[testcase]Diekman

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn eerste keer urban. Vond er zelf wat leuke plaatjes tussen zitten, dus daarom heb ik er maar een testcase van gemaakt. Commentaar uiteraard welkom.

Foto's zijn genomen op het Diekman-terrein in Enschede:

[EDIT: Ik heb de zwart-wit versies vervangen door de kleurenversies en de zwart-wit versie als linkje vermeld onder de betreffende foto. Daarnaast heb ik nog twee foto's toegevoegd.]

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7171a_kleur.jpg
linkje naar zwart-wit

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7172a_kleur.jpg
linkje naar zwart-wit

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7173b_crop_kleur.jpg
linkje naar zwart wit

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7174a_kleur.jpg
linkje naar zwart wit

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7176_kleur.jpg
linkje naar zwart wit

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7179c.jpg
linkje naar zwart wit

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got//diekman/IMG_7181a_resize.jpg
linkje naar zwart wit

8.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7175a_kleur.jpg
linkje naar zwart wit

Extra:

9.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7170a_kleur.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/diekman/IMG_7178a_resize.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Laurens op 07-02-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
De harde contrasten zijn mooi; passen wel erbij... ik heb alleen zo'n gevoel alsof ik steeds naar hetzelfde kijk. M.a.w.. iets meer afwisseling zal het goed doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 07-02-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:45
Persoonlijk vind ik de contrasten niet zo, ik moet steeds eerst 3x kijken voordat de foto tot me doordringt en ik heb het idee dat dat door de nabewerking komt, ze komen daardoor denk ik ook wat onrustig op mij over. Maar dit is ook wel een kwestie van smaak.

Well, my 2cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had toch maar een kleuren rolltje gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Leuke Peugeot 205 op foto 3 en 5 (toch?)

Ik vind dat een aantal foto's te druk zijn, waardoor het onderwerp een beetje weg valt. Was het bijvoorbeeld niet mogelijk zo'n auto iets meer te isoleren van de omgeving? (bijvoorbeeld door een lager standpunt, kleinere dof. Voor de afwisseling waren wat detailshots wel aardig geweest. Foto 6 vind ik erg fijn :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Bedankt voor jullie commentaar! De kleurenversies heb ik ook en bij sommige foto's is dat zeker leuk, bij anderen vond ik juist zwart-wit weer veel beter, omdat ik het meer 1 serie wilde laten zijn, heb ik alleen zwart-wit geplaatst. Ik zal morgen wat linkjes maken naar de kleuren versies :)

Daarnaast ga ik van de week nog een keer naar die locatie, want ik ben er nu hooguit 20 min geweest :( En natuurlijk zal ik dan kijken of ik wat detail shots kan maken.

Deze had ik ook nog: In kleur, beetje (te?) veel contrast en een beetje detail is het wel. Sorry van de jpg-artifacts :P

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7170a_resize.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens op 07-02-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Silent Thunder schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:08:
De harde contrasten zijn mooi; passen wel erbij... ik heb alleen zo'n gevoel alsof ik steeds naar hetzelfde kijk. M.a.w.. iets meer afwisseling zal het goed doen :)
Volgens mij zie ik dezelfde auto 6x :P Wel mooie foto's overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ik ben niet echt een liefhebber van zwart-wit, en vind ook vooral dat op foto's als deze (waar veel te zien is) de plaat wel héél erg druk wordt, wat je bij kleur niet hebt daar alles meer verschilt van elkaar. Nu lijken alle foto's te veel op elkaar, veel chaos door het zwart-witte.
Ook vind ik plaat 4 en 7 niet echt binnen de case passen, ze zijn op dezelfde locatie geschoten maar geven beide toch een heel ander beeld weer dan de rest van je foto's.

Ik moet eerlijk zeggen dat je kleuren plaat van hierboven veel meer mijn voorkeur heeft, de kleuren springen er lekker uit!
Een heerlijk contrast, dat roest-rode en die blauwe lucht :)

[ Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 07-02-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's met lekkere sfeer. Leuk om te zien want ik wou er ook nog heen met de camera. Ik was er al eens uit school (ligt ernaast) wezen kijken maar nog niet met de camera heen geweest. Toen ik daar was hing er nog zo'n asbest lucht. Werd gelukkig gewaarschuwd door de stadswacht, want ik had het eerst niet door. Dus toen ben ik gauw weggegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe een beetje veel van hetzelfde maar wel mooie 'hetzelfdes'. (Rare zinsbouw ik weet 't.)
Die in kleur is trouwens ook erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
Zwart-wit is hier IMHO niet een juiste keuze geweest. Het geheel wordt te rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Eens met de meeste bovenstaande posters: z/w is geen goede keus. De gekozen toning is gewoon niet prettig om naar te kijken, oogt te hard en grote donkere vlakken overheersen. Jammer :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ok, ik zal ze vervangen voor de kleuren versies en deze als linkjes plaatsen. Kijken of het dan beter is :)

