[MacBook] Krakende schanieren

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb mijn macbook nu een maand of 2 en hij bevalt echt perfect!
Maar nu beginnen de scharnieren te kraken als ik hem open of dicht doe. :(
Niet alleen als je het langzaam doet, maar ook als je het gewoon op "normale snelheid" doet zeg maar.
Ik heb er een Crumpler sleeve bij, die ik eromheen hou als ik hem gebruik, waardoor hij volgens mij iets warmer wordt. Zou het kunnen dat daardoor de scharnieren "uitdrogen"?

[ Voor 1% gewijzigd door RoelST op 07-02-2007 15:54 . Reden: typo's en zo ]

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Sowieso is het bij mijn inziens niet handig je sleeve er om heen te houden... de warmte moet ook weg.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik zou er wel iets aan laten doen. Mijn laptop had deze problemen ook. Inmiddels is de behuizing helemaal uitgescheurd bij de scharnieren. Ze gaan waarschijnlijk net iets te zwaar

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• RoelST
Nielsvr schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:37:
Sowieso is het bij mijn inziens niet handig je sleeve er om heen te houden... de warmte moet ook weg.
Ik had het aan de verkoper gevraagd of het een probleem was om de sleeve eromheen te houden. Hij zei dat het geen enkel probleem was, omdat de warmte voor het scherm langs wordt weggeblazen.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Mijn MacBook kraakt nu al een half jaar. Dit is een beetje jammer (ik irreteer me vlug), maar zal zeker geen schade aanrichten.

ps: Dat van die warmte, dat enkel naar voor wordt weggeblazen klopt verre van. De grootste hoeveelheid warmte bevindt zich nog altijd onderaan, en daarom vind ik het ook niet verstandig dat je je sleeve erom heen laat (dit ff een tip, off-topic).

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik heb dit aan de hand als m'n MacBook Pro een paar uur in clamshell mode (dichtgeklapt en aangesloten op een extern scherm dus) heb gebruikt.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Bashrat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:54:
Ik heb dit aan de hand als m'n MacBook Pro een paar uur in clamshell mode (dichtgeklapt en aangesloten op een extern scherm dus) heb gebruikt.
Ik ook! Maar ik heb het niet altijd. En het verschilt per keer hoelang hij in clamshell mode heeft gewerkt.

• RoelST
Ik heb er nog eens extra op gelet, en het valt mij op dat hij het niet doet als hij koud is. Dus het ligt niet echt aan de behuizing. Het is uiteraard logisch dat het iets uitzet/uitdroogt na een aantal uur.
Maar nu ik hoor dat meerdere van jullie er last van hebben, maak ik me een heel stuk minder druk ;)

Verwijderd

Ik heb er in ieder geval geen last van en ik heb hem bijna 9 maand.

En haal de sleeve er vanaf als hij aanstaat!

Verwijderd

Het ding in je sleeve laten is sowieso niet handig. Net als iedere notebook voert ook de macbook hitte via onderkant en zijkant af. Op het moment dat ie in je sleeve zit kan je warmte dus nergens heen...
Pagina: 1