Koelpasta in notebook

Pagina: 1
Acties:

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo,

Mijn notebook word aanrdig warm (cpu Idle rond de 55/60 graden.. stressed up to 70...
Kool heb ik al helemaal schoon gemaakt maar dat helpt maar een paar graadjes...

NU viel mij wel op dat er geen koelpasta tussen de headsink en de CPU zit...
Wel zit op de headsink iets van eens sticker precies op de plaats van de CPU.

De fan zit niet boven de cpu maar ernaast wel loopt er een headpipe over de headsink diagonaal naar de luchtsluis ( het geen waar de warme lucht naar buiten geblazen word.

Nu vroeg ik me af... zou het zin hebben als ik er koelpasta op smeer... of zou die zelfs kwaad kunnen?

In afwachting van jullie reacties

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is een termal pad.

Als je die eraf haalt, en dan koelpasta ertussen doet, win je normaal nog wat graadjes :)

Pak AS ofzo :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sandertjuhh
Is het echt loonend of scheelt het maar een een graad of 2, 3...

Of zou je er een graag of 10 meer te kunnen winnen>

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

nee koelpasta heeft in dit geval geen enkel nut. Die 'sticker' die op je heatsink zit is een stukje fragtape. Dit is zeg maar koelpasta in sticker vorm. Dit is gedaan zodat de heatsink er af gehaald kan wordne zonder dat alles onder de koelpasta zit. Ze zou het kunnen vervangen voor koelpasta, maar als je hier 1 graad mee opschiet is het al veel.
De temperaturen die je haalt zijn voor een notebook vrij normaal. Ik zou er niets aan doen. Een notebook wordt nou eenmaal iets warmer als een normale desktop waar het niet zo veel uitmaakt hoeveel stroom er naar de koelers doorgesluist wordt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Sandertjuhh
Owke dank voor je reactie..

Echter loop ik de laaste tijd (als de notebook warm word) tegen blue screens aan... Dit is echt ALLEEN als die warm word.... Mogelijk dat dit het geheugen is... (zit 2 x 1 GB in)
Ook de hardeschijf word aaridg warm (wat mij niet zo'n probleem lijkt...)

Wat zou ik aan warm geheugen kunnen doen?