Toon posts:

High-end Gaming Systeem (2200,-)

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na meer dan 1,5 jaar werken als bezorger/afwasser/sorteerder/administratief medewerker/huishoudelijke klusjesman etc. is het dan eindelijk zo ver! Tijd voor een nieuwe PC! De computer die ik nu heb is in feite nog niet zo heel slecht, maar ik ga volgend jaar op kamers en heb dan sowieso een eigen bak nodig. Daarbij komt dat ik gewoon CNC3 vol moet kunnen spelen! Ik ben tot een budget gekomen van 2200,-. Er is nog wel wat speling, maar eigenlijk niet veel, er komt nog een hoop aan waar veel geld naar moet (gala/eindexamenreis). Het belangrijkste is dat ik de computer vooral kan gebruiken om goed mee te gamen, hij moet ook mee naar LAN's kunnen. Ik was van plan het systeem te bestellen bij Salland vanwege de lage prijzen.

We trappen af met de dingen die ik al in bezit heb en ik ook mee zal nemen:
- X-fi XtremeMusic
- Sony DVD-R brander

Hierbij zal ik verder geen uitwijdingen over geven.

En dan nu mijn samengestelde systeem!

Behuizing: Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart € 100,-
Een kast die ik er zelf heel stoer uit vind zien en qua cooling ook wel goed uit de tests komt meen ik. Niet iedereen is er fan van en je moet wel de moeite nemen om de kabels netjes weg te werken, maar dat ga ik zeker wel doen!

Voeding: Zalman ZM600-HP 600 Watt € 101,90
Een vrij dure en krachtige voeding. Ik wil geen gezeur met te zwakke voedingen als ik later misschien nog meer in mijn computer wil steken, vandaar deze. Hij heeft een hoog rendement en is stabiel, daar komt bij dat 'ie ook nog eens modulair is, scheelt toch weer wat kabeltjes om weg te werken ;)

Moederbord: GigaByte Moederbord GA-965P-DS4 Rev. 2.0 € 158,00
De GB DS3 komt als de beste uit de bus als het om overclockbare mobo's gaat, ik ga alleen nog een stapje hoger en neem de DS4, belangrijkste verschil is dat de DS4 over 2 PCI-e x16 sloten beschikt terwijl de DS3 er maar eentje heeft.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 € 297,00
Dé processor van dit moment dacht ik zo. De andere (minder snelle) varianten schijnen ook heel goed over te klokken zijn, toch lijkt mij dit de beste keuze. Ik wil deze gaan overklokken tot een FSB van 400, zodat het gelijk gaat lopen met mijn PC6400 geheugen.

Processor koeler: Zalman CPU Koeler CNPS9700-CU € 46,99
Scythe CPU Koeler Infinity € 43,99
[i]Een vrij dure koeler! Het is er een van de nieuwste reeks van Zalman, een merk wat als het aankomt op koeling altijd wel betrouwbaar is dacht ik.[/i]
Nog steeds een dure koeler, maar deze blijkt (stupid me) veel beter te presteren! Jammer dat de LED weg is.

DVD Speler: NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE € 16,31
Samsung SH-D163A 16 x 48 x SATA € 19,00
Kan hier niet veel over zeggen. Ik neem een brander mee uit mijn oude pc en ik vind het gewoon handig om 2 spelers in mijn computer te hebben. Het is een simpele en degelijke speler.

Floppydrive: NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart € 11,-
Kan ik misschien nog nodig hebben wil ik een RAID setup aanmaken of ooit iets wil flashen.

Geheugen: OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC € 209,20
Ik wil gewoon snel geheugen, ik heb voor OCZ gekozen i.v.m. levertijden. Het is 2048, PC6400, CAS4 geheugen.

Harde schijf 1: WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB € 154,00
De snelste S-ATA (dus geen SAS ;)) schijf van het moment. Ik wil deze schijf gebruiken voor mijn OS en voor natuurlijk mijn games :D. Ik wil met deze schijf de Zalman ZM-2HC2 harde schijf koeler kopen. Veel mensen die hem hebben raden deze aan i.v.m. het geluid wat hij produceert.

Harde schijf 2: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB € 87,89
Deze schijf wil ik gebruiken als storage, voor al mijn muziek/films en meuk.

Harde schijven: 3x Seagate Barracuda 7200.10 250 GB 7200 rpm 16 MB € 220,-
Ik heb gekozen voor een RAID-5 setup, wat dus een hufterproof RAID-0 setup is. Het geeft me 500GB aan ruimte, wat meer dan genoeg is.

Videokaart: EVGA VGA GeForce 8800 GTS MSI VGA GeForce NX8800GTS 640 MB € 355,91
Heibel punt in een gamesysteem. Dit leek mij wel een prima kaartje. Er is verder nog niets bekend over Ati's R600 en daar komt bij dat DX10 nog helemaal zo belangrijk niet is. Ik vervang mijn kaart wel als het echt belangrijk is, en deze leek me duur/goed zat.

Muis: Logitech G5 Laser USB € 57,00
Ik ben nu in het bezig van een MX510 Logitecht muis en deze bevalt me zeer goed, deze is helaas al wel goed versleten. Ik heb de G5 als eens vastgehad en ben er al verliefd op geworden O+ In de BBG wordt nu voor een andere muis geopteerd maar ik blijf bij deze.

Toetsenbord: Logitech Keyboard G11 Gaming USB € 47,00 Razer Tarantula Gaming Keyboard € 119,-
Ik koos eerst voor de G11, maar deze leek me toch wel beter. Hij komt overal beter uit de reviews dan de G11. Hij is daarentegen wel erg duur, maar ik wil niet besparen op mijn invoerapparatuur. Daarbij ziet deze er ook schitterend uit. Mijn budget laat het tevens toe.

Monitor: Samsung TFT 206BW 20 inch 2 ms € 303,00 Samsung TFT SyncMaster 931C 19 Inch, 2 Ms € 285,86
Volgens alle reviews is dit een perfect gamers scherm en daar is het mij vooral om te doen :P Er schijnt wel een probleem te zijn met de kleurenweergave, soms spreken ze van een oranjeachtige waas. Maar het feit dat het een ontzettend goed gamersscherm is en het er zo geweldig uitziet halen mij over.Heb gekozen voor een WS scherm van samsung, met hetzelfde design/spec's. Hier schijn ik dus meer uit mijn systeem te kunnen halen en ik denk dat ze daar gewoon gelijk in hebben. Gamen zal hier ook goed op gaan :)

OS: Microsoft Windows Vista 64 Bit Ultimate, NL, OEM, € 161,39 Microsoft Windows XP Professional + Vista Coupon NL € 135,01
Heb nu gekozen voor een normale windows XP i.p.v. Vista. Coupon zit er bij dus ik kan upgraden wanneer de driversupport wat beter is.

