[Vista] Tijdens installatie reboot hij spontaan*

Pagina: 1
Acties:

• daangti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01-2010
hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om vista buisiness OEM te installeren,

Ten eerste is de setup erg traag en als het uitpakken van bestanden uiteindelijk op 2% staat reboot de pc spontaan. en krijg Bootmgr is missing te zien.

ik dacht eerst dat het aan de pc lag, dus een nieuwe gebouwd maar die heeft hetzelfde probleem.

specs:
MSI K9AGM
sempron 3200 AM2
1GB DDR2
160GB SATA

Ik heb ook al geprobeerd om vista op een IDE schijf te installeren, maar ook dan treedt bovenstaand probleem op.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
De DVD is kapot?

Burp

• daangti
Nee ik denk het niet, ik heb ook een andere DVD geprobeerd en een paar dvd-spelers maar niks helpt

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maar even een schop, ik zit namelijk met hetzelfde probleem. XP installeert prima, maar Vista reboot na een bepaalde tijd in de installatie (volgens mij kan je je klok erop gelijk zetten, het maakt niet uit wat je doet, maar ongeveer 12 minuten na het indrukken van een toets om op te starten van de DVD reboot hij). Heb via Google al meer posts gevonden van mensen die hier last van hadden, één heeft het moederbord vervangen en toen was het opgelost. De K9AGM staat echter wel in de lijst van Vista Ready-moederborden van MSI.

Specs:
MSI K9AGM-F
AMD Athlon 64 3200+
2x 512MB Corsair TWIN2X1024-5400C4
Hitachi Deskstar T7K250 (200GB)

[ Voor 21% gewijzigd door Tsunami op 09-02-2007 15:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Net zoals bij XP is het altijd belangrijk dat het geheugen 100% in orde is - kan je eens beginnen met de memory tester van Vista om je geheugen te testen? (F8 drukken tijdens het booten van DVD) :)

• Tsunami
  • Niet online
Ik vrees dat je gelijk hebt. Als ik de Test Mix op Normal laat staan komt hij prima door de test heen, maar als ik hem op Extended zet blijft hij hangen op 21% met de melding dat er hardwareproblemen zijn gedetecteerd. Kan ik er nu van uitgaan dat ik het geheugen RMA moet sturen of is het nog handig om Memtest86 oid te draaien?

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-03 21:43
Tsunami schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:44:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Als ik de Test Mix op Normal laat staan komt hij prima door de test heen, maar als ik hem op Extended zet blijft hij hangen op 21% met de melding dat er hardwareproblemen zijn gedetecteerd. Kan ik er nu van uitgaan dat ik het geheugen RMA moet sturen of is het nog handig om Memtest86 oid te draaien?
Zal wel handig zijn om memtest86 te draaien, dan weet je zeker dat het je geheugen is ..

• Tsunami
  • Niet online
Memtest86 draait nu 5 uur, maar nog geen errors. Zal wel proberen hem vannacht door te laten draaien, kijken of er dan nog iets gebeurt.

Edit: nu na 6,5 uur toch al een error te pakken... Naja, zie morgen wel of hij nog meer heeft gevonden en dan de manual van Memtest86 maar doorlezen om te kijken wat ik allemaal uit die foutmeldingen kan opmaken.

[ Voor 44% gewijzigd door Tsunami op 10-02-2007 23:55 ]

• Tsunami
  • Niet online
Maar weer even een schop :P Heb gisteren Memtest86 24 uur laten draaien op beide chips, en toen heb ik in totaal 4 dezelfde errors gekregen. Ben nu Memtest86 op 1 van de 2 chips aan het draaien (de winkel is pas morgen open, dus heb nog even de tijd), maar na 13 uur nog geen errors. Maar zal de chips toch waarschijnlijk als set weer om moeten ruilen, dus maakt niet zo veel uit of het maar 1 van de 2 is. Iig bedankt elevator voor het duwtje in de goeie richting :)

• Tsunami
  • Niet online
Heb na aandringen van mijn vader een e-mail naar MSI gestuurd met de vraag of dit een bekend probleem was, en volgens hun hebben zij geen problemen gehad met het bord en Vista, maar is het bord pas WHQL gecertificeerd vanaf BIOS-versie 3.22. Deze was gelukkig toegevoegd, aangezien hij nergens op de site te vinden is, en inderdaad werkt het gewoon na het updaten. Zit ik alleen nog wel met dat de memory tester nog steeds dezelfde foutmelding geeft, en ik vrees dat Memtest86 hetzelfde gaat doen met beide DIMMs erin. Moet ik hier nog wat mee of niet (de computer is voor iemand anders, en hij wil hem wel snel hebben)...

• daangti
Ik ga idd maar is kijken of het met een bios update op te lossen is.
Ik kreeg op m'n pc thuis telkens inaccessable bootdevice te zien, na een bios update werkte alles perfect.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
ik zou dat geheugen wel RMA'en ja. Heb ik zelf ook gedaan op basis van 1 fout in memtest, en vistatest kwam die ook niet doorheen. Geen enkel probleem bij mij, dat ander geheugen krijgen, had het binnen 1 week van mijn online-winkel (informatique). Foutloos geheugen is niet onbelangrijk, als je weer eens een crash krijgt, zit je weer: ojee, zal geheugen wel zijn!
Pagina: 1