Toon posts:

Pc sluit na enkele seconden af.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hwb gister mijn eerste pc geassambleerd maar nu stuit ik op dit probleem: Als ik mijn pc aanzet doet hij het gewoon, maar als ik dan 10 tot 30 sec bezig ben (maakt niet uit waarmee) sluit hij af. Ik kan dus net in de bios komen maar niet veel verder :( . Ik denk zelf dat er gewoon te weinig of te slechte koelpasta tussend e proc. en de koeler zit omdat ik de koeler eraf gehaald heb en toen voelde de proc nogal warm, ik krijg vanavond nieuwe koelpasta maar kunnen et nog meer problemen zijn?

Mijn configuratie is:

Antec 900
Huntkey 550Watt voeding (ja ik weet dat ze niet geweldig zijn maar ik kon hem voor €10 krijgen dus..)
Intel core2duo E6600
Intel standaard koeler met standaard koelpasta (vermerld ik maar even vanwege het probleem)
MSI P965 NEO
Twinmos 2gb geheugen PC4200
Asus 8800GTS

Randapperatuur:

Razer Tarantula
Logitech G7

Ik heb zelf nog niet zo veel geprobeerd behalve een niet usb toetsenbord en muis omdat ik niet zou weten waar het aan kan liggen (buiten de koelpasta dan, die ik er vanavond nieuw op doe) en omdat ik het niet zo goed aandurf (is toch een vrij prijzig systeem) . Ik ben trouwens niet zo in to the computer taal, dus het zou fijn zijn als jullie het uit konden leggen in jip en janneke taal :P .

Ik hoop dat jullie mij komen helpen want dit is echt vervelend.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor meer tips en trucs om dit probleem te tackelen.
Omdat dit meer thuishoort in PMG verplaats ik je topic daarheen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
thermische beveiling ivm slechte montage cooler

misschien blijft je powerbutton hangen ?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:27

Arethusa

Niet die server

Wellicht dat het doornemen van dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter topic je wel kan helpen. Kort gezegd: start eens op met zo min mogelijk onderdelen en probeer een andere voeding wellicht dat die niet goed constante spanning levert.

Edit: Turkish was me fracties van een seconde voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 07-02-2007 15:45 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de snele reacties :) ik zal het hangen en opstartproblemen troubelshooter topic eens doorlezen.
ik kreeg trouwens van azerty (waar ik mijn pc heb) dit bericht:

Beste Thijs,

Als ik uw klacht lees lijkt het mij een warmte probleem.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk Medewerker: Martijn B.
Azerty Hardware

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, het kan zijn dat de heatspreader op de CPU krom is, en dat de koeler ongeacht de hoeveelheid koelpasta niet netjes aansluit. Heb zelf ooit zo'n E6600 gehad, is door winkel omgeruild voor eentje zonder dit (toch wel af en toe voorkomende) probleem. Toevallig bij de temperatuurlezing van de BIOS kunnen komen? En mss met een andere S775 koeler proberen? De montage van de Intel stock koeler is nogal irri..

Verwijderd

Topicstarter
montage is idd zwaar irritant, en ik heb geen andere koeler, en ook geen andere voeding. ik zal eens kijken of ik zo snel in de temperatuurlezing kan komen.

EDIT: Het ligt dus an de temperatuur van de cpu, hij stond eers op 50graden (maar met een ander lettertype en een kruis ervoor) En hij liep op naar bijna 80 graden gaf de bios aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 16:10 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Genoeg ervaringen hier me dunkt..

Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader) problemen
Pagina: 1