Game en 3d-bewerkings pc, budget €1000

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb al een tijdje een verouderde pc en die is nu aan vervanging.

Ik ga voor een Game en 3d-bewerkings pc omdat ik graag next-gen games speel en later game designer wil worden en dus gebruik maar van 3dsmax, maya etc.

Mijn budget is zoals de topic titel al zegt rond de €1000 ligt , deze pc zal na een tijdje in gebruik te overgeclocked worden(en hard).

Hier is mijn boodschappenlijstje:

CPU: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
COOLER: Arctic Freezer 7 Pro (S775)
RAM: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2G800R22GK)
MOBO: GigaByte 965P-DQ6, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394)
HDD: 2x Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
DVD: Samsung 16x48x SH-D162C (Zwart)
GRAKA: PoV GeForce 7900 GT 256MB GDDR3 (PCI-e, 2x DVI) <-- is reeds in bezit
CASE: Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
WATT: OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX)
COOLERS: 3 Coolers van merk X

CPU: Deze CPU is volgens hardware.info een goede keus omdat deze goed te overclocken is door zijn Multiplier van 9x.
Cooler: Gekozen omdat deze in vergelijking met andere coolers er beter uit kwam maar ik twijfel of ik niet de scythe infinity moet nemen aangezien deze door ook hardware.info als beste uit de test kwam.
RAM: 2x 1gb omdat ik toch wel wat RAM snoepend games en programma's ga gebruiken :9~ en omdat OCZ een goed en bekend OC merk is, maar ik twijfel nog of ik niet Corsair moet pakken aangezien deze ook erg goede modules hebben maar deze zijn wel duurder, is dat het wel waard?
Mobo: gekozen omdat deze voor overclocken erg geschikt is(hoge voltages) als iemand hier anders over denkt graag goede argumenten svp ;).
HDD: Gekozen omdat het een van de snelste schijven is van rond de 300 gb, raptors zijn voor mij toch iets te duur omdat ik dat beetje extra snelheid te weinig vindt voor die prijs. :X
DVD: simpel snel easy as samsung?
Graka: eerder gekocht gaat sowieso mee miss ook een 8800GTS als vervanging :+
Case: what more do I need to say?
Voeding: OCZ modulair dus lijkt mij wel iets, genoeg Watt?
Coolers: ik wil in de stacker nog 3 extra casefans iemand suggesties?

PS:
ik ga 2 van deze systemen kopen en eentje daarvan rust mijn vader uit met WC.
PS(kwadraat): deze zijn beide bedoelt voor Overclocken en wil dus echt weten wat de bottleneck zal worden of heb ik er geen O+

informatie over alle onderdelen heb ik van Tweakers O+ en Hardware.info _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ Iedereen alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
reserved

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Waarvoor?

Maar ik zie dat het budget het misschien niet toelaat, maar een E6600 zou wel helemaal passen bij deze pc.

Als je nou eens een goedkopere kast neemt zoals de Antec P180 of Nine Hundred, dan kan je dan een E6600 nemen. Een CM Stacker 830 is veel te groot als je ziet wat jij er allemaal van plan bent in te stoppen, zeker met dit budget.

En heeft je vader nog een videokaart nodig?
Coolers: ik wil in de stacker nog 3 extra casefans iemand suggesties?
Papst

Dat laatste gedeelte van je post hoeft nou ook weer niet hoor :> .

[ Voor 7% gewijzigd door hello_moto op 07-02-2007 18:14 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Zo'n qd6 is een ietsie pietsie overdreven. Een ds3 is toch ook al voldoende?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hello_moto schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:13:
[...]

Waarvoor?

Maar ik zie dat het budget het misschien niet toelaat, maar een E6600 zou wel helemaal passen bij deze pc.

Als je nou eens een goedkopere kast neemt zoals de Antec P180 of Nine Hundred, dan kan je dan een E6600 nemen. Een CM Stacker 830 is veel te groot als je ziet wat jij er allemaal van plan bent in te stoppen, zeker met dit budget.
Als hij de E4300 flink overklokt komt ie in de buurt van de prestaties van een E6600. Als hij perse die kast wil dan lijkt me de E4300 prima om binnen het budget te blijven. Scheelt veel geld en je levert met een overklok nauwelijks wat in.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
bassie_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:30:
Zo'n qd6 is een ietsie pietsie overdreven. Een ds3 is toch ook al voldoende?
Is de ds3 in verglijking met de DQ6 dan nog goed voor overglocking ?
RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:32:
[...]

