Ik heb een linux bak met Fedora 5 draaien. Ik wil de map /var/www/html volledig lees/schrijfbaar maken voor alle users die verbonden zijn met het netwerk (Windows/Mac users). En dit zonder dat men ingelogd moet zijn als speciale user of moet inloggen. Gewoon altijd toegankelijk voor iedereen.
Ik heb nu onderstaande config file (smb.conf):
Ik heb geen Samba users aangemaakt, omdat ik wil dat iedereen toegang kan krijgen. Ik heb de fedora-gebruiker "devuser" owner gemaakt van de map "html".
De map is wel zichtbaar als ik toegang probeer te krijgen vanaf een Windows client, maar als ik toegang probeer te krijgen vraagt Windows om in te loggen als Guest.
Wat klopt er niet aan mijn configuratie? Alvast bedankt!
Ik heb nu onderstaande config file (smb.conf):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [global] server string = DevServer security = SHARE log file = /var/log/samba/%m.log max log size = 50 dns proxy = No cups options = raw [devmap] force user = devuser path = /var/www/html public = yes only guest = yes writeable = yes printable = no |
Ik heb geen Samba users aangemaakt, omdat ik wil dat iedereen toegang kan krijgen. Ik heb de fedora-gebruiker "devuser" owner gemaakt van de map "html".
De map is wel zichtbaar als ik toegang probeer te krijgen vanaf een Windows client, maar als ik toegang probeer te krijgen vraagt Windows om in te loggen als Guest.
Wat klopt er niet aan mijn configuratie? Alvast bedankt!