Koelpasta: Artic Silver 5
Ik ben van plan de koelpaste van de processor te vervangen door deze, of ik nog meer vervang zie ik later wel als ik het mobo beter kan bekijken. Ook koop ik hier een flesje remover en purifier bij.

Prijs: € 2168,88 inclusief verzendkosten

Vragen:
- Zijn er dingen in mijn systeem die jij anders zou doen? Vertel het me! Alles wordt gewaardeerd!
- Hoe zit dat precies met Windows Vista, ik heb gehoord dat je hardware het soms niet doet vanwege de driver ondersteuning, en al helemaal bij de 64-bits variant. Ik heb juist voor deze variant gekozen omdat mijn processor 64-bit was.
- Is mijn keuze voor de videokaart een goede? Of moet ik echt wachten op de R600, ik wilde hem eigenlijk in de carnavalsvakantie bestellen. (Voor de mensen boven de rivieren: 16 t/m 23 februari.)

EDITED:
- Prijzen en OEM-versie erbij gezet.
- DVD-Speler verandert, van IDE naar S-ATA.
- Processor koeler veranderd naar een Scythe Ninja.
- Floppydrive toegevoegd.
- Videokaart veranderd; van EVGA naar MSI wegens kostenverschil (42,59)
- OS aangepast
- Hdd setup volkomen aangepast
- Toetsenbord verwisseld
- Ander scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 15:39 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Ik zou de raptor harde schijf en het ocz geheugen droppen. Goedkoper geheugen halen en geen raptor schijf. En dan een 8800GTX en evt snellere processor :)

Edit,omdat : (voor de hand liggend) De prestatiewinst die je haalt door te investeren in een snelle videokaart het minder snelle geheugen en de ietwat tragere harde schijf (zeker in games) ruimschoots goed maakt :)

[ Voor 41% gewijzigd door HeepH op 07-02-2007 17:14 ]

http://specs.tweak.to/16495

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:11:
Vragen:
- Zijn er dingen in mijn systeem die jij anders zou doen? Vertel het me! Alles wordt gewaardeerd!
- Hoe zit dat precies met Windows Vista, ik heb gehoord dat je hardware het soms niet doet vanwege de driver ondersteuning, en al helemaal bij de 64-bits variant. Ik heb juist voor deze variant gekozen omdat mijn processor 64-bit was.
- Is mijn keuze voor de videokaart een goede? Of moet ik echt wachten op de R600, ik wilde hem eigenlijk in de carnavalsvakantie bestellen. (Voor de mensen boven de rivieren: 16 t/m 23 februari.)
-Hoop wel dat je een OEM-versie hebt ingecalculeerd van Windows Vista?
-Er zijn idd nogal wat problemen met 64 bits OS'n, maar kijk daarvoor in de vele topics op GoT!
-Zou gewoon de GTS nemen hoor! Prachtige kaart, DX10 en nog 'redelijk' betaalbaar

EDIT: Misschien wel handig om de prijzen/ product erbij te zetten.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 07-02-2007 17:15 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
@ CLB
Ja ik heb de OEM-versie ingecalculeerd ;) Ik zal zo wel even de prijzen er bij zetten ja!

@ Heephstan
Ik weet niet of een GTS/GTS zoveel verschil maakt in de huidige generatie games. Daarbij komt dat ik door de Raptor en snel geheugen mijn OS toch vlotter kan draaien? Of zit dat anders?

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Over je vraag verschil GTS tegen over GTX in Half life 2: Episode one 1280x1024: link

Verder als je veel wilt gamen, misschien een grotere beeldscherm een beter optie? 19" is niet veel voor een 8800 kaart, want die kaart werkt pas echt top rond een resulatie van 1600x1200 of hoger.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Raptor zou ik er zeker inhouden. Werkt perfect. Dat gold geheugen vind ik wel wat onzinnig. Koop gewoon PC6400 2 x 1 gb oid. Ik heb 2x 512 PC 6400 van Twinmos en dat werkt ook perfect! Ik heb een E6300 die ik dan lekker heb geoc'ed (7x450) waardoor het mem 100 mhz harder loopt dan normaal (op de kleinste divider 1:2) en het is allemaal superstabiel. Met een E6600 heb je meer multieplier waardoor je FSB niet zo hoog hoeft dus je Mem ook niet. Zo zou die zelfs undergeclockt zijn. Daar zou ik dus op besparen.

De voeding: Zalman is een duur merk. Tagen of Coolermaster is ook goed. Ik heb zelf een Coolermaster Igreen power. Die heeft een rendement van >85% wat wel scheelt met high-end systemen en ook perfect stil is. Zou ik dus ook nog ff naar kijken en desnoods posten in het : ''Welke voeding heb ik nodig? '' topic.

Moederbord is een goede keuze :)

De koeler kan nog wel beter. Een Scythe Infinity is beter en stiller. En wss nog goedkoper ook.
AS 5 is ook een goede keuze.

Vista zou ik ook nog mee wachten. Geeft niet veel meerwaarde.

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 20:38
Ik zou op het moment geen Windows Vista nemen, en al zeker niet de 64 bit versie. De drivers (zeker voor de geforce kaarten) zijn echt brak gewoon, ik zou het bij gewone XP Pro 32 bit houden, werkt veel beter

Verwijderd

Topicstarter
@ TEAMMIKE
Mijn OCZ geheugen is een 'Kit of 2', dat betekent toch dat ik 2x 1GB koop? Verder wilde ik gewoon PC6400 CAS4 geheugen hebben en keek ik gewoon naar de levertijden.
@ Strikertje
Kan goed kloppen, ik zou kunnen gaan voor een XP professional met vista coupon. Is het dan wel aan te raden om de 64-bit versie te nemen of niet? Kan ik beter de 'normale' versie van professional nemen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 17:42 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wil je een moederbord met 2 PCI-E sloten? Ik zie de meerwaarde er niet van in. Verder zou ik er ook geen Raptor instoppen. Raid0 met 2 van die snelle Seagate schijven lijkt me beter. Tenzij je erg bang bent voor de verhoogde kans op dataloss. Imo zijn die Raptors hun geldt niet waard, maar het is ook een beetje persoonlijk. Ik heb liever Raid0 in ieder geval.