Als hij de E4300 flink overklokt komt ie in de buurt van de prestaties van een E6600. Als hij perse die kast wil dan lijkt me de E4300 prima om binnen het budget te blijven. Scheelt veel geld en je levert met een overklok nauwelijks wat in.
Dus jij zou de E4300 goedkeuren voor te overglocken als je naar de E6600 kijkt (niet naar beginwaardes kijken, maar nadat OC heeft plaatsgevonden)

[ Voor 20% gewijzigd door QinX op 07-02-2007 19:15 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
QinXi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Dus jij zou de E4300 goedkeuren voor te overglocken als je naar de E6600 kijkt (niet naar beginwaardes kijken, maar nadat OC heeft plaatsgevonden)
Feit is dat je de E4300 een stuk meer kunt oprekken door de hoge multiplier. Nu zal hij het wel niet halen bij een geoverklokte E6600, maar aangezien je budget beperkt is, en het prestatieverschil bij een behoorlijk overklok niet supergroot is, kun je geld uitsparen door niet voor de E6600 te gaan.

• hello_moto
RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Feit is dat je de E4300 een stuk meer kunt oprekken door de hoge multiplier. Nu zal hij het wel niet halen bij een geoverklokte E6600, maar aangezien je budget beperkt is, en het prestatieverschil bij een behoorlijk overklok niet supergroot is, kun je geld uitsparen door niet voor de E6600 te gaan.
Ik zou eerder gaan voor een goedkoper moederbord en kast :z .

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Ik zou ook gaan voor de DS3 een Antec Behuizing incl. voeding. En het geld dat je over hebt spenderen aan een snellere processor. Als je 3D gaat bewerken / Renderen wil je een stabiel systeem. Niet dat hij na een uur renderen er ineens de geest aan geeft. Dus waarom overklokken? Daarbij is een DS3 prima over te klokken

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:19:
[...]

Ik zou eerder gaan voor een goedkoper moederbord en kast :z .
Ik blijf bij deze kast(Omdat de airflow hier erg goed is), maar welk ander goede OC mobo zou je mij dan aanbevelen. Op HW.info stond deze hoog in de test van beste Core2Duo moederborden en de Voltage's(van de CPU,geheugen en Northbridge) kwamen ook hoog uit.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
et36s schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:24:
Ik zou ook gaan voor de DS3 een Antec Behuizing incl. voeding. En het geld dat je over hebt spenderen aan een snellere processor. Als je 3D gaat bewerken / Renderen wil je een stabiel systeem. Niet dat hij na een uur renderen er ineens de geest aan geeft. Dus waarom overklokken? Daarbij is een DS3 prima over te klokken
Ja, dus jij zegt dan dat ik ook beter De E6600 moet pakken, ivm kloksnelheid voor(vantevoren) de OC? en de DS3 ga ik nu even voor kijken, maar dit is ook een goed overglockbaar mobo ? En ik blijf bij deze kast... Als er meerdere mensen zeggen dat ik wat anders zou moeten pakken en waarom ik wat anders zou moeten pakken dan kijk ik nog even.

• hello_moto
QinXi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:26:
[...]

Ik blijf bij deze kast(Omdat de airflow hier erg goed is), maar welk ander goede OC mobo zou je mij dan aanbevelen. Op HW.info stond deze hoog in de test van beste Core2Duo moederborden en de Voltage's(van de CPU,geheugen en Northbridge) kwamen ook hoog uit.
Dit zijn bijvoorbeeld ook hele goede kasten met goede airflow, wat je trouwens volgens mij niet heel erg extreem nodig hebt als je een E6600 lichtelijk overklokt. Die koop je dan bijvoorbeeld met het geld dat je bespaart door een goedkopere kast te nemen. Een Stacker 830 is IMO alleen bedoeld voor extreem veel onderdelen.

http://www.azerty.nl/prod...ltake-armor-jr-zwart.html
http://www.azerty.nl/prod...11/antec-p180b-zwart.html

[ Voor 4% gewijzigd door hello_moto op 07-02-2007 20:00 ]

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:59:
[...]

