[Excel, VBA] Draaitabellen en #N/B kolom uitsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb een macro die een draaitabel (pivottable) maakt. Echter, in deze draaitabel moeten een paar "pivotitems" worden uitgesloten. Dit doe je als volgt:

Visual Basic:
1
    ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("bupo's").PivotItems("0").Visible = False

Bij PivotItems("0") is dit geen probleem, maar bij deze regel komt er een fout:
Visual Basic:
1
    ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("bupo's").PivotItems("#N/B").Visible = False

Ik denk dat het komt omdat #N/B een foutmelding is? Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan de #N/B data niet uitsluiten bij het maken van de draaitabel...

[ Voor 6% gewijzigd door ChrisM op 07-02-2007 17:16 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
Heb je hier wat aan?
DisplayErrorString Property
See Also Applies To Example Specifics
True if the PivotTable report displays a custom error string in cells that contain errors. The default value is False. Read/write Boolean.

Remarks
Use the ErrorString property to set the custom error string.

This property is particularly useful for suppressing divide-by-zero errors when calculated fields are pivoted.

Example
This example causes the PivotTable report to display a hyphen in cells that contain errors.

With Worksheets(1).PivotTables("Pivot1")
.ErrorString = "-"
.DisplayErrorString = True
End With
Eigenschap van je Pivottable object.
Zet je errorstring naar "Stomme data die niet wil luisteren" en zet die items op invisible.
(Maar een andere errorstring mag natuurlijk ook)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heb het net even geprobeerd... maar ook dat werkt niet.

Ik dacht nog even een goede ingeving te hebben en ging voor de Engelstalige naamgeving van #N/B (en dat is volgens mij #N/A), maar ook dat werkte niet. Iemand nog een ander goed idee?

Verwijderd

Als je toegang hebt tot de bron data voor je pivot table kun je de #N/B foutmelding afvangen met de functie ISNB (in Engels ISNA).

Als het resultaat een #N/B is kun je het dan vervangen door '0' en zal het automatisch uitgefilterd worden door het Visual Basic statement dat je al gebruikt