Waarom is trouwens dat geheugen onzin? Het lijkt me een prima prijs voor PC6400 geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
@ RoD
Watvoor moederbord zou jij aanraden dan? Opzich stond die heatpipe op de DS4 ook wel mooi :P Je kunt ook de DS4 doorflashen naar een DQ6 bios, zodat hij quadcore ondersteunt. Heb hier en daar ook gelezen dat deze de meerprijs t.o.v. een DS3 wel waard was.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom een zalman koeler? Zo goed is ie niet, check de frontpage maar is.

Een ds4 heeft wel 2 pci-e 16x sloten maar heeft zeker geen 32 pci-e lanes, dat 2e pci-e slot heeft er volgens mij "maar" 4. Als nog genoeg voor 4*250MBps. Voor het geld zou ik voor een p5b deluxe gaan, blijkt een iets betere bios te hebben en de koeling van de nb is wat beter.

OCZ geheugen is gewoon goed, let er wel op dat OCZ op 2.1Vmem draait en de bios standaart 1.8Vmem geeft waardoor je misschien niet gelijk kan booten met dat geheugen. Maar als je nog een simpel ddr2 reepje in huis heb moet het geen probleem zijn, anders even eentje kopen.

Die raptor is een beetje overdreven. Zo veel sneller is ie niet, voor het geld kan je ook 2 250GB seagates/WD's in RAID 0 zetten. Heb je veel meer opslag.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, ik wil niet zeggen dat je daarom niet de DS4 moet nemen, maar als jij het ding puur koopt om de 2xPCI-E sloten, dan vind ik dat persoonlijk een beetje zonde. Als jij waarde hecht aan de overige features, ga je gang :)

Edit: Was @ TS.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 07-02-2007 17:46 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 18:15

Garrett

Watercooler

Waarom geen 20" breedbeeld scherm?
Veel hogere resolutie dan een 19" en toch hooguit een paar tientjes duurder, bijv. de Samsung 206BW, prima gamesscherm :)

I love watercooling

• Danidinho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:31
Je koeler kwam niet echt overtuigend uit deze koeler test.

Misschien vind je een S-ATA dvd speler handiger ipv IDE :

Samsung SH-D163A 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart

Je hebt nog een surround set staan?

Voor de rest ziet het er naar mijn mening goed uit.

Verwijderd

De Raptor zou ik laten en de 154 die je ermee uitspaart zou ik stoppen in de GTX ipv de GTS. Laatst zelf een stevige game-pc gekocht en daar stond ik ook voor de keus een raptor te nemen. Na e.a. bij een vriend beoordeeld te hebben, vond ik het niet de moeite en heb ik een GTX gekocht.

Snelle schijf is leuk maar zo veel sneller gaat laden etc gevoelsmatig gewoon niet.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Garrett schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:48:
Waarom geen 20" breedbeeld scherm?
Veel hogere resolutie dan een 19" en toch hooguit een paar tientjes duurder, bijv. de Samsung 206BW, prima gamesscherm :)
Samsung Dan meteen maar een 226BW _/-\o_ .

Verder lijkt het me gewoon en hele goede samenstelling, niks op aan te merken.

Verwijderd

misschien als toetsenbord de razer tarantula.. ik heb hem sinds gister en ik vind hem echt zeer fijn. Hij typt heerlijk (bijna als een laptop) en hij ziet er zeker mooi uit, dat blauw past goed bij je kast (ik heb ook antec 900 :P ) en je kan je headset erop aansluiten wat voor mij heel handing is. Een nadeel heeft het toetsenbord wel.. hij is F*cking duur! Als je het geld ervoor hebt zou ik hem kopen, echt een aanrader.

Verwijderd

Modbreak:Het is hier geen V&A noch 'kijk-mijn-advertentie'-plaats.

[ Voor 72% gewijzigd door Thandor op 10-02-2007 13:22 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

In tegenstelling tot een aantal opinie's hier zou ik juist de 8800 laten voor wat-ie is. Je geeft al aan dat DX10 nog niet zo belangrijk is; en je later wel een goede DX10 kaart wil kopen. Waarom nu dan toch zo'n prijzige kaart? Een X1950 is goedkoper, en daarmee kun je ook best je tijd volmaken tot je een echte DX10 kaart koopt. (Ervan uitgaande dat er dan ook echt games zijn die dat nodig hebben)

Daarbij draait een 8800 zeker niet per definitie zonder problemen onder Vista.

Voor het geld wat je overhoudt zou ik dan een groter scherm kopen. Heb je ook gelijk wat om mee te showen als je straks een 2e generatie DX10 kaart koopt.
:)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, replies komen zo, even inventariseren :P
Heb al het een en ander na wat overwegingen aangepast.

Ik heb besloten een andere processor koeler te nemen, namelijk de Scythe Infinity. Ook is het inderdaad verstandig om een S-ATA DVD-speler te nemen i.p.v. een IDE. Ik zou ook graag weten wat ik nu het beste kan doen als OS. Gewoon een windows met Vista coupon aanschaffen? Een groter scherm wil ik niet, ik wil er optimaal RTS'en op kunnen spelen en veel draait dan om snelheid. Volgens mij is dan een (nog) groter scherm niet verstandig en vind ik mijn gekozen scherm toch wel heel erg mooi ;) Ik blijf denk ik wel bij deze videokaart omdat ik wél een snelle kaart wil, en deze doet uiteraard niet onder voor de high-end DX9 kaarten. Over mijn hdd-setup zal ik nog even moeten nadenken. Mij leek dit wel een goede optie, en RAID 0 schijnt ook niet zo stabiel te zijn. Ik kan als ik dit aanhoud altijd nog een tweede raptor erbij zetten voor RAID 0. Dan ga ik nu eens even wat reviews lezen over de Razer Tarantula, in vergelijking met de G11. Hoewel ik denk ik wel voor de G11 gaan, ook een super toetsenbord en kost maar de helft :X .

Maar hij is toch wel heel erg vet :) Ik denk er nog eventjes over! :D

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 20:33 ]

Verwijderd

Koop geen Raptor of iets dergelijks.
Je mobo ondersteunt RAID 5, maak daar gebruik van. Koop 3 schijven en stop die in RAID 5. Alles wat sneller, en veeel veiliger.
Koop geen Zalman voeding/koeler, overpriced.
Koop een Scythe Infinity of een Tuniq Tower, die is ook best goed heb ik gehoord
Huntkey of FSP als voeding.

