[vbscript? Javascript?]Site zonder php style lezen

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Dag

Ik moet voor school een website maken waar natuurlijk naar de bron wordt gekeken. Nu heb ik dus een probleem. De site MOET zonder internet te bekijken zijn. Ik zou normaal met php een style html kunnen invoegen en dan eronder gewoon de HTML tekst per pagina die verschillend is.

Dus heb ik gezocht met Javascript, dat lukt alleen maar met een IE. De andere scripts voor mozilla en netscape werken niet.

Met VB wilde ik het ook proberen maar door beveiliging zou dit echt niet lukken.

Zijn er nog andere manieren om een bestand te lezen (de 'style.htm')en dat dan automatisch op het scherm te tonen op een lokaal machine?

info:
de gewone pagina's:

<html>
<script laguage=datzoekik>
script
die style.htm leest en dan kan ik in de bosy invullen wat ik wil van tekst
</script>
Dit is de tekst die <u>alleen</u> op deze pagina moet staan
</html>

en dan de style.htm is een bestand met 3 cellen: In de eerste staan de kop foto
dan in de linkse staan de links naar de pagina's en in de laatse cel (die niet afgesloten is) staat er niks. ->einde html<-

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43
Kun je niet lokaal een webserver icm php draaien?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik denk niet dat mijn leerkracht speciaal voor mij een webserver wil instaleren.

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43
Oke, ik vind het een beetje vreemde opdracht/situatie. Kun je misschien even beter uitleggen wat precies jouw opdracht is en wat er niet precies met javascript lukt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou gewoon gaan voor statische pagina's en frames :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
de opdracht is een website te maken maar die alleen lokaal moet werken. omwille van beveiling van ons school netwerk. Je moet dus een website maken die wordt beoordeeld over je html code en enventueel andere scripts in te steken

Een plat-html ding zal dus weinig punten opleveren. Daarom ging ik iets met php maken voor het een grote meerwaarde te geven namenlijk dat je een gewone HTML pagina hebt met de opmaak en dat alle webpagina's deze pagina openen, lezen en tonen (zoals de functie INCLUDE doet in PHP)

Maar omdat het lokaal moet geopend staan werkt dus PHP niet. Daarom zocht ik naar de andere script talen die ik ken (java en vb script) maar vbscript werkt niet door beveiliging en mijn javacode werkt alleen met IE 6 of hoger dus niet compatibel.

Als ik het ingeef met de melding dat hij alleen met IE werkt zie je alleen de html van de webpagina zelf en dus niet de links, achtergrondkleur, foto's enzo die op elke pagina voorkomen en in de style.htm staan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een plat-html ding zal dus weinig punten opleveren
Dat is toch juist het punt waarop je beoordeeld wordt?

Wat betreft opmaak: daar is juist CSS voor bedoelt, en dat werkt ook zonder serverside scripting ;)

Intentionally left blank

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wouter7 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:47:
de opdracht is een website te maken maar die alleen lokaal moet werken. omwille van beveiling van ons school netwerk. Je moet dus een website maken die wordt beoordeeld over je html code en enventueel andere scripts in te steken
Wat versta je dan onder andere scripts, en wat moeten die precies doen?
Een plat-html ding zal dus weinig punten opleveren. Daarom ging ik iets met php maken voor het een grote meerwaarde te geven namenlijk dat je een gewone HTML pagina hebt met de opmaak en dat alle webpagina's deze pagina openen, lezen en tonen
Ik verwacht eerder dat je CSS bedoelt... :?
Maar omdat het lokaal moet geopend staan werkt dus PHP niet.
Het kan wel, maar dan moet je dus PHP draaien ja.
Daarom zocht ik naar de andere script talen die ik ken (java en vb script)
Woooo. java is niet javascript
maar vbscript werkt niet door beveiliging
en is IE-only
en mijn javascriptcode werkt alleen met IE 6 of hoger dus niet compatibel.
Javascript vereist een JS-enabled browser en dat is al van IE3 ofzo hoor ;)
Als ik het ingeef met de melding dat hij alleen met IE werkt zie je alleen de html van de webpagina zelf en dus niet de links, achtergrondkleur, foto's enzo die op elke pagina voorkomen en in de style.htm staan
Nogmaals; je hebt het steeds over een style.htm maar ik denk dat je style.css bedoelt en ik vermoed dat je als je statisch gaat met wat frames en stylesheets heel het PHP/VBScript/whatever kunt vermijden. Een "header" die je normaliter in PHP include (om maar eens iets te noemen) kun je prima in een frame gooien. Dat frames anno 2007 niet meer zo popi zijn neem ik dan even niet mee in mijn advies ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Wat versta je dan onder andere scripts, en wat moeten die precies doen?

