faithless live at alexandra palace geen bass DD en DTS

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik ben in bezit van de dvd van faithless, echter is er bijna geen bass in DTS en DD modus, bij de stereo modus wel. Ik heb over ditzelfde ook op een topic op htforum maar daar komen we niet echt verder.
Het vreemde is dat het bij de een wel goed werkt en bij de ander niet!
Zelf speel ik met een denon avr-1906 icm. jbl e60 en ec25 zonder subwoofer. Op htforum waren er mensen waarbij de subwoofer met deze dvd stil blijft in DD of DTS modus. 1 iemand heeft het met een bepaalde instelling op een marantz receiver verholpen maar hij weet deze instelling niet meer.
Verder heb ik de dvd thuis nog op een creative 5700 set geprobeerd en daar is wel bass in DD en DTS modus.
Kan iemand mij verder helpen zodat ik toch van de DTS kan genieten?

(link naar ht topic)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je op je versterker je speakers wel goed ingesteld (dus expliciet bij subwoofer: 'no' aangegeven?).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gelukkie
Owja vergeten te zegge: fronts op large, center op small, subwoofer no.
Wat verder geprobeert?: tone defeat, cinema eq, sub op yes met instelling both large & sub, input op dts ipv. auto.

Andere DTS en DD films/muziek werken probleemloos.

[ Voor 12% gewijzigd door gelukkie op 07-02-2007 16:53 ]

Verwijderd

Ik ken die DVD niet, maar blijkbaar stuurt 'ie in DD of DTS het laag nogal rigoreus naar het LFE kanaal (je subwoofer uitgang), en gaat je versterker daar nogal slecht me om wanneer je instelt dat je geen subwoofer hebt.
Normaal zou dan het LFE-signaal moeten worden verdeeld over je frontspeakers (als die op 'large' zijn ingesteld natuurlijk).

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22

EraZor

Don't mention the war

beetje off topic, maar waarom je center op small?

Vaak kan je op je dvd speler zelf ook aangeven wat voor een speakers je hebt staan. Als je daar subwoofer eens op 'no' zet?

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:48:
beetje off topic, maar waarom je center op small?

Vaak kan je op je dvd speler zelf ook aangeven wat voor een speakers je hebt staan. Als je daar subwoofer eens op 'no' zet?
Een center is niet fullrange (20-20.000 hz). Als je die zware bassen doorstuurt (bijv. bassen als in U-571) is het :w center.

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-02 10:32
pardon?

Ik heb de dali suit C0.8 (49Hz-25.000 Hz +/- 3 dB(Hz)) .

Die kan dat anders best hebben hoor die deuntjes van U-571.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Verwijderd

Mr. Dave schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:36:
pardon?

Ik heb de dali suit C0.8 (49Hz-25.000 Hz +/- 3 dB(Hz)) .

Die kan dat anders best hebben hoor die deuntjes van U-571.
Hoe hard staat de film dan? Overigens is het gevaarlijker voor de fronts als je geen sub hebt. Die krijgen dan het extra LFE kanaal over zich heen. En dan kunnen de woofers WEL kapot gaan.

• gelukkie
Ja ok, daarom staat bij DD het LFE kanaal ook minder hard bij mij, maar daar gaat het niet over.
Verder gebruik ik mijn pc als bron, en ookal gebruikte ik een dvd speler, als je het geluid optisch verstuurd dan past de dvd speler naa rmijn weten niets aan.

Nog even een edit: ik heb bij DD het LFE signaal op -6db staan, zo worden de woofers veel minder belast.
Maar volgens de bewering hierboven kun je met een surround receiver zonder sub eigenlijk geen films kijken omdat je, je speakers sloopt!

[ Voor 32% gewijzigd door gelukkie op 08-02-2007 20:31 ]

• gelukkie
Niemand die mij en de andere met het probleem verder kan helpen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Zet die sub anders eens niet op -6db (al is 6db er af niet zo heel veel). Je speakers slopen doe je er niet mee, tenzij je als een malloot hard gaat draaien.

