Probleem
Twee pc's ->
pc1: win xp pro
pc2: win xp home
Ik wil deze in een netwerk zetten. Ik kan beide pc pingen dus geen firewall problemen lijkt mij. Op beide pc kan ik elkaar niet zien.
Geprobeerd
Op pc1
\\pc2 naam -> kan netwerkpad niet vinden
\\pc2 ip -> kan netwerkpad niet vinden
Op pc2
\\pc1 naam -> kan de netwerklocatie niet bereiken
\\pc1 ip -> kan de netwerklocatie niet bereiken
Beide pc heb ik een account "Rick" zonder wachtwoord
Bij eigenschappen bij protocol TCP/IP tablad WINS netbios op alles geprobeerd (standaard / inschakelen / uitschakelen). Volgens tiscali moet deze op uitschakelen? Wanneer ik deze op uitschakelen zet kan ik op PC1 me pc niet meer in "zoeken naar computers in groepen" vinden.
Eenvoudig delen aangezet op PC1
Oplossing
TSJA...
Dat zou ik wel eens willen weten na dagen uitzoeken
Twee pc's ->
pc1: win xp pro
pc2: win xp home
Ik wil deze in een netwerk zetten. Ik kan beide pc pingen dus geen firewall problemen lijkt mij. Op beide pc kan ik elkaar niet zien.
Geprobeerd
Op pc1
\\pc2 naam -> kan netwerkpad niet vinden
\\pc2 ip -> kan netwerkpad niet vinden
Op pc2
\\pc1 naam -> kan de netwerklocatie niet bereiken
\\pc1 ip -> kan de netwerklocatie niet bereiken
CheckWindows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) service op Disabled gezet?
CheckStart | Instellingen | Configuratiescherm | Systeembeheer | Lokaal beveiligingsbeleid | Lokaal beleid | Beveiligingsopties -
Netwerktoegang: de permissies voor iedereen toepassen op anonieme gebruikers. Zet dit op: Inschakelen
Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale accounts. Zet dit op: Klassiek – lokale gebruikers als zichzelf verifieren
Start | Instellingen | Configuratiescherm | Systeembeheer | Computerbeheer | Lokale gebruikers en groepen | Gebruikers -
Account Gast: inschakelen
CheckAllebei gast account ingeschakeld
Beide pc heb ik een account "Rick" zonder wachtwoord
Bij eigenschappen bij protocol TCP/IP tablad WINS netbios op alles geprobeerd (standaard / inschakelen / uitschakelen). Volgens tiscali moet deze op uitschakelen? Wanneer ik deze op uitschakelen zet kan ik op PC1 me pc niet meer in "zoeken naar computers in groepen" vinden.
Eenvoudig delen aangezet op PC1
Oplossing
TSJA...
Dat zou ik wel eens willen weten na dagen uitzoeken