Dit zijn bijvoorbeeld ook hele goede kasten met goede airflow, wat je trouwens volgens mij niet heel erg extreem nodig hebt als je een E6600 lichtelijk overklokt. Die koop je dan bijvoorbeeld met het geld dat je bespaart door een goedkopere kast te nemen. Een Stacker 830 is IMO alleen bedoeld voor extreem veel onderdelen.

http://www.azerty.nl/prod...ltake-armor-jr-zwart.html
http://www.azerty.nl/prod...11/antec-p180b-zwart.html
E6600 is 128 euro duurder dan E4300
Stacker 830 is 80/60 euro duurder dan die kasten...

Dan ben ik evengoed nog 48/68 euro extra kwijt aan die procc.

Verwijderd

Die voeding zou ik niet nemen, qua ontwerp is ze eigenlijk verouderd (1 12V rail en volledig op kracht op de 5V-rail gebouwd) en qua aansluitmogelijkheden is ze ook niet echt top (2sata connectors, 1 floppy connector, 1 pci-E connector, té stege kabels...) en ze maakt nog eens veel lawaai ook. ik vind het een van mijn grootste miskopen ooit.

Koop een Tagan TG430-U15 (zelfde prijs), die levert maar 2A minder op de 12V, en ze is véél stiller. Anders kan je trouwens evengoed de OCZ modstream 450w kopen, die levert evenveel op je 12V rail.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:48:
Die voeding zou ik niet nemen, qua ontwerp is ze eigenlijk verouderd (1 12V rail en volledig op kracht op de 5V-rail gebouwd) en qua aansluitmogelijkheden is ze ook niet echt top (2sata connectors, 1 floppy connector, 1 pci-E connector, té stege kabels...) en ze maakt nog eens veel lawaai ook. ik vind het een van mijn grootste miskopen ooit.

Koop een Tagan TG430-U15 (zelfde prijs), die levert maar 2A minder op de 12V, en ze is véél stiller. Anders kan je trouwens evengoed de OCZ modstream 450w kopen, die levert evenveel op je 12V rail.
Die Tagan heeft ook redelijke prijs, maar die is 430 Watt en ik wil mijn systeem gaan overglocken, dan vraag ik me af of 430 Watt genoeg is met dit systeem + OC'ed.

• nr12
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-11-2025
QinXi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Is de ds3 in verglijking met de DQ6 dan nog goed voor overglocking ?
de DS3 is een beest in overclocken =) heb hem zelf ook,. ik draai hem standaart op 1700 mhz FSB (425 busspeed),. Je kan hem stabiel krijgen op 450,. dus 1800 mhz (verder staat in reviews dat ze over de 475 zijn geweest),. maar dat is niet echt stabiel voor een systeem dat 24/7 draaid,..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:24

Edgarz

Tweako-active since1986

Goedkoper (en bijna net zo goed) mobo is de Gigabyte DS3p (nieuw). Ca. €140, scheelt toch al snel €60. Verder kun je ook een Arctic Silentium 500W case aanschaffen. Goed airflow, fans in casing al aanwezig en goedkoper dan een aparte doos en voeding.
Met de besparingen kun je vervolgens upgraden naar een E6600. Ben je misschien €50 duurder uit, maar wel een snellere combi (non overclocked).

Ik heb voor €1060 de volgende set besteld (be geen gamer) :) :

E6600
Gigabyte DS3P (rev. 2.0)
2 x 1 Gb Kingston PC6400 C4
MSI X1950Pro 256 Mb
Seagate Barracuda SATAII320 Gb /16 Mb
Samsung DVD writer
Arctic Silentium 500W
TEAC cardreader+3.5" USB FDD

Wel alles bij 1 'boer' (Azerty) dus met een beetje slim shoppen kun je er nog wel een paar tientjes onder komen.
Pagina: 1