Toon posts:

[Centos4.4] 800mhz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik kamp al een tijdje met een probleem, dat mijn amd3700+ 1 mb cache (2400mhz) socket 754 op een snelheid draait van 800mhz. Het besturingssysteem is Centos 4.4. De processor hoort dus op 2400mhz te draaien, maar word automatisch op 800mhz gezet :? . Ik heb verscheidene dingen geprobeerd, zoals werken met cpufreqd. Echter staat dit programma niet in de cpu0 map, want die is leeg :/ . Ik heb het toen geprobeerd te installeren, maar dit liep niet goed af en kreeg het niet geinstalleerd. Toen heb ik maar geprobeerd de kernel te recompilen met cpufreqd helemaal uitgeschakeld, waardoor hij dus automatisch op 2400mhz zo moeten gaan draaien, maar dit had ook geen effect. Als ik cat /proc/cpuinfo doe zie ik ook dit rare staan: model name : AMD Engineering Sample 00.
Terwijl bij een andere pc met een amd3500+ socket 939 wel gewoon AMD 3500+ staat.
Ik heb tot nu toe alles geprobeerd, heb gewerkt met cool'n quit aan en uit in de bios, maar dat hielp ook niet. Ik ben einde raad, wie kan mij verder helpen?

Mvg, Tom

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Clocked ie naar beneden misschien?

Qool'nQuiet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hij clocked naar beneden, dat klopt.
Dat probeer ik juist te verhelpen , maar tot nu toe zonder succes :'(

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:52:
Hij clocked naar beneden, dat klopt.
Dat probeer ik juist te verhelpen , maar tot nu toe zonder succes :'(
Qool'n Quiet uitzetten in je bios :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat staat namelijk al uit :P Daarom vraag ik ook jullie hulp ;)

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 23:30
geen apps zoals speedfan ofzo erop? daarmee kan ook de clockspeed veranderd worden

[ Voor 16% gewijzigd door BurnerT op 07-02-2007 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lukt niet want heeft toch cpufreqd nodig? Ik snap ook niet waarom dat niet geinstalleerd is, hoort er toch standaard op te staan?

Verwijderd

Beetje late reactie, maar ben er zelf ook net pas achter... Met Rightmark Clock Utility kun je onder Windows de multiplier instellen naar 12 (of hoger als je wil overklokken). Je kloksnelheid wordt dan 2400 Mhz. Enige nadeel is dat er pas gas gegeven wordt als Windows al is opgestart. Gedurende het opstarten blijft ie bij mij ook nog draaien op 800 Mhz.

EDIT:
Ik zie dat je Centos gebruikt als besturingssysteem. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, dus ik weet niet of je aan het bovenstaande iets hebt.
Pagina: 1