Toon posts:

Meerdere wireless adapters in één pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag twee netwerkkaarten in mn laptop gebruiken om via de ene (ingebouwd intel) verbinding te maken met het modem om te internetten en via de andere mp3's te streamen via itunes naar mn airport express die is aangesloten op de stereo.

Maar nu het probleem: wireless zero config

WZC is er volgens mij voor om één kaart aan te sturen, met twee wilt het niet werken. Ik heb de tool van linksys om de netwerkkaart in te stellen gebruikt voor de ene kaart, en probeer wireless zero voor de andere kaart. Na wat klooien met de services kunnen die naast elkaar draaien, maar als ik verbinding maak met internet, wordt de airport verbinding eruit gegooit, maak ik verbinding met de airport, wordt de internet verbinding eruit gegooit.

Een kabel tussen mn modem en airport, zodat de airport als access point werkt, dat wil ik niet.

Heeft iemand de oplossing zodat ik wél twee netwerkkaarten kan gebruiken en dus met meerdere netwerken kan connecten?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ehm, wordt de WZC niet per interface geregeld? Ik heb er geen ervaring mee, maar als je op een van de kaarten klikt, komt er voor die interface een overzicht op. Heb je dat al eens geprobeert, om gewoon de WZC te gebruiken?

Commandline FTW

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
ik heb hier gewoon WZC met meerdere kaarten (nu 4 :p)

Gebruik als het niet bij jou wil andres de software van je fabrikant? DIe heeft altijd wel een eigen tooltje ervoor :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat tooltje gebruikt hij nu al, maar dat levert zo zijn eigen problemen op met WZC.

Commandline FTW

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
ohja, slecht gelezen, sry .

Nja, het zou gewoon goed moeten gaan. Ik heb hier een linksys, asus onboard (realtek) een etech (rt250x). Die laatste twee werken met het bijgeleverde progje, of met WZC. Die linksys met WZC.
Dat gaat gewoon goed. Daar heeft de TS helaas niet zoveel aan, maar hij weet wat dat het wel mogelijk IS. (dat het geen windows bug is ofzo).

Probeer eens de util voor beide kaarten te gebruiken. Of WZC voor de linksys. Bouw de verbinding andersom op. Zet de kaarten minstens 3 kanalen 'uit elkaar'. Gebruik eens geen encryptie. En post dan es wat wel/niet wil :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga ook eens zo'n opstelling maken. De pc van mijn vader maakt slecht verbinding met ons wireless terwijl de router op dezelfde verdieping staat en mijn laptop op wat voor plek dan ook geen probleem heeft, mijn computer ook niet op zolder (router staat beneden). Zijn wifi kaart komt er bij mij in, kijken of die bij mij snel connect of niet. Indien de TS nog geen oplossisng heeft zal ik mijn bevindingen met de twee configs hier posten.

Commandline FTW

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:52:
ik heb hier gewoon WZC met meerdere kaarten (nu 4 :p)

Gebruik als het niet bij jou wil andres de software van je fabrikant? DIe heeft altijd wel een eigen tooltje ervoor :)
De software van de fabrikant gooit WZC eruit. Als ik vervolgens aangeef dat WZC allebij de apparaten moet helpen lopen ze door mekaar heen, als de ene verbinding heeft, kan ik bij die andere op "draadloze netwerken weergeven" drukken, maar dan zegt hij al verbonden te zijn.

Het gaat trouwens om een kaartje (ingebouwd) van Intel en een pcimcia kaartje van linksys. Tooltje van linksys gooit WZC eruit, en WZC kan niet met bijde kaarten overweg. Van intel heb ik geen tool kunnen vinden...

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:09
Je kan de Airport toch ook gewoon als client instellen?
Heb je maar 1 netwerk nodig.

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:26:
ohja, slecht gelezen, sry .

Nja, het zou gewoon goed moeten gaan. Ik heb hier een linksys, asus onboard (realtek) een etech (rt250x). Die laatste twee werken met het bijgeleverde progje, of met WZC. Die linksys met WZC.
Dat gaat gewoon goed. Daar heeft de TS helaas niet zoveel aan, maar hij weet wat dat het wel mogelijk IS. (dat het geen windows bug is ofzo).

Probeer eens de util voor beide kaarten te gebruiken. Of WZC voor de linksys. Bouw de verbinding andersom op. Zet de kaarten minstens 3 kanalen 'uit elkaar'. Gebruik eens geen encryptie. En post dan es wat wel/niet wil :)
Dank je, dat met die encryptie e.d. ga ik nog even proberen (17feb)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb mijn opstelling met succes gehad. Beide kaarten dmv WZC zonder problemen. Eerste kaart was die van mijn mobo, RaLink RT2500 Chip, de andere was een Linksys WMP54G v4.1 (RaLink RT2600 chip). Ik kreeg geen conflicten of wat dan ook. Nu verbinden ze wel naar dezelfde router, maar met encryptie (WPA, 64 tekens key).

Wat ik wel heb gedaan, is per interface de verbinding apart ingesteld, na elkaar. Je kan niet tegelijk instellen, aangezien je maar 1 WZC scherm open kan hebben.

Commandline FTW

Pagina: 1