Beheer van VLK voor XP en Office

Pagina: 1
Acties:

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wij maken hier op 't werk (~50 users) op de werkplekken gebruik van XP Pro en Office 2003. Voor beide gebruiken we een Volume License Key. Toen we net over waren van Office XP naar 2003 kwam regelmatig de vraag 'of ik nog een cd'tje had om Office thuis er effe op te kunnen zetten'. Dit heb ik zo mogelijk altijd geweigerd en dan zakt 't wel weer af, maar over een poosje zullen we waarschijnlijk overgaan op Office 2007, en dan kun je er op wachten dat dezelfde vraag weer regelmatig gesteld wordt. Het stomme is dat je als bedrijf voorzichtig moet omgaan met je keys, terwijl deze door tal van tooltjes zo uit te lezen zijn op een draaiend systeem. Hoe gaan jullie hier mee om ? Verder zag ik laatst dat we eventueel ook gebruik kunnen maken van het Home Use Program, waardoor werknemers tegen een vrij klein bedrag thuis gebruik mogen maken van dezelfde software als op 't werk. Iemand hier ervaring mee, ik neem aan dat hier een aparte key voor gebruikt wordt, anders zwerft denk ik je VLK binnen de korste keren op het net.

Gebruikers hebben administrator rechten, dus als het al mogelijk is om bijvoorbeeld m.b.v. rechten o.i.d. de keys in het register af te schermen zal dit waarschijnlijk niet gaan werken bij ons.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Gewoon je cd niet meegeven. En als je als bedrijf de faciliteit wil geven dat mensen office goedkoop kunnen krijgen dan moet je daar iets voor regelen.

En in godsnaam waarom hebben de gebruikers admin rechten?