Verwijderd

Leuk PCtje maar zal een aantal dingen anders doen;

Scythe CPU Koeler Infinity € 43,99 - Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Scheelt 30 euro en heeft ongeveer dezelfde koelprestaties.

WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB € 154,00 Gewoon niet doen, koop gewoon 2 keer zo'n seagte schijf en zet hem in RAID 0.

Dat was het ongeveer dat scheelt je bijna 200 euro. En voor dat geld zou ik van de GTS naar de GTX gaan.

En je zou deze voeding kunnen nemen http://www.viperlair.com/.../psu/hip4B580/index.shtml

Is een erg goede heb hem zelf thuis ook, maar die zal niet veel verschillen qua prijs met de asus zo'n 15 euro denk ik ongeveer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 15:59 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:58:
Leuk PCtje maar zal een aantal dingen anders doen;

Scythe CPU Koeler Infinity € 43,99 - Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Scheelt 30 euro en heeft ongeveer dezelfde koelprestaties.

WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB € 154,00 Gewoon niet doen, koop gewoon 2 keer zo'n seagte schijf en zet hem in RAID 0.

Dat was het ongeveer dat scheelt je bijna 200 euro. En voor dat geld zou ik van de GTS naar de GTX gaan.

En je zou deze voeding kunnen nemen http://www.viperlair.com/.../psu/hip4B580/index.shtml

Is een erg goede heb hem zelf thuis ook, maar die zal niet veel verschillen qua prijs met de asus zo'n 15 euro denk ik ongeveer.
Maar die Freezer maakt ontzettend veel herrie om die prestatie te krijgen. De Infinity is gewoon stil :)

Die raptor vervangen voor 3 schijven in Raid 5 lijkt mij ook het beste (nooit aan gedacht). Verschil zou dan niet te groot meer mogen zijn en het is nog veiliger ook.

Voeding zou ik niet op bezuinigen. Is een belangrijk onderdeel. Gewoon een goed A-merk (Coolermaster,Silverstone,Tagan enz.) maar geen té dure (Zalman) of té veel wattage (800+). Die jij aanhaalt is 1 van de beste op dit moment dus een aanrader :)

Ik zou ook voor de 8800GTS gaan. Die GTX heb je nog niks aan en is op dit moment veel te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door TEAMIKKE op 08-02-2007 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Zomah
Als ik dat zou veranderen kom ik maximaal op een besparing van 100,- ongeveer, ik wil namelijk niet de cooler vervangen, ik blijf bij deze.
@Bluecold/TEAMMIKE
Raid 5, hoe werkt dat precies, van de wiki wordt ik ook niet veel wijzer... Stel ik stop er 3 van 250 GB in RAID 5 hoeveel ruimte heb ik dan? En werkt het wel een beetje vlot/snel? Ik moet dan zeker wél een floppydrive kopen om dat RAID-Array op te zetten of niet?
Bvd :P

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 16:20 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:11:

-Behuizing: Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart € 100,-
dit is persoonlijk maar wat belangrijk is, is dat je overal makkelijk bijkan. Dat hij trillingen goed opvangt en dus veel lawaai absorbeerd (ik neem aan dat je een stille pc wilt als je op kamers woont en hij staat naastje bed) En dat je airflow goed is, zeker als je gaat overklokken. Dus als je 3 of meer fannetjes erin kan zetten moet dat minimaal voldoende zijn

[-Voeding: Zalman ZM600-HP 600 Watt € 101,90
Ben geen voeding expert maar d8 dat bijv Tagan en Enermax goede voedingen hebben. Heb zelf deze hieronder en ben daar erg tevreden over klik

Moederbord: GigaByte Moederbord GA-965P-DS4 Rev. 2.0 € 158,00
Gigabyte is opzich goed maar ik denk dat een asus p5b deluxe ook in de buurt komt, dat is meer persoonlijk

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 € 297,00
geen toevoeging, gewoon doen, ben zelf erug tevreden

Processor koeler: Zalman CPU Koeler CNPS9700-CU € 46,99
Scythe CPU Koeler Infinity € 43,99
Heb zelf mijn processor met standaard koeler en die is 32 graden, misschien dat je scythe stiller is maar voor standaard gebruik is dat niet nodig. Meen te begrijpen dat je wel wilt overklokken, dan zou het eventueel handig kunnen zijn. Maar d8 dat je tot MAX 3.4GHz met de standaard kon overklokken.

DVD Speler: NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE € 16,31
Samsung SH-D163A 16 x 48 x SATA € 19,00
Overbodig??? aangezien je dan 3 media voor DVD/Cd hebt??

Geheugen: OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC € 209,20
Als je wat duurder uit kan zijn zou je ook Kingston HyperX 2GB DDR2-1066 Kit kunnen nemen (350 euro max) en anders G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (200 euro) of de Hyperx DDR2-800 variant. Dit maakt denk ik niet heel veel uit. Probleem ligt geloof ik in de Cas instellingen, maar ben hier geen expert op

Harde schijf 1: WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB € 154,00
Heb hem zelf ook en is wel lekker snel, blijf ook cool (iets meer dan 30 graden) maar maakt heel veel lawaai bij denkacties (bij mij iig, maybe dat hij gewoon kapot is :)). Ben er wel tevreden over maar ik zou zeker het aspect mee laten wegen of je een snelle of een stille pc wilt

Harde schijf 2: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB € 87,89
heb ik zelf ook is ben er tevreden over. Download zelf redelijk wat en merk wel dat 320 GB snel volzit. Voor een paar tientjes meer heb je de 400GB versie. En anders zoals is voorgesteld 2 van deze schijven in raid zetten.

Videokaart: EVGA VGA GeForce 8800 GTS 640 MB € 398,50
Ik weet niet hoesnel je de pc wilt maar je kan ook wachten op de kaarten van ATI, die schijen de Nvidia weer flink achter zich te laten. En anders, als gamen zo belangrijk is, de GTX versie nemen. Kan je ook iets meer overklokken denk ik.

