Geluid hapert in Vista bij openen afbeeldingen en binnen MCE

Pagina: 1
Acties:

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59
Ik heb sinds een aantal weken op m'n machine Vista Home Premium geinstalleerd. Opzich werkt het allemaal 'goed' op de irritante pop-upjes na..

Alleen heb ik een zeer irritant probleem:

Als ik op de achtergrond een mp3 afspeel met zeg maar WinAmp en ik open een afbeelding (bijv. vakantiefoto) dan wordt het geluid onderbroken door een 'rrrrrrrrrrt'. Het hele systeem hangt dan kort, en dan alleen op het moment dat de afbeelding op het scherm getoverd wordt. Dit gebeurd met de standaard viewer van Vista. Irritanter vind ik nog wel dat het tijdens het gebruik van MCE ook gebeurd, als ik tijdens het tv kijken de gids oproep (en dus transparant over het tv beeld gaat liggen) gebeurd het ook.. Zelfde met diashow weergeven dan wordt het geluid op dezelfde irritante manier onderbroken en gaat het laden van de foto zeer traag..

Nu heb ik alle nieuwe NVIDIA drivers al geprobeerd (ook met aangepaste INF want verder zijn er nog geen werkende NVIDIA drivers beschikbaar behalve dan de Microsoft versie). Deze brengen of geen verbetering of het zorgt ervoor dat MCE geen live tv meer weergeeft. Geluidskaart drivers heb ik van de Realtek site gehaald dus ook de nieuwste ook geen resultaat. De Aero Interface heb ik uitgeschakeld geen resultaat. De resolutie terug geschakeld naar 640 480, maar dat zorgt er alleen voor dat het RRRRT minder wordt..
De specs:
Athlon 64 3000+
1 Gig geheugen
Geforce FX 5500 256 mb
Hauppauge 150 MCE
Inderdaad geen geweldige specs maar het zou toch echt voldoende moeten zijn om een foto te bekijken zonder het irritante geluid..

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?