Hallo beste tweakers,
Ik heb al een tijdje een verouderde pc en die is nu aan vervanging.
Ik ga voor een Game en 3d-bewerkings pc omdat ik graag next-gen games speel en later game designer wil worden en dus gebruik maar van 3dsmax, maya etc.
Mijn budget is zoals de topic titel al zegt rond de €1000 ligt , deze pc zal na een tijdje in gebruik te overgeclocked worden(en hard).
Hier is mijn boodschappenlijstje:
CPU: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
COOLER: Arctic Freezer 7 Pro (S775)
RAM: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2G800R22GK)
MOBO: GigaByte 965P-DQ6, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394)
HDD: 2x Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
DVD: Samsung 16x48x SH-D162C (Zwart)
GRAKA: PoV GeForce 7900 GT 256MB GDDR3 (PCI-e, 2x DVI) <-- is reeds in bezit
CASE: Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
WATT: OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX)
COOLERS: 3 Coolers van merk X
CPU: Deze CPU is volgens hardware.info een goede keus omdat deze goed te overclocken is door zijn Multiplier van 9x.
Cooler: Gekozen omdat deze in vergelijking met andere coolers er beter uit kwam maar ik twijfel of ik niet de scythe infinity moet nemen aangezien deze door ook hardware.info als beste uit de test kwam.
RAM: 2x 1gb omdat ik toch wel wat RAM snoepend games en programma's ga gebruiken
en omdat OCZ een goed en bekend OC merk is, maar ik twijfel nog of ik niet Corsair moet pakken aangezien deze ook erg goede modules hebben maar deze zijn wel duurder, is dat het wel waard?
Mobo: gekozen omdat deze voor overclocken erg geschikt is(hoge voltages) als iemand hier anders over denkt graag goede argumenten svp
.
HDD: Gekozen omdat het een van de snelste schijven is van rond de 300 gb, raptors zijn voor mij toch iets te duur omdat ik dat beetje extra snelheid te weinig vindt voor die prijs.
DVD: simpel snel easy as samsung?
Graka: eerder gekocht gaat sowieso mee miss ook een 8800GTS als vervanging
Case: what more do I need to say?
Voeding: OCZ modulair dus lijkt mij wel iets, genoeg Watt?
Coolers: ik wil in de stacker nog 3 extra casefans iemand suggesties?
PS:
ik ga 2 van deze systemen kopen en eentje daarvan rust mijn vader uit met WC.
PS(kwadraat): deze zijn beide bedoelt voor Overclocken en wil dus echt weten wat de bottleneck zal worden of heb ik er geen
informatie over alle onderdelen heb ik van Tweakers
en Hardware.info
Iedereen alvast bedankt
Ik heb al een tijdje een verouderde pc en die is nu aan vervanging.
Ik ga voor een Game en 3d-bewerkings pc omdat ik graag next-gen games speel en later game designer wil worden en dus gebruik maar van 3dsmax, maya etc.
Mijn budget is zoals de topic titel al zegt rond de €1000 ligt , deze pc zal na een tijdje in gebruik te overgeclocked worden(en hard).
Hier is mijn boodschappenlijstje:
CPU: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
COOLER: Arctic Freezer 7 Pro (S775)
RAM: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2G800R22GK)
MOBO: GigaByte 965P-DQ6, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394)
HDD: 2x Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
DVD: Samsung 16x48x SH-D162C (Zwart)
GRAKA: PoV GeForce 7900 GT 256MB GDDR3 (PCI-e, 2x DVI) <-- is reeds in bezit
CASE: Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
WATT: OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX)
COOLERS: 3 Coolers van merk X
CPU: Deze CPU is volgens hardware.info een goede keus omdat deze goed te overclocken is door zijn Multiplier van 9x.
Cooler: Gekozen omdat deze in vergelijking met andere coolers er beter uit kwam maar ik twijfel of ik niet de scythe infinity moet nemen aangezien deze door ook hardware.info als beste uit de test kwam.
RAM: 2x 1gb omdat ik toch wel wat RAM snoepend games en programma's ga gebruiken
Mobo: gekozen omdat deze voor overclocken erg geschikt is(hoge voltages) als iemand hier anders over denkt graag goede argumenten svp
HDD: Gekozen omdat het een van de snelste schijven is van rond de 300 gb, raptors zijn voor mij toch iets te duur omdat ik dat beetje extra snelheid te weinig vindt voor die prijs.
DVD: simpel snel easy as samsung?
Graka: eerder gekocht gaat sowieso mee miss ook een 8800GTS als vervanging
Case: what more do I need to say?
Voeding: OCZ modulair dus lijkt mij wel iets, genoeg Watt?
Coolers: ik wil in de stacker nog 3 extra casefans iemand suggesties?
PS:
ik ga 2 van deze systemen kopen en eentje daarvan rust mijn vader uit met WC.
PS(kwadraat): deze zijn beide bedoelt voor Overclocken en wil dus echt weten wat de bottleneck zal worden of heb ik er geen
informatie over alle onderdelen heb ik van Tweakers