Hoi allemaal,
Ik kamp al een tijdje met een probleem, dat mijn amd3700+ 1 mb cache (2400mhz) socket 754 op een snelheid draait van 800mhz. Het besturingssysteem is Centos 4.4. De processor hoort dus op 2400mhz te draaien, maar word automatisch op 800mhz gezet
. Ik heb verscheidene dingen geprobeerd, zoals werken met cpufreqd. Echter staat dit programma niet in de cpu0 map, want die is leeg
. Ik heb het toen geprobeerd te installeren, maar dit liep niet goed af en kreeg het niet geinstalleerd. Toen heb ik maar geprobeerd de kernel te recompilen met cpufreqd helemaal uitgeschakeld, waardoor hij dus automatisch op 2400mhz zo moeten gaan draaien, maar dit had ook geen effect. Als ik cat /proc/cpuinfo doe zie ik ook dit rare staan: model name : AMD Engineering Sample 00.
Terwijl bij een andere pc met een amd3500+ socket 939 wel gewoon AMD 3500+ staat.
Ik heb tot nu toe alles geprobeerd, heb gewerkt met cool'n quit aan en uit in de bios, maar dat hielp ook niet. Ik ben einde raad, wie kan mij verder helpen?
Mvg, Tom
Ik kamp al een tijdje met een probleem, dat mijn amd3700+ 1 mb cache (2400mhz) socket 754 op een snelheid draait van 800mhz. Het besturingssysteem is Centos 4.4. De processor hoort dus op 2400mhz te draaien, maar word automatisch op 800mhz gezet
Terwijl bij een andere pc met een amd3500+ socket 939 wel gewoon AMD 3500+ staat.
Ik heb tot nu toe alles geprobeerd, heb gewerkt met cool'n quit aan en uit in de bios, maar dat hielp ook niet. Ik ben einde raad, wie kan mij verder helpen?
Mvg, Tom