edit: Foto's zijn vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurens op 07-02-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Laukui schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:23:
Ok, ik zal ze vervangen voor de kleuren versies en deze als linkjes plaatsen. Kijken of het dan beter is :)

edit: Foto's zijn vervangen.
7 en 10 zijn foto's waar ik echt over te spreken ben, mooie felle kleuren, lekker contrast. Alleen zonde dat op 7 de achtergrond erg onscherp is :) (uiteraard 9 ook, maar daar had ik mijn mening al over gegeven ;) )

Zou je 9 en 10 in volle grootte kunnen linken / DM-en? :o

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 08-02-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:52:
[...]

7 en 10 zijn foto's waar ik echt over te spreken ben, mooie felle kleuren, lekker contrast. Alleen zonde dat op 7 de achtergrond erg onscherp is :) (uiteraard 9 ook, maar daar had ik mijn mening al over gegeven ;) )

Zou je 9 en 10 in volle grootte kunnen linken / DM-en? :o
Hier de high-res versies van 9 en 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Laukui schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:33:
[...]

Hier de high-res versies van 9 en 10
Jammer dat je 9 op ISO 400 hebt geschoten. Bij zulke blauwe lucht krijg je dan naar mijn mening toch te veel ruis. Verder heb je op 1/400e en 24mm geschoten. Dat kan dus makkkelijk met ISO 100 en 1/100e.
Verder vind ik dat een erg mooie foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
-DG- schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Jammer dat je 9 op ISO 400 hebt geschoten. Bij zulke blauwe lucht krijg je dan naar mijn mening toch te veel ruis. Verder heb je op 1/400e en 24mm geschoten. Dat kan dus makkkelijk met ISO 100 en 1/100e.
Verder vind ik dat een erg mooie foto. :)
Ja inderdaad op ISO 400, daar stond hij nog op 8)7, omdat het eerder die dag nogal donker/bewolkt was, vergeten goed te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
3 en 5 doen het denk ik ok wel leuk met de kleuren als foto 9, dus gewoon wat onnatuurlijk contrast.

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 en 10 vind ik helemaal top maar de rest wat rommelig. Natuurlijk is het een rommel maar de foto´s zelf zijn het ook.
Kies bij dit soort onderwerpen gewoon eens voor wat details. Bv alleen een reostige veld. 1 enkel raam van een bus etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:45:
9 en 10 vind ik helemaal top maar de rest wat rommelig. Natuurlijk is het een rommel maar de foto´s zelf zijn het ook.
Kies bij dit soort onderwerpen gewoon eens voor wat details. Bv alleen een reostige veld. 1 enkel raam van een bus etc.
Bedankt voor je tips. Ik kwam toevallig langs de locatie en had nette schoenen aan, dus heb alles vanaf de rand moeten schieten. Aangezien ik van plan was later nog een keer terug te gaan, met oude schoenen, had ik dan dichterbij kunnen komen en wat close-ups kunnen maken. Helemaal waar wat je zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De laatste 2 foto vind ik het mooist. Met nummer 9 aan de top.

De zwart wit versie kunnen me helemaal niet bekoren, terwijl ik opzich wel fan van z/w ben.
Denk dat het punt is, net wat relonkey en rude aangeven, het gewoon drukke platen zijn. Zelfs in kleur is zijn het allemaal wat onrustige foto's waarbij je niet echt een onderwerp hebt.

Ik denk dat het vooral door de enorme scherpte diepte komt. Misschien volgende keer een wat groter diafragma gebruiken en wat meer onderwerp proberen te isoleren. Daardoor zit het niet vast aan je achtergrond en komt het wellicht ook wat rustiger over. Bij foto 5 heb je het voor een deel al gedaan dat isoleren maar toch is het nog wat rommelig. Kan je eens een grotere versie uploaden. wellicht is er nog wel meer uit die foto te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
justawitte schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:35:
... Bij foto 5 heb je het voor een deel al gedaan dat isoleren maar toch is het nog wat rommelig. Kan je eens een grotere versie uploaden. wellicht is er nog wel meer uit die foto te halen.
Hierbij de grotere versie van 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Over die crop ben ik zeker wel te spreken, wordt het een stuk minder rommelig van :)
De bewerking in zijn algemeen ook, maar ik had de foto er eerst ongeveer net zo uit zien, maar heb hem later wat "donkerder" gemaakt, omdat ik dat toen beter vond. 8)7

Bedankt voor de moeite :)
Pagina: 1