Profiel onder MacOS X op een externe hd

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik heb de Apple Airport Extreme besteld en zal daar een usb hardeschijf aanhangen. Dit als centrale plek voor data.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de "Documenten" te laten verwijzen naar een map op deze externe hd?

Zo kan ik dit simpel op 2 macs uitvoeren en heb ik op allebei de zelfde documenten bij de hand.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gewoon op allebei de machines de netwerkschijf laten auto-mounten en je documenten gewoon een symlink maken naar de documenten folder op je netwerkschijf.

bijv:

code:
1
ln -s /Volumes/<SHARENAAM>/Documenten ~/Documenten

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Dit commando moet ik uitvoeren onder een useraccount voor ik het wil instellen of geld dit meteen voor elke user?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Falcon schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:10:
Dit commando moet ik uitvoeren onder een useraccount voor ik het wil instellen of geld dit meteen voor elke user?
Je moet op elke machine die je gebruikt:

- inloggen met gewenste gebruiker
- netwerkschijf met documenten-doelmap mounten (Die komt dan te staan in /Volumes/<Naam-Share>/Documenten)
- de oude documenten folder wissen (rm -rf ~/Documenten)
- een symbolische link aanmaken naar de folder op de share (bovenstaand commando)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat ik heb gedaan is gewoon een alias maken, dat werkt net zo prettig.
Op deze manier is backups maken ook erg makkelijk

Wat je dus kan doen is een alias maken van "/users" of /users/<naam>

Zelf heb ik alleen van /users/<naam>/movies , /users/<naam>/music en /users/<naam>/pictures een alias naar mijn extrene disk.

[ Voor 45% gewijzigd door Madcat op 07-02-2007 17:42 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Falcon schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:10:
~ verwijst naar je homedir. Dus dit is persoonlijk. Anders moet je de link veranderen (en ook toegangsrechten wijzigen).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1