Muis: Logitech G5 Laser USB € 57,00
persoonlijk

Toetsenbord: Logitech Keyboard G11 Gaming USB € 47,00
persoonlijk

Monitor: Samsung TFT SyncMaster 931C 19 Inch, 2 Ms € 285,86
Ik zou dan de Syncmaster 205BW nemen. 20 inch breedbeeld voor 300 euro en hij is echt relax. Breedbeeld ftw

OS: Microsoft Windows Vista 64 Bit Ultimate, NL, OEM, € 161,39
Legaal??? hier kan ik je niet over adviseren :)

Koelpasta: Artic Silver 5
of het nodig is, mwa denk het niet, maar ach die paar euro, kan je ff de puntjes op de i zetten :)

Vragen:
--------------------> bij deze-
Hoe zit dat precies met Windows Vista, ik heb gehoord dat je hardware het soms niet doet vanwege de driver ondersteuning, en al helemaal bij de 64-bits variant. Ik heb juist voor deze variant gekozen omdat mijn processor 64-bit was.
-------------------> Zullen binnenkort wel meerdere drivers verschijnen omdat hij nu officieel op de markt is. Dus als jij je pc over 1 a 2 mnd hebt dan zullen er vast meer zijn. En face it, ik denk dat over 1 jaar toch het meeste op vista is gericht en DX10 en niet meer op Windows XP. Maar dit is ook persoonlijk. Zelf blijf ik nog lekker bij XP maarja ik hoef geen OS te kopen :)- Is mijn keuze voor de videokaart een goede? Of moet ik echt wachten op de R600, ik wilde hem eigenlijk in de carnavalsvakantie bestellen. (Voor de mensen boven de rivieren: 16 t/m 23 februari.)
---------> zie dat je hem snel nodig hebt. Ik zou niets overhaasten. Zoals je aangaf heb je nog een goede pc. Wat het wel is, je kan blijven uitstellen omdat er betere hardware elke maand bijkomt. Wat heeft je prio. Als je nog 1 maand kan wachten zou ik dat doen (geen idee wanneer ati komt). Zoek dat nog ff goed na en overhaast niets, want 2200 euro is een hoop geld.
Ps denk dat je met deze tips en trucs wel goedkoper dan 2200 moet kunnen uitkomen

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:11:
@Zomah
Als ik dat zou veranderen kom ik maximaal op een besparing van 100,- ongeveer, ik wil namelijk niet de cooler vervangen, ik blijf bij deze.
@Bluecold/TEAMMIKE
Raid 5, hoe werkt dat precies, van de wiki wordt ik ook niet veel wijzer... Stel ik stop er 3 van 250 GB in RAID 5 hoeveel ruimte heb ik dan? En werkt het wel een beetje vlot/snel? Ik moet dan zeker wél een floppydrive kopen om dat RAID-Array op te zetten of niet?
Dan heb je 500 GB aan ruimte. Die andere schijf wordt als een soort backup gebruikt. De snelheid van raid 0 behoud je en de veiligheid van raid 1. In theorie is het voordeliger dan raid 1 (aangezien je dan een 1/2 schijf kwijt bent en hier 1/3 van je ruimte) en natuurlijk sneller. Je kan het later ook uitbreiden zonder te ingewikkeld te doen. Zeker een aanrader :) Meer ruimte, dezelfde snelheid en veiliger dan een raptor + een opslag schijf.

Die floppy heb je idd. wel nodig. Mss bij een 64-bit Windows niet omdat die nieuwer zijn en dus meer mobo's ondersteuen (chipsets) maar aangezien jij een nieuw bord koopt zou ik wel een floppy kopen ja ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TEAMIKKE op 08-02-2007 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk er nu serieus over om voor RAID-5 te gaan, ik zal het even op een rijtje zetten:

- 3x Seagate 7200x10 250GB 16MB in RAID-5 --> € 184,02
Dan heb ik dus in totaal 500GB aan schijfcapaciteit onder RAID-0 + deze RAID-0 setup is volkomen veilig.

- 1x Seagate 7200x10 320GB 16MB + 1x WD Raptor 74GB 10.000RPM 16MB --> € 246,27
Deze is dus inclusief de raptorkoeler en geeft me in totaal 394GB aan ruimte.

Verschil: 246,27 - 184,02 = 62,25

Meningen graag!

EDIT: ook zou ik graag willen weten wat nu echt beter is, de 64-bit versie van XP Professional of de 'normale' versie.

B.v.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 18:21 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Raid 5 lijkt me de duidelijke winnaar ;)

64-bit is leuk maar de driversupport is hopeloos. Verschil in snelheid is ook maar weinig dus koop gewoon een 32-bit ding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, ik ga eventjes verder editten :D
:9

EDIT: Done.

@Help!!!!
Nee ik had die nog niet gelezen, al wel een paar anderen, waar ze ook niets anders dan lof hadden. Ik weet nu wel zeker dat ik mijn voeding sowieso niet verwissel. Thx :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:03 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb je dit al gelezen: Zalman ZM600-HP 600W @ jonnyguru.com

:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Maar die Freezer maakt ontzettend veel herrie om die prestatie te krijgen. De Infinity is gewoon stil :)

Die raptor vervangen voor 3 schijven in Raid 5 lijkt mij ook het beste (nooit aan gedacht). Verschil zou dan niet te groot meer mogen zijn en het is nog veiliger ook.

Voeding zou ik niet op bezuinigen. Is een belangrijk onderdeel. Gewoon een goed A-merk (Coolermaster,Silverstone,Tagan enz.) maar geen té dure (Zalman) of té veel wattage (800+). Die jij aanhaalt is 1 van de beste op dit moment dus een aanrader :)

Ik zou ook voor de 8800GTS gaan. Die GTX heb je nog niks aan en is op dit moment veel te duur.
Voeding op bezuigen..? Die Hiper is gewoon een hele goede. En die Freezer waarvan jij zegt dat die zo'n pokke herrie maakt die hoor ik bijna niet. En die laatste zin van jou snap ik ook niet helemaal jij zegt dat je niks aan de 8800GTX hebt maar aan de 8800GTS heb je wel wat?

Verwijderd

Topicstarter
Hij bedoelt dat je aan de extra snelheid die de GTX-versie met zich meebrengt nog niets hebt als je de games van nu gaat spelen. Ik vind ook de meerprijs het niet waard. Het scheelt vaak nog wel wat frames hoor, maar merk je dat verschil zo erg? Kan dan beter 150,- apart zetten om er later een nieuwe van te halen nietwaar?

• Tomino
  • Laatst online: 22:03
Met jouw budget, echt ik zeg het al zo vaak.

Koop geen 19" die loopt op 1280x1024 Max. Dat is echt gewoon zonde. Zoals al eerder aangegeven, die kaart begint pas op 1600x1200.

Neem een 20" of anders een 22" je budget het toelaat. Het is het ZEKER waard.
zie niet wat er leuk is aan 120 FPS op 1280X1024, terwijl je 80 op 1600x1200 kan hebben.

