Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Skoda] Iemand al rij-ervaring met de Roomster?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Vanaf juni mag ik een nieuwe lease-auto uitzoeken. Nu is mijn oog helemaal gevallen voor de Skoda Roomster.

Afbeeldingslocatie: http://www.carpages.co.uk/skoda/skoda_images/skoda_roomster_25_01_06.jpg

Sinds 28 nov '06 hebben wij onze eerste kleine gekregen en vandaar natuurlijk wel wat ruimte nodig.

Nu heb ik een afspraak gemaakt voor een test-rit over 2 weken en ik zal hierover mijn ervaring hier posten.

Maar ik was eigenlijk wel benieuwd of er al iemand is die deze auto heeft? En zijn ervaring kan delen?

Nog een paar hi-res foto's:

http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/Skoda-Roomster-4-2.jpg
http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/Skoda-Roomster-7.jpg
http://autoimage.autoweb.cz/skoda/Skoda-Roomster-x-003.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

geen ervaring mee...vind 'm van binnen mooi, maar van buiten minder geslaagd. Kwalitatief zal 't wel ok zijn...

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 16:30
Met één kind al op zoek naar een "ruimtewagen"? Het moet niet gekker worden.

Vroegah bij mij thuis gingen we met pap en mam en vier kinderen in onze Simca, eentje altijd in de kofferbak. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-02-2007 16:14 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:13:

Vroegah bij mij thuis gingen we met pap en mam en vier kinderen in onze Simca, eentje altijd in de kofferbak. :*)
de roomster is niet echt een ruimtewagen hoor, ik zag op de foto een 3-deurs versie dus met de grootte zal het wel mee vallen ;) Een ruimtewagen is bijvoorbeeld een Chrysler Grand Voyager oid...

Maar de Roomster schijnt wel goed te rijden, heb ik ergens gelezen... Maar je bepaald natuurlijk zelf of hij goed rijdt of niet uiteindelijk...

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:13:

bij ons twee man in de kofferbak, in de passat (zo'n vierkante :P )

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Helaas kwam voor mij de roomster net te laat, had net een Skoda Fabia combi equipe plus besteld.
Het idee van de roomster spreekt mij, in het bezit zijnde van 2 hellhounds van kinderen ook erg aan, mits deze over 2 schuifdeuren zou beschikken

Beste film ooit

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Maaurd.. de Roomster is geen 3 deurs auto. De handgrepen (net als bij een 206sw) in de deurportier verwerkt.

Mijn schoonouders zaten inderdaad ook in een Simca 8).. Maar goed daarom ga ik bijvoorbeeld geen Mini leasen als ik een grotere auto kan leasen. :) (Wel een leuke vergelijk overigens!)

Ondertussen natuurlijk al even her en der wat op het internet gestruind en deze 2 reviews gevonden:

- http://www.autozine.nl/text/447.html - is overigens de Scout versie van de Roomster.
- http://www.rijtesten.nl/test.php?id=147

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 08-02-2007 08:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

De Roomster beschikt volgens mij standaard over 2 schuifdeuren. Het is een mooie ruime wagen! Hij was ruimer dan ik verwacht had. Ik ben destijds naar de Nederlandse introductie geweest. Daar konden we jammer genoeg niet rijden met de Roomster.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Wallie

Herr

Nee, dat is de normale, velgen zijn van de sport-uitvoering.

Roomster heeft geen schuifdeuren, heeft ooit het concept model wel gehad, maar de uiteindelijke versie heeft ver openslaande normale deuren. Alle modellen zijn 5 deurs. Qua wegligging schijnt hij super te zijn, mede doordat de spoorbreedte achter 10cm groter is als voor. Achterin verder een zee aan ruimte. Als optie is het panoramabak aan te raden.

[ Voor 27% gewijzigd door Wallie op 08-02-2007 09:00 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

En zowieso vindt ik de skoda's ruimer uitvallen dan dat ze er van de buitenkant uitzien

Beste film ooit

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Wallie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:59:
[...]

Nee, dat is de normale, velgen zijn van de sport-uitvoering.

Roomster heeft geen schuifdeuren, heeft ooit het concept model wel gehad, maar de uiteindelijke versie heeft ver openslaande normale deuren. Alle modellen zijn 5 deurs. Qua wegligging schijnt hij super te zijn, mede doordat de spoorbreedte achter 10cm groter is als voor. Achterin verder een zee aan ruimte. Als optie is het panoramabak aan te raden.
Je hebt gelijk, de Roomster heeft inderdaad geen schuifdeuren. foutje... :) Maar wel standaard 5 deurs... Achterin heb je inderdaad veel ruimte!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
5 deurs ja, idd! Heb 1 keer binnenin gezeten, en hij lijkt van binnenuit best groot :) Zo zijn veel Skoda's, van buiten af kleiner dan dat ze van binnenuit lijken ;)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 22:18
Me vriendin heeft de Roomster eens een paar dagen mee genomen. Omdat de Fabia voor service stond.

Was ze wel te spreken over, gewoon een goede degelijk ruime auto die alles doet zoals het hoort.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Pagina: 1