Toon posts:

veel jpeg bestanden verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moge allemaal,

ben al even bezig ,ook met het zoeken naar een oplossing, maar het wil nog niet echt lukken.

Waar ik mee bezig ben is een groot aantal jpeg bestanden van de ene map naar de andere te verplaatsen. Deze mappen zitten op de zelfde schijf (sata2 schijf, niet de C by the way)
Echter, na enkele momenten zgt de pc,"niet voldoende geheugen beschikbaar" en stopt vervolgens, om ook niet meer aan het werk te gaan met het verplaatsen, ook niet als ik een nieuwe poging doe.

Even vrij naa Lebbis ik heb een P4 3,4 ghz met 2 gb inside en dat pokke ding doet niet wat ik wil.......

pagefile staat op de F schijf, 3 gb groot

Doe ik iets verkeert, staat er een instelling verkeerd of weetikveel?

Hulp word erg op prijs gesteld

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

edit: gaat over totaal iets adners :/
* Zerora moet beter leren lezen

[ Voor 112% gewijzigd door Zerora op 07-02-2007 14:53 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Zorgt de Image Preview optie misschien voor problemen?
1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove image preview, type and hit enter
regsvr32 /u shimgvw.dll
3) To readd image preview, type and hit enter
regsvr32 shimgvw.dll

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe verplaats je de plaatjes..? Door ze allemaal te selecteren en verplaatsen of verplaats je de map? Over hoeveel plaatjes praten we? Blijven ze ook op dezelfde partitie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
@Neobahamuth
Als ik het goed begrijp zorgt image preview er voor dat ik, als ik thumbnails aanzet in view ik de thumbnails ook kan zien? dat vind ik namelijk best handig. Of werkt dat alleen tegen bij veel verschillende bestanden verplaatsen?
@ BtM909
Het gaat om 300 + plaatjes, inderdaad, select all ,copy past. Blijft idd op de zelfde partitie

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 15:17

dfr0st

Geel is mooier

als je het wilt verplaatsen dan kun je toch gewoon alles van de ene folder naar de andere folder slepen?

wil je een kopie van alles plaatjes (kopie and past) dan zou je bijvoorbeeld zoties als syncback kunnen gebruiken. http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html

Ik gebruik het zelf voor backups

-

Verwijderd

Topicstarter
Zie nu wel in taskmanager dat pagefile voor 2,36 gb in gebruik is,
is dat het ding? kan ik dat tussentijds legen? waarom is er zo veel in gebruik? ik heb geen zare software draaien op t moment (cpu usage 8 %)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat zijn je bron en doel directory (volledig pad)?

En het is efficienter om de map te verplaatsen ipv de losse files

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
yeah, had ik als eerste al geprobeert, werkte ook niet helaas

na reboot (ik ben niet zo geduldig..) is pagefile 500 mb
Dus ik meteen aan de gang, en m'n pagefile loopt langzaam vol, zou dat niet automatisch weer terug moeten gaan lopen als ik stop met verplaatsen?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:01
1. Heb je misschien de "minituur weergaven niet in cache zetten" aangevinkt in de mapopties als "tweak"? Dan gebruikt ie namelijk je geheugen, en als dit niet te veel is zou dat wel eens vol kunnen raken met veel plaatjes. Deze dus weer uitzetten.

2. Hoeveel intern geheugen heb je? Als dit 2 GB is zou dit toch ruim voldoende moeten zijn. Wat draait er verder nog allemaal? Het lijkt me handig als je alle andere programma's die je aan het draaien bent even tijdelijk stopt. Misschien zelfs even de virusscanner op non-actief.

3. De thumbnails kan je tijdelijk uitzetten door onder menu "beeld" op "details" te klikken. Als je ze hebt verplaatst kan je daarna onder "beeld" de zaak weer op "miniatuur weergave" zetten. De plaatjes worden dan weer aangemaakt.

4. Heb je nog genoeg diskruimte voor de kopie?

minituur weergaven = thumbnails.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
@ Jouke 1 - nope, 2 - strak vanuit opstarten draait er niet zo veel (virusscanner = NOD32, gebruikt ook niet zo veel volgens mij)

diskruimte moet genoeg zijn , is verplaatsen op de zelfde schijf!