Echt, zoek naar een grotere!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik wil geen groter scherm! Ik weet gewoon watvoor scherm ik wil, ik wou eigenlijk eerst gaan voor een 17" maar ben toch voor een 19" gegaan. Ik wil een een 19" met een 1024x1028 resolutie omdat dat fijn gamed... Ik weet bijna zeker dat een widescreen mijn resultaten zal beinvloeden en ik speel nu ook op 1024x1028.

Is misschien wat krom maar ik heb een kans om in KnightS* te komen; de eerste professionele gamingclan van nederland. Heb het tot nu toe ook wel goed gedaan vind ik zelf met zero-hour O-) Ik heb met dat spel in de nr. 2 en 3 meest invloedrijke clans gezeten internationaal gezien.

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:38:
Nee, want ik wil geen groter scherm! Ik weet gewoon watvoor scherm ik wil, ik wou eigenlijk eerst gaan voor een 17" maar ben toch voor een 19" gegaan. Ik wil een een 19" met een 1024x1028 resolutie omdat dat fijn gamed... Ik weet bijna zeker dat een widescreen mijn resultaten zal beinvloeden en ik speel nu ook op 1024x1028.

Is misschien wat krom maar ik heb een kans om in KnightS* te komen; de eerste professionele gamingclan van nederland. Heb het tot nu toe ook wel goed gedaan vind ik zelf met zero-hour O-) Ik heb met dat spel in de nr. 2 en 3 meest invloedrijke clans gezeten internationaal gezien.
Ehm, bespaar dan op je 8800 monster. De beste Dx9 kaart zal je dan prima voldoen hoor?

En, 22"hoeft geen Breedbeeld te zijn..

wat dacht je van:
Samsung 204B

NEC Display Solutions MultiSync LCD2170NX

allemaal hier: kijk bij 4:3 schermen
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 08-02-2007 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 'beste' DX9 kaart doet niet veel onder qua prijs voor mijn 8800 'monster'. Daarbij komt dat deze kaart wél DX10 ondersteund?

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:58:
De 'beste' DX9 kaart doet niet veel onder qua prijs voor mijn 8800 'monster'. Daarbij komt dat deze kaart wél DX10 ondersteund?
Daar heb je gelijk in, maar je draaid om mijn insch verhaal heen, wat zeg je daarvan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:12:
Ok ik denk er nu serieus over om voor RAID-5 te gaan, ik zal het even op een rijtje zetten:

- 3x Seagate 7200x10 250GB 16MB in RAID-5 --> € 184,02
Dan heb ik dus in totaal 500GB aan schijfcapaciteit onder RAID-0 + deze RAID-0 setup is volkomen veilig.

- 1x Seagate 7200x10 320GB 16MB + 1x WD Raptor 74GB 10.000RPM 16MB --> € 246,27
Deze is dus inclusief de raptorkoeler en geeft me in totaal 394GB aan ruimte.

Verschil: 246,27 - 184,02 = 62,25

Meningen graag!

EDIT: ook zou ik graag willen weten wat nu echt beter is, de 64-bit versie van XP Professional of de 'normale' versie.

B.v.d.
RAID FAQ :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:38:

Je weet alles al wat je wil, snap het nut van dit topic niet echt alle opties zijn zo beetje langsgekomen en er is niks uitgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Je weet alles al wat je wil, snap het nut van dit topic niet echt alle opties zijn zo beetje langsgekomen en er is niks uitgekomen.
Totale onzin. Het enige wat ik niet wil veranderen is mijn beeldscherm, verder heb ik al een hele hoop veranderd t.o.v. het originele systeem...

Verwijderd

Neem een scherm met resolutie van 1600 x1200.
Bespaar dan gwn nuff op de GPU.
Koop bijv.een X1950XTX voor 350 ofzo. Op TomsHardware.com in de GPU charts doet ie ut prima.
Dan game je vlp gwn op 1280 x 1024 en dan koop je later,als de R600 uit is ofzo, een goede DX10kaart voor veel minder geld dan de 8800GTX.
Tis maar een tip.
Daar vraag je tog om als je zon topic opent?

WAT IS HET NUT?? van een videokaart van 560+ euro als je alleen op 1280x1024 gamed???????

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 07:33 ]

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:32:
Neem een scherm met resolutie van 1600 x1200.
Bespaar dan gwn nuff op de GPU.
Koop bijv.een X1950XTX voor 350 ofzo. Op TomsHardware.com in de GPU charts doet ie ut prima.
Dan game je vlp gwn op 1280 x 1024 en dan koop je later,als de R600 uit is ofzo, een goede DX10kaart voor veel minder geld dan de 8800GTX.
Tis maar een tip.
Daar vraag je tog om als je zon topic opent?

WAT IS HET NUT?? van een videokaart van 560+ euro als je alleen op 1280x1024 gamed???????
ik sluit bij ongeveer wel aan bij Floris.
Ik merk zelf dat ik echt heel erg lekker kan gamen op een breedbeeld 1680 x 1080 (toch). 19 moet opzich wel goed zijn maar dan idd met 1600 x 1200 resolutie. Internetten met breedbeeld is ook uber. Ik wilde het eerst ook niet geloven maar het is echt zo :P.
Daarnaast over de videokaart: Het is met zo'n duur systeem natuurlijk niet zo dat je hem over een half jaar gelemaal gaat upgraden. Daarom kan je best de 8800GTX nemen want hier doe je zo 3 jaar mee. Als je nu gaat bezuinigen door de GTS te kopen dan moet je over 1 jaar weer een kaart kopen en ben je zo 100 a 200 euro duurder uit, lijkt mij. Je moet het ook op de lange termijn bekijken.
MAAR als je idd op 1280 x 1024 gamed dan is het niet nodig (als je beslist om dit lange tijd te doen.) Dan zou je denk ik idd beter voor de kaart kunnen gaan die floris aanmerkt.
Het zou in dit geval niet onverstandig zijn aangezien je echt een 19inch scherm wilt en dan is de 8800 overkill. Eventueel als je over een half jaartje (of 3 mnd of wat dan ook) niet tevreden bent kan je alsnog de R600 van ati aanschaffen (die weer een stuk beter dan de 8800 moet zijn) en de 8800 zal dan ook wel in prijs zijn gedaald. Maar vooralsnog zoals ik heb aangegeven, ze komen elke maand wel met wat moois en nieuws en duurs uit, dus wees selectief en trek ergens een grens (zelf heb ik bewust gewacht op de E6600)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@Zomah
@Bluecold/TEAMMIKE
Met 3 van 250 GB heb je 500 GB aan diskspace en dus wel zeer goede en betrouwbare fail save zeg maar. Als een van de drie kapot gaat gaat er geen data verloren.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

T is toch echt een misverstand hoor dat op 1280*1024 een 8800(gtx) overkill is.

