit wil WEL. Gebruik Ultra VNC SC (single click). Die werkt nl. omgekeerd, dan initialiseerde de andere partij (jij) de verbinding die de ondersteuner moet accepteren. Die ondersteuner (je thuisfront of werk) moet dan wel een portmap hebben, maar dat spreekt voor zich.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:11:
Dit wil WEL. Gebruik Ultra VNC SC (single click). Die werkt nl. omgekeerd ...
Dus toch, VNC over een reversed tunnel dus, gebruik ik voor de Macs ook inderdaad.

Ik kan 't ook voor elkaar krijgen met beide werkstations vanachter een firewall, met een U-bochtje over de webserver ;)

• scanboostar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 18:12
VNC gaat prima als je de VNC-server op jouw PC contact laat maken met een VNC-client die wacht op een connectie.

Wat ik ook tot mijn verbazing heb zien werken is:
https://www.gotomypc.com

Dit ging dwars door een MS-ISA server en een Checkpoint Firewall met statefull inspection en content checking heen. Zo kon een leverancier mee kijken wat er gebeurde op een server met zijn software er op.

Verwijderd

Topicstarter
Wow!!!! Wat een tips!!!

Ultra VNC zal ik als eerste eens gaan proberen.

Wat mij top lijkt is wanneer ik het zo voor elkaar krijg dat desnoods iedere sessie standaard wordt aangeboden aan de 'helpdesk', dat is in mijn geval helemaal top!

Op het moment dat ik ondersteuning nodig heb, dan moet de 'helpdesk' het liefste zelf namelijk alles zelf af kunnen handelen zonder mijn tussenkomst. Waarschijnlijk sta ik namelijk dan zelf met 100.000 kabeltjes in mijn handen die ik aan het doormeten ben ;-). De helpdesk moet dan juist voor mij even wat handelingen uitvoeren.... is een beetje misbruik maken van de helpdesk, maar ja... het zijn tenslotte toch extra handjes :-).

Nogmaals: ik wil het liefste dus zoveel mogelijk vooraf kunnen instellen zodat mijn laptop zo makkelijk mogelijk bereikbaar is voor mensen die de juiste instellingen kennen. (onafhankelijk van het netwerk waar ik op dat moment ben).

Iedereen al superbedankt voor de enthousiaste antwoorden!!

edit:

http://www.xs4all.nl/~mackaaij/hulp_op_afstand.html
Dit is denk ik precies wat ik bedoel!!
Zoals ik het lees gaat het juist om de minder handige kant die toegang moet krijgen... laat mij op dat moment nou ff minder handig zijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 19:41 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelfs al zou je upnp gebruiken dan gaat die poort vanzelf open door upnp
dus of ej het nou met de hand of door upnp doet, dat maakt niet uit

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu wil proberen is Ultra VNC 1.02

Het zou namelijk helemaal super zijn wanneer ik mijn laptop standaard zo kan configureren dat deze altijd aangeboden wordt aan de helpdesk.

Als ik het goed heb lukt dit met Ultra VNC. De instellingen bij de helpdesk zelf kunnen door de systeembeheerder natuurlijk wel (indien nodig) worden aangepast. Het is mijn kant die wat lastiger is.

Het kleine detail met Ulta VNC SC is dat deze toch per keer nog handelingen vergt. Aangezien ik niet lui ben, maar wel graag zo handig mogelijk werk zoek ik even verder naar een eenmalige instelling.

Verwijderd

Topicstarter
Om jullie meteen te updaten van iets waar ik zelf ongelofelijk blij mee ben...

Mensen die een soort virtual lan willen creeeren over meerdere losse beveiligde lans, zonder er zelfs een router voor te hoeven aanpassen:

TRY HAMACHI !!!!

http://hamachi.cc/

Dit is een meesterlijk supereenvoudig te configureren stuk software dat zeker voor de telewerker in de meest onmogelijke situaties toegang geeft tot zijn / haar netwerk.

Ik heb Hamachi net geinstalleerd in samenwerking met RDP (probleemloos) / No-Ip.org (probleemloos en deze is nu zelfs overbodig).

Ik zou zeggen: dit MOET je proberen!!!

Of ben ik nu de enige die erg enthousiast hierover kan worden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:46:
Om jullie meteen te updaten van iets waar ik zelf ongelofelijk blij mee ben...

Mensen die een soort virtual lan willen creeeren over meerdere losse beveiligde lans, zonder er zelfs een router voor te hoeven aanpassen:

TRY HAMACHI !!!!

http://hamachi.cc/

Dit is een meesterlijk supereenvoudig te configureren stuk software dat zeker voor de telewerker in de meest onmogelijke situaties toegang geeft tot zijn / haar netwerk.

Ik heb Hamachi net geinstalleerd in samenwerking met RDP (probleemloos) / No-Ip.org (probleemloos en deze is nu zelfs overbodig).

Ik zou zeggen: dit MOET je proberen!!!

Of ben ik nu de enige die erg enthousiast hierover kan worden?
nee hoor het ideaal voor games enzo ... maar wel een oude bekende ;)
ik denk dat al je op hamachi zoekt op got wel het een en ander vind 8)

maar waar winvnc een simpel desptop iets is is hamachi een compleet netwerk openzetten.
en afhankelijk vanaf wat voor netwerk verbind kan het soms wel eens minder wenselijk zijn

als jij hiermee happy bent .. zijn we allemaal happy ...

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Naa, ik ben ook altijd op zoek naar charmante manieren om dingen beheersbaar te houden.

Voel ik me weer dom dat ik dit nog niet eerder ben tegen gekomen.

Gisteren had ik het geprobeerd met een remote locatie en een VPN ertussen om Hamachi te installeren. Daarna ben ik met mn domme hoofd vergeten om de VPN te verbinden, dus ik dacht dat het ook dwars door de Firewall heen werkte.

Helemaal los dwars door de zakelijke Firewall heen (zonder aanpassing) is me nog niet gelukt.
Ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden over uitleg :-)

Verwijderd

Topicstarter
Even een laatste update:

Hamachi werkt in mijn geval echt helemaal geweldig.
Wanneer ik op locatie een internet verbinding heb, dan kan de helpdesk op ieder gewenst moment me ondersteunen. Ook het even snel oversturen van bestanden werkt ook perfect!

Iedereen bedankt voor alle tips, en mochten er nog meer van dit soort programma's zijn, dan verneem ik dat graag. Ik probeer graag altijd alle varianten uit :-).

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
LogMeIn?

werkt ook goed :)

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1