[...]

Ik verwacht eerder dat je CSS bedoelt... :?

[...]

Het kan wel, maar dan moet je dus PHP draaien ja.

[...]

Woooo. java is niet javascript

[...]

en is IE-only

[...]

Javascript vereist een JS-enabled browser en dat is al van IE3 ofzo hoor ;)

[...]

Nogmaals; je hebt het steeds over een style.htm maar ik denk dat je style.css bedoelt en ik vermoed dat je als je statisch gaat met wat frames en stylesheets heel het PHP/VBScript/whatever kunt vermijden. Een "header" die je normaliter in PHP include (om maar eens iets te noemen) kun je prima in een frame gooien. Dat frames anno 2007 niet meer zo popi zijn neem ik dan even niet mee in mijn advies ;)
reactie ;) :

- ik bedoelde (java/vb)script

- in CSS kan je niet standaard tekst zetten of images laden. Ik ben niet van plan om in elke pagina de knoppen te kopieren en plakken. Als er dan iets moet veranderen zit je dan daar

Dat is ook de reden waarom ik geen CTR+C CTRL+V werk wil doen. Wil je dan iets aanpassen zit ik eermee.

Frames, tja in mijn richting verwachten ze wel jammergenoeg wat meer dan standaard frames. Als er niemand meer met een oplossing komt zal ik wel jammergenoeg dat moeten gebruiken al probeer ik dat te vermijden

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het is mij ook niet geheel duidelijk wat je nou precies wil; wil je client-side een html file 'includen' net zoals met php ?

Dat kan toch heel simpel met wat Javascript ? En hetzelfde geldt voor css, etc. Er zijn tientallen manieren om dat cross-browser compatible op te lossen hoor, gewoon een beetje goed googlen ;)

Bijvoorbeeld XLST met js gebruiken zou ook een hippe oplossing kunnen zijn ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24
Met Dojo kan je denk ik wel bereiken wat je wilt. Kijk dan vooral bij de layout widgets zoals Contentpane.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Sorry hoor, maar je komt me een beetje warrig over, je hebt het over styles includen en php terwijl je niet helemaal weet hoe het nou eigenlijk aan de clientside werkt?

Eigenlijk wil je dus gewoon 1 template maken met daarin losse content paginas?

Dan plemp je toch een <iframe> neer? Da's the right tool voor de job imo. Die kan je helemaal transparant maken als dat moet dus dan is je probleem toch opgelost? linkjes in je menu laden met target='iframe_name' kale content paginas in en klaar is kees. Geen php, javascript of wat voor logica dan ook nodig :)

Zijn we hier in W&G nou allemaal zo diep weggezakt in ons ajax/dhtml/xsl/dojo etc wereldje dat we niet meer weten hoe we simpele sites moeten maken? :P

[ Voor 63% gewijzigd door SchizoDuckie op 07-02-2007 20:52 ]

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wouter7 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:59:
[...]
- in CSS kan je niet standaard tekst zetten of images laden. Ik ben niet van plan om in elke pagina de knoppen te kopieren en plakken. Als er dan iets moet veranderen zit je dan daar
generated content? (ok, IE biedt daar nog geen ondersteuning voor)
background-image?

en verder kan je een eind komen met (i)frames en/of javascript...

Intentionally left blank

Pagina: 1