Begin zelf het vermoeden te krijgen dat het iets heeft te maken met dat cache file geheugen.
Bedoel, waarom word dat niet minder als ik niets doe? of moet het perse op een andere plek staan dan mijn laatste partitie?

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je copy past doet, heb je dus ook die ruimte nodig, dwz, kopieer 3 gyg, heb je zeker nog eens 3 gyg extra nodig op je schijf... (volgens mij zelfs bij knippen plakken)

hoeveel ruimte heb je nog op deze partitie?

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Topicstarter
15 gig, dus da's genoeg lijkt mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En per honderd dat gaat weer wel? Hoeveel gig zijn je foto's totaal?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als je pagefile te klein is kan dit volgens mij de oorzaak zijn. Er wordt door MS altijd aangeraden door m op de 2e partitie te zetten. De aanbevolen grootte:
Minimum: 1,5 maal aantal RAM, dus 3 GB
Maximum: 2 maal aantal RAM, dus 4 GB

Hopelijk heb je hier wat aan.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Rar ze eens zonder compressie (gaat relatief "snel").
Hierna is het 1 bestand (je kan je rar ook zo maken dat ie ieder bestand bijv 700mb maakt of 1000).
Dan kan je gewoon die bestanden verplaatsen en daarna weer uitpakken (wat ook relatief snel gaat omdat er geen compressie op je rar zit).
Een omweg, maar denk wel dat dit gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
nope, heb al per 50 st. geprobeert, ben al met kleine jpegs aan de gang geweest (rond de 100 kb).
Momenteel zegt hij zelf in een grote map (1800 jpegs) bij ongeveer de helft, na openen drawing failed, en dus geen weergave

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Krijg je dit trouwens alleen via Verkenner? Want hoe zou het gaan via een programma als Total Commander?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik edit me eerste post wel weg (dacht toen aan een pagefile discussie), maar mischien dat ie alsnog hulp kan bieden.

- Maak een batch file aan, door kladblok te openen.
Daar typ je de volgende tekst in:

COPY *.jpg x:\xxx\xxx...
EXIT

- Sla het bestand op als *.bat file en zet in de map waar je jpg'tjes staan.

- En dan kun je die batch uitvoeren.

Hopelijk werkt dit.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
draai je systeem eens in veilige modus en probeer het dan nog eens..

Verwijderd

Topicstarter
ga ik straks proberen, moet nu weer aan t werk helaas.

toch blijf ik het vokomen (insert hier een erg lelijk woord) vinden dat er kennelijk geen manier is op zelf dat (insert hier een nog veel lelijker woord en een vervloeing aan bill gates en dat hele mikkeysoft gebeuren) cache geheugen leeg te maken

anyway, tot zo ver alvast heel erg bedankt allemaal, I'll keep ya posted!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
Ik kan me niet voorstellen dat hij problemen heeft met 3.000 bestanden (alhoewel 1.000 files per dir een betere max is)... Het zal waarschijnlijk helpen als je autopreview (folder settings -> do not cache thumbnails) voor thumbnails uitzet maar dit mag echt geen probleem zijn.

Vergeet trouwens niet dat het verplaatsen niet kopieren en deleten is maar het aanpassen van de allocatie tabel... ik zou het probleem ergens anders zoeken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:56:
ga ik straks proberen, moet nu weer aan t werk helaas.

toch blijf ik het vokomen (insert hier een erg lelijk woord) vinden dat er kennelijk geen manier is op zelf dat (insert hier een nog veel lelijker woord en een vervloeing aan bill gates en dat hele mikkeysoft gebeuren) cache geheugen leeg te maken

anyway, tot zo ver alvast heel erg bedankt allemaal, I'll keep ya posted!
Thumbs.db verwijderen :? Maar als jij een map opent met daarin 3k aan foto's en op thumbnail view, dan is je systeem nog wel even bezig ja die allemaal in te lezen en er een preview van te maken. Ga die map uit, selecteer die map en druk CTRL-X , en ga naar de map / folder waar je 'm wilt hebben > CTRL-V.
Pagina: 1