[Vista] Twee keer Vista installeren?

Pagina: 1
Acties:

• allan
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:57
Ik heb Windows Vista Home Premium legaal gekocht als upgrade voor mijn laptop. Kan ik deze nu ook installeren op mijn vaste pc en dat ik de updates uitzet? Of zit Windows Vista dit gelijk als een illegale installatie?

Alvast bedankt!

mvg,

Allan!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
wat staat er in je licentie?
ik weet dat windows xp maar voor een pc was.

PSN: djmurcielago

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
allan schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:14:
Ik heb Windows Vista Home Premium legaal gekocht als upgrade voor mijn laptop. Kan ik deze nu ook installeren op mijn vaste pc en dat ik de updates uitzet? Of zit Windows Vista dit gelijk als een illegale installatie?

Alvast bedankt!

mvg,

Allan!
Je kan maar 1 keer installeren, tenzij je een 3 pack hebt gekocht, maar dan zou je het wel weten.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:21
Je geeft eigelijk al zelf je antwoord..

je hebt 1 Vista licentie en die is voor 1 machine geldig. lees anders je EULA door.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Zerora
  • Laatst online: 09-03 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

* Zerora mompeld iets over klagen bij Microsoft als de key niet werkt (bij de tweede installatie dan) O-)

Schijnt Microsoft best gevoelig voor te zijn en je key voor de tweede keer gewoon activeerd voor je.

[ Voor 30% gewijzigd door Zerora op 07-02-2007 20:25 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kan het?

Ja. Je kunt zelfs het argument maken dat het twee testmachines zijn, waarbij je om de zoveel tijd de licentie van de ene naar de andere verhuisd. Microsoft zal je installatie gewoon over de telefoon activeren als je vermeldt dat je de licentie echt niet op de andere PC hebt geinstalleerd.

Mag het?

Nee. Je mag 1 licentie slechts op 1 PC tegelijkertijd gebruiken. Dat staat ook in de licentieovereenkomst, en lijkt me verder ook vrij logisch.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• _Dune_
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

maartena schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:55:
Nee. Je mag 1 licentie slechts op 1 PC tegelijkertijd gebruiken. Dat staat ook in de licentieovereenkomst, en lijkt me verder ook vrij logisch.
Sterker nog een oem licentie is Pc gebonden en niet overdraagbaar naar een ander systeem.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1