[XFX 6800XT] Driver werken niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Beste Tweakers.

Gisteren ( 6 februari ) heb ik mijn nieuwe XFX 6800XT 128MB AGP binnen gekregen.

Meteen na komst heb ik hem in de PC gezet. Als eerste kwam het opstartscherm in 4-bit en een resolutie van 800*600. Dit leek me vrij normaal omdat de drivers nog moesten worden geinstalleerd. De computer zag de kaart wel, alleen de drivers waren niet officieel met windows oid? Ik heb het installeren gewoon voortgezet en de computer opnieuw opgestart. Als gevolg een brakke windows + herinstallatie nodig. Ik krijg nu de volgende situatie te zien als ik de kaart erin zet.

Afbeeldingslocatie: http://tomvissers.hobby-site.com/non.JPG

Ik heb de nieuwe forceware van Nvidia al geprobeert zonder enig succes. Ik sta op het punt om de kaart RMA te sturen.

Iemand nog ideeën?

[Edit]
Specs:
Intel Pentium 4 3200Mhz HT
DFI PRO875B rev aa
G.skill 2-2-2-5 TCCD
Antec Smartpower 350watt

[ Voor 6% gewijzigd door Tomfish op 07-02-2007 18:28 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Outerspace

Admin General Chat
Heb je ook de oude drivers van je voormalig videokaart weggegooid? Als die er nog in staan zal dat conflicten opleveren. Download een drivercleaner om je oude drivers weg te poetsen.

Wauw, een sig!

• Tomfish
Outerspace schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:01:
Heb je ook de oude drivers van je voormalig videokaart weggegooid? Als die er nog in staan zal dat conflicten opleveren. Download een drivercleaner om je oude drivers weg te poetsen.
Allerleerst bedankt voor je reactie.

Zoals gezecht heb ik een nieuwe installatie van windows moeten doen. Hierbij zat de 6800XT in de computer zelf. Bij een nieuwe installatie worden alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd (?) iig wel mijn geluidskaart moest opnieuw worden geinstalleerd.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Oef, ik dacht een herinstallatie van je drivers en niet van Windows. Wat je ook kan proberen is eerst de chipsetdrivers installeren, daarna een iets oudere versie van ForceWare (bijvoorbeeld de 97.28 en anders een nog oudere of nieuwere :)

Wauw, een sig!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

AGP kaart ? If so:
In bios aanzetten: Assign irq to vga.
Chipset drivers installen.
AGP installen.

Zowiezo in een ander systeem testen, voeding is krappe kant, ff kijken of de voltages zich goed houden.

• Tomfish
KillerAce_NL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:31:
AGP kaart ? If so:
In bios aanzetten: Assign irq to vga.
Chipset drivers installen.
AGP installen.

Zowiezo in een ander systeem testen, voeding is krappe kant, ff kijken of de voltages zich goed houden.
Assign IRQ to VGA?

Ik draai nu ook op een oude MX200 AGP, die het wel goed doet? Heeft dit nog enig effect? Verder zijn alle drivers nu geinstalleerd.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Als jij de andere kaart er weer in zet (je 6800XT) moet je even kijken bij Apparaatbeheer -> Beeld >> "Verborgen Apparaten weergeven". Misschien staat daar wat geks tussen.

Wauw, een sig!

• Tomfish
Even over een ander punt; het is toch ook niet goed dat de driver "has not passed Windows Logo testing to vertify..........Windows XP" ? Nu heb ik dit mijn mijn X-fi ook wel, alleen werkt deze zonder problemen.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Xtresis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:42:
Even over een ander punt; het is toch ook niet goed dat de driver "has not passed Windows Logo testing to vertify..........Windows XP" ? Nu heb ik dit mijn mijn X-fi ook wel, alleen werkt deze zonder problemen.
Normaliter krijg ik die melding ook en klik ik ook gewoon op doorgaan ;) Werkt bijna altijd.

Wauw, een sig!

• Tomfish
Inmiddels is de oorzaak gevonden, maar is het probleem nog niet opgelost. Het probleem zit hem in de IRQ, mijn X-fi Xtrememusic werkt niet samen met de 6800XT...

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:46
Xtresis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:38:
Inmiddels is de oorzaak gevonden, maar is het probleem nog niet opgelost. Het probleem zit hem in de IRQ, mijn X-fi Xtrememusic werkt niet samen met de 6800XT...
Dit probleem heb ik ook eens gehad met een vorige pc. Er was toen een IRQ conflict ofzoiets. Het hielp toen om mijn geluidskaart in een ander pci slot te doen!

• Tomfish
Bart1983 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:41:
[...]

Dit probleem heb ik ook eens gehad met een vorige pc. Er was toen een IRQ conflict ofzoiets. Het hielp toen om mijn geluidskaart in een ander pci slot te doen!
Helaas heeft dit verder niet geholpen, en gaat de kaart RMA. Inmiddels heb ik mijn x1600 ook weer van een RMA terug.. Deze draait gladjes en is veel veel stiller >:)
Pagina: 1