• gelukkie
Bij de faithless dvd maakt dit geen verschil 0 of -6db, overigens heb ik geen sub en staat deze op no ingesteld.

offtopic: Dat -6db scheeld trouwens wel degelijk een hoop! Bij een bepaalde star wars scene gingen mijn woofers aardig tekeer eerst, maar nu een heel stuk minder desondanks hebben de stemmen en andere effecten hetzelfde volume!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja klopt, een sub doet ook niets met stemmen. Het is een "low frequency effects" kanaal (LFE).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gelukkie
Ik vertelde het meer zo omdat Jag zei dat het niet veel scheelde -6db. Maar als ik het goed begrijp weet niemand een oplossing?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Een center is niet fullrange (20-20.000 hz). Als je die zware bassen doorstuurt (bijv. bassen als in U-571) is het :w center.
Pfft, welke speaker is wel fullrange dan? Dan heb je best knappe speakers als die daadwerkelijk 20hz doen, die heeft de gemiddelde persoon niet in de woonkamer staan. De gemiddelde persoon die een subwoofer heeft, heeft niet eens een sub die een (effectieve) 20hz haalt. Een beetje center doet net zoiets als een fatsoenlijke boekenplank speaker, en die kun je best fullrange aansturen. De woofer gaat misschien wat meer wapperen, maar die fikt echt niet zomaar door hoor.

Het probleem van de TS vind ik nogal vaag. Hij heeft geen Sub, dit staat correct ingesteld, en bij andere DVDs gaat het wel goed, (fronts doen het LFE kanaal.) alleen bij deze niet. Dan lijkt mij dat de DVD gewoon brak afgemixed is ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-02-2007 21:30 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Er is een prima oplossing: voeg een leuke subwoofer toe aan je systeem.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23

DJ Vincento

1422055

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:25:
Er is een prima oplossing: voeg een leuke subwoofer toe aan je systeem.
Dat haalt de kwaliteit van het geluid ernstig onderuit. Goeie fullrange speaker geven nog altijd een mooiere bass dan zo'n sub-bonkdoos hoor. Zelfs subs met een gesloten basskast zijn nog niet echt geschikt voor muziek.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

DJ Vincento schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:51:
[...]

Dat haalt de kwaliteit van het geluid ernstig onderuit. Goeie fullrange speaker geven nog altijd een mooiere bass dan zo'n sub-bonkdoos hoor. Zelfs subs met een gesloten basskast zijn nog niet echt geschikt voor muziek.
Dan zet je hem tijdens muziek uit?
Dit soort versterkers zijn eigenlijk ook voor films en niet echt voor muziek gemaakt (dat het niet verkeerd klinkt wil niet zeggen dat dat het doel is).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• gelukkie
GaMeOvEr schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:20:
[...]

Pfft, welke speaker is wel fullrange dan? Dan heb je best knappe speakers als die daadwerkelijk 20hz doen, die heeft de gemiddelde persoon niet in de woonkamer staan. De gemiddelde persoon die een subwoofer heeft, heeft niet eens een sub die een (effectieve) 20hz haalt. Een beetje center doet net zoiets als een fatsoenlijke boekenplank speaker, en die kun je best fullrange aansturen. De woofer gaat misschien wat meer wapperen, maar die fikt echt niet zomaar door hoor.

Het probleem van de TS vind ik nogal vaag. Hij heeft geen Sub, dit staat correct ingesteld, en bij andere DVDs gaat het wel goed, (fronts doen het LFE kanaal.) alleen bij deze niet. Dan lijkt mij dat de DVD gewoon brak afgemixed is ofzo.
Maar het is toch vreemd dat er mensen zijn met en zonder sub die mijn probleem ervaren, en er weer andere mensen zijn met of zonder sub waar het wel goed werkt!
Verder ben ik aan het sparen voor een sub maar deze zal er voorlopig nog niet zijn.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
DJ Vincento schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:51:
offtopic:
dan heb jij vast nog nooit een goede sub gehoord. er zijn ook subs voor stereo versterkers. deze verbind je met de zgn high level input. Nu versterkt hij de tonen wanneer je speakers het niet meer aankunnen (ik laat hem meedoen va 53hz en het geluid is een stuk evenwichtiger; je verliest nl veels te veel lage tonen bij een versterker/speaker combinatie zoals b&w 600/mission v6/keff q serie icm denon/marantz/yamaha etc rond de 700-1000 euro)

ik heb het niet over b&w 800/nautilus etc, maar wat het gros van dit forum thuis zal hebben/willen hebben staan
Pagina: 1