Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TrueCrypt wachtwoord Kwijt maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jullie kennen vast het programma TrueCrypt wel. Nu heb ik met behulp daarvan altijd persoonlijke documenten opgeslagen. Helaas ben ik zo dom geweest dit wachtwoord niet te onthouden aangezien ik het nooit gebruikte.

Is er nu een methode om dit te bruteforcen MAAR dan met een aantal worden en tekens die ik opgeef??

Ik weet namelijk wel ongeveer welke woorden ik gebruikt kan hebben bij dat wachtwoord. Dus in principe hoef ik niet jaren te gaan bruteforcen. Is dit te doen met een of ander programma?

• Viper®
  • Niet online
vaak kun je bij bruteforce programma's toch een eigen word list opgeven mbv wildcards oid

• Executor16
  • Niet online
Kan ik dan zoeken naar freeware progjes of betaalde? Heb er namelijk geen ervaring mee. Zoeken op google geeft alleen maar progjes voor zip en rar. Ik moet bij TrueCrypt elke keer password invullen en als het fout is schermpje wegklikken en opnieuw invoeren.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik ben bang dat je toch nog eens goed zult moeten gaan nadenken over dat password. TrueCrypt is er speciaal op gebouwd dat niemand zonder wachtwoord op enige eenvoudige wijze bij de geencrypte data komt... ook jij zelf niet :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Cheetah schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:59:
Ik ben bang dat je toch nog eens goed zult moeten gaan nadenken over dat password. TrueCrypt is er speciaal op gebouwd dat niemand zonder wachtwoord op enige eenvoudige wijze bij de geencrypte data komt... ook jij zelf niet :/
Met bruteforcen raak je overal wel door hoor, zeker als je nog weet hoelang je wachtwoord ongeveer was. (het duurt soms alleen nogal lang. Een passprotected .rar met 12 tekens heeft me eens 3 weken gekost, maar uiteindelijk ga je er toch door. Nadeel van een turbocrypt volume is natuurlijk dat je maar met 1 pc tegelijk kan proberen bruteforcen)
Qua programma'tjes weet ik niet direct iets dat turbocrypt kan, googlen / desnoods zelf (leren) schrijven als je data echt belangrijk genoeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 17:02 ]

• Executor16
  • Niet online
Ja dat weet ik, maar ik zou er in principe toch makkelijker bij kunnen dan iemand anders aangezien ik toch wel een beetje het idee heb wat het password moet zijn en welke woorden er in voor komen. Het is echt zo dom van me dit. Maar als je iets lang niet gebruikt verwatert het. Het is trouwens wel heel heel belangrijke data voor mij :(

edit: Kan ik op een of andere manier met een programma (waar ik al mijn woorden opgeef) een lijst maken die alle mogelijke combinaties geeft met deze woorden, dus bv

pipo, kaas, boter:

- kaaspipoboter
- kaasboterpipo
- boterpipokaas
- etc
- etc

Als ik dan eenmaal die lijst heb ga ik alles handmatig proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Executor16 op 07-02-2007 18:39 ]

• Executor16
  • Niet online
Na uren bezig te zijn geweest is het me nu gelukt om een batch bestandje te maken die een gegeven passwordlist helemaal afloopt.

Nu moet het lijstje met passwords in het volgende formaat gegeven worden

call :try_password "laskdjaskd"
call :try_password "laskdjasdk"
call :try_password "laskdjaskd"
call :try_password "laskdjadks"
etc
etc

Weet iemand hoe ik nu het makkelijkst mijn woorden kan invoeren en dan een lijst genereert met al deze combinaties? het liefst dan ook gelijk de goeie output natuurlijk, in de vorm zoals ik hierboven aangaf. Als het lukt ben ik zelfs bereid een vergoeding te geven!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja, dit doet toch wel behoorlijk neigen naar het omzeilen van beveiligingen, wat niet toegestaan is op GoT. Zie ook Policy: Alle regels die op het forum gelden. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.