Als je de eyecandy ingame en in je controlpanel goed opendraait en R6 las vegas, splintercell, oblivion ofzo gaat spelen dan kakt het behoorlijk in kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Verder is het erg subjectief, de één vindt 30fps in een shooter nog acceptabel de ander moet minimaal 60 hebben om niet zeeziek te worden..

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:49:
T is toch echt een misverstand hoor dat op 1280*1024 een 8800(gtx) overkill is.

Als je de eyecandy ingame en in je controlpanel goed opendraait en R6 las vegas, splintercell, oblivion ofzo gaat spelen dan kakt het behoorlijk in kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Verder is het erg subjectief, de één vindt 30fps in een shooter nog acceptabel de ander moet minimaal 60 hebben om niet zeeziek te worden..
Inderdaad, maarja sommige mensen zeggen dan ook wacht even tot de nieuwe direct x10 kaarten komen. Wat denk je nou dat die 8800GTX de nieuwste Direct X10 spellen schokkerig gaat draaien, niet dus. En het verschil tussen de 8800GTS en de 8800GTX is in half life 2 met 1280*1024 al 20 frames geloof ik dus ik vind de verschillen nog wel vrij groot.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/xfx8800s_g_04.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 12:32 ]

Verwijderd

Óf je koopt een mooi setje CRT's.
CRT is teh pwn.
Goedkoper, 21", én je kan fatsoenlijk downscalen naar 1280x1024 zonder dat het lelijk wordt.
2 monitoren is zeker handig.

Koop geen overpowerde, overpricede voeding. Dus geen Zalman 600watz0r met h34tpipezzzz.
Die Zalman is trouwens een relabelde FSP, dezelfde als de OCZ GameXstream 700w. Ook heeft ie geeneens een MOV, wat kennelijk belangrijk is.

Koop dan een Seasonic, die maken wél zelf goede PSU's (ze maken ook voor Corsair).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:13 ]

Verwijderd

Inderdaad. Wat ik zou doen is besparen op harddisk en geheugen (neem wel veel geheugen ipv weinig) etc en vooral voor de processor + videokaart gaan. een core2duo en een 8800 versie kaart.

Een 1950xtx is alleen handig als je van plan bent binnenkort weer te gaan upgraden. Met de 8800 zit je zeker een paar jaar goed. Want stel nu dat er eind volgend jaar meer dx10 spellen uitkomen... kan je weer van kaart veranderen!!! En als hij te duur is, koop je toch gewoon de GTS versie? Feit dat je een spel KAN spelen weegt bij mij zwaarder dan minder (niet veel) frames per seconde

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:08 ]

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Als ik jou was zou ik die Gigabyte DS4 vervangen door een Asus P5B Deluxe. Die kan erg goed overclocken en wordt vaak heel goed gewaardeerd en is momenteel in de pricewatch 160 euro, haast geen verschil dus. Dit is wel meer persoonlijk, en het zal niet heel veel uitmaken.

Over het scherm, als je het echt niet wilt veranderen moet je het zelf weten natuurlijk (jij koopt tenslotte je pc), maar het is wel zonde om met zo'n GPU op 1280x1024 te gaan spelen, dan benut je echt je videokaart niet en ben je gelimiteerd door je processor (ja, ook met een C2D 6600, zelfs als je em overclocked naar 3 gigahertz kun je je videokaart nog niet ten volle benutten). Je kunt echt beter voor een Samsung Syncmaster 206BW gaan. Deze heeft ook een 2ms reactietijd, dus je hebt echt geen last van ghosting ofzo, en het gamed echt heel goed op zo'n scherm (ook in RTS). CRT zou ik persoonlijk niet voor gaan, LCD is IMO gewoon een veel rustiger beeld, maar dat is heel persoonlijk.

Tot zoveer mijn 2 centjes :)

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik er jullie op wijzen dat mijn grafische kaart 355,- euro kost, dus geen 560 oid.! Hetzelfde ben je al snel kwijt aan een X1950XTX...
Het scherm dat hierboven is gepost ziet er zeer nice uit! Stel dat ik die neem, heb ik dan gezeik met resoluties e.d.? Of zal bijv. CnC:3 hier gewoon een goede resolutie voor hebben?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 14:04 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar je kunt er wél op besparen. Als je op een dergelijke lage resolutie gamed, voldoet een X1950Pro/7900GT ook, mits je bereidt bent de instellingen wat naar beneden te zetten. Op een dergelijk klein scherm kan dat imo prima. Qua kwaliteit maakt het niet zoveel uit. Het blijft je eigen keus, maar ik had hier geld op bespaard.

Verwijderd

Topicstarter
RoD sorry had wat ge-edit in mijn vorige post :P Lees die maar even ;)

Ik denk dat CnC3 weer 4:3 zal zijn, zijn er schermen die 1600x1200 aankunnen van samsung, zoja, welke? Het design van de 206BW is namelijk super! En anders spaar ik wel even door voor alle 2 O-) :) 2 schermen is geen overbodige luxe meer these days.

Ok na enig gegoogle kwam ik het volgende tegen:
http://www.cncnz.com/games/cnc3/
Hier staat als 'feature':
- Support for wide screen monitors.
:*)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 14:57 ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
TEAMIKKE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:33:
Raid 5 lijkt me de duidelijke winnaar ;)

64-bit is leuk maar de driversupport is hopeloos. Verschil in snelheid is ook maar weinig dus koop gewoon een 32-bit ding ;)
Raid 5 heeft inderdaad het beste van 2 werelden; snel en veilig.
Maar ik vraag me af of je met 3 schijven niet beter 2 schijven in Raid 0 kan zetten voor Games en Windows (voor snelle boots en game start-ups) en de 3e schijf te gebruiken om de resterende data (bijvoorbeeld muziek) op te zetten. Is zo'n fail-safe (zoals in Raid 5) eigenlijk wel nodig?

IMO: Ik denk het niet...

Verwijderd

Topicstarter
Kan goed kloppen maar meer dan 500GB zal ik niet snel nodig hebben en het scheelt iets van 60,- euro voor RAID-5. Dan heb ik dus voldoende ruimte, wat nog snel en veilig is ook. Maar je hebt wel een puntje over of het wel nodig is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:05:
RoD sorry had wat ge-edit in mijn vorige post :P Lees die maar even ;)

Ik denk dat CnC3 weer 4:3 zal zijn, zijn er schermen die 1600x1200 aankunnen van samsung, zoja, welke? Het design van de 206BW is namelijk super! En anders spaar ik wel even door voor alle 2 O-) :) 2 schermen is geen overbodige luxe meer these days.

Ok na enig gegoogle kwam ik het volgende tegen:
http://www.cncnz.com/games/cnc3/
Hier staat als 'feature':
- Support for wide screen monitors.
:*)
De meeste spellen ondersteunen tegenwoordig gewoon widescreen. Een paar niet, maar ik verwacht dat in de toekomst alle games gewoon widescreen gaan ondersteunen, vooral als je ziet hoe populair die schermen nu zijn. Kijk ook een op www.widescreengamingforum.com voor alles wat je nodig hebt qua informatie over ondersteunde games. De 204B kan trouwens 1600x1200 aan. Maar het design is wel anders.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met een widescreen haal ik dus wel meer uit mijn systeem volgens jullie? Is het echt zoveel beter om mee te gamen? En thx voor de link RoD :)

Verwijderd

l1m1t schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Raid 5 heeft inderdaad het beste van 2 werelden; snel en veilig.
Maar ik vraag me af of je met 3 schijven niet beter 2 schijven in Raid 0 kan zetten voor Games en Windows (voor snelle boots en game start-ups) en de 3e schijf te gebruiken om de resterende data (bijvoorbeeld muziek) op te zetten. Is zo'n fail-safe (zoals in Raid 5) eigenlijk wel nodig?

IMO: Ik denk het niet...
Ligt eraan of je nog backup's maak of niet. Als je RAID-0 hebt en een schijf gaat kapot dan zit je wel met de gebakken peren. Maar als je zegt ik brand af en toe mijn belangrijke bestanden op een dvdtje of zet hem op een andere pc, tja dan is het niet echt nodig.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:41
@Zomah
@Bluecold/TEAMMIKE
Waarom zeggen mensen die het zelf nooit hebben gebruikt dat het snel is :|

Het is zeer zeker betrouwbaar en een pittige aanrader als je het combineerd met een flinke Raidcontroller. Beter ben je als thuisgebruiker af met Raid 10.

De 320GB en 250GB modellen makken alle twee gebruik van exact dezelfde techniek. Dan kan je beter voor die ene kop meer kijken. Evensnel, niet veel duurder, evenstil, evencool.....

Ik raad je dus gewoon 4x 320GB Raid 10 aan.

Bij Raid 10 heb je dus de veiligheid van Raid 1 èn de snelheid van Raid 0 (wat duidelijk niet zo is met Raid 5). 4x 320GB Raid 10 -> 640GB nuttige ruimte.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Hardware Junk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:49:
[...]

Waarom zeggen mensen die het zelf nooit hebben gebruikt dat het snel is :|

Het is zeer zeker betrouwbaar en een pittige aanrader als je het combineerd met een flinke Raidcontroller. Beter ben je als thuisgebruiker af met Raid 10.

De 320GB en 250GB modellen makken alle twee gebruik van exact dezelfde techniek. Dan kan je beter voor die ene kop meer kijken. Evensnel, niet veel duurder, evenstil, evencool.....

Ik raad je dus gewoon 4x 320GB Raid 10 aan.

Bij Raid 10 heb je dus de veiligheid van Raid 1 èn de snelheid van Raid 0 (wat duidelijk niet zo is met Raid 5). 4x 320GB Raid 10 -> 640GB nuttige ruimte.
Dat jij geen Intel QX6700 hebt, betekent niet dat jij niet weet dat ie niet snel is.
Volgens de RAID FAQ is RAID 5 redelijk snel.
De chipset in de Gigabyte kan RAID 5 aan, dus waarom zou je dat niet gebruiken.

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:01:
[...]

Dat jij geen Intel QX6700 hebt, betekent niet dat jij niet weet dat ie niet snel is.
Volgens de RAID FAQ is RAID 5 redelijk snel.
De chipset in de Gigabyte kan RAID 5 aan, dus waarom zou je dat niet gebruiken.
Dual socket F 2210, 6x 36GB Raid 50...... Met een IOP332 gaat dat best snel, firmware gaat echt niet > 100MB/s en dat doet een single Raptor bijna. Vaak genoeg Raid 5 gedraait. Verder doe ik sinds 1998 nauwelijks aan single CPU (al dan niet multicore).

[ Voor 8% gewijzigd door Hardware Junk op 09-02-2007 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een vraag, hoe zit het met pixelgarantie; als ik zo'n duur scherm koop wil ik geen dode pixels hebben, het kost me alleen wel 75,01 euro! Wat raden jullie aan?

EDIT: Hier een samenvatting van mijn systeem totzover; mét pixelgarantie en zonder toetsenbord, want die is daar niet verkrijgbaar, het zal alles samen zowat precies 2200,- vormen :)

Klik!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 17:07 ]

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:50:
Ik had nog een vraag, hoe zit het met pixelgarantie; als ik zo'n duur scherm koop wil ik geen dode pixels hebben, het kost me alleen wel 75,01 euro! Wat raden jullie aan?

EDIT: Hier een samenvatting van mijn systeem totzover; mét pixelgarantie en zonder toetsenbord, want die is daar niet verkrijgbaar, het zal alles samen zowat precies 2200,- vormen :)

Klik!
Tweedehands scherm kopen. Fabrieksgarantie hou je altijd, betaald veel minder geld voor een tweedehands scherm en je kan altijd eerst het scherm zien voordat je het koopt. Een scherm waar je normaal 500 voor betaald en 75 pixelperfect garantie, heb je dan geheel perfect voor 300. Met pixelperfect heb je bij ene niet perfect scherm dat het scherm toch terug moet. Bij tweedehands zie je meteen wat je koopt.

Lang leve tweedehands en overstock. Die 2200 kan ìk niet ophoesten.... en 75% gelinkt als nieuwprijs in pricewatch komt rchting de 4000 euro.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:50:

Klik!
Waarom koop je dat scherm niet gewoon bij een winkel in de buurt? Is waarschijnlijk wel iets duurder maar je ziet wel wat je koopt.

Verwijderd

Of je koopt m bij euromaxi, pgarantie kost 25 euries.
Pagina: 1