Vox Supreme Novo (Alcatel 4200) programmeren......

Pagina: 1
Acties:
  • 2.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23
Wij hebben hier een Vox Supreme Novo (=Alcatel 4200) ISDN telefoon centrale draaien. Ik kom er als adminstratie prima in, dus de meeste dingen die ik wil kan ik zelf doen, via PCMMC aan het operator toestel serieel gekoppeld.
Echter ik wil er graag als 'installateur' in.
Wij hebben 10 doorkiesnummers, diegene die hem indertijd geprogrammeerd heeft, heeft ze niet alle 10 er in gezet, zonde!
Nu wil ik dus een vrije doorkiezer erbij hebben. Dan moet ik in het 'Doorkiesnummerplan' een extra nummer toevoegen en dat kan ik niet als Administratie.

Ik heb al het wachtwoord voor Installateur gevonden op het Net (1064?) Maar dan geeft ie: verkeerde password......
Er is evt. ook remote in te loggen/bellen op dit ding......
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Contact zoeken met KPN en daar de situatie voorleggen? Het lijkt me dat je de centrale huurt (Vox Novo's zijn in aanschaf vrij duur weet ik) en zou je dus "gewoon" recht op ondersteuning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee ik huur em niet, hij is van ons.
En juist daarom wil ik 'full control' kunnen hebben, zeg maar......
Ik wil niet afhankelijk zijn van derden.......die kan ik altijd nog inhuren......

Ik ben overigens ook best bereid te betalen voor iemand die mij in z'n vrije tijd wil helpen hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Je kan een verzoek sturen aan sia@kpn.com. Of kijk eens op www.kpn-esc.nl. Ik werk ook met dit soort centrales en via hun kan je een wijziging laten uitvoeren. De centrales waar ik mee werk zijn eigendom van de klant. Toch heb ik geen idee hoe ik erin moet komen. Dus laat ik het door KPN opknappen. Zij kunnen je vast verder helpen.

Laat even weten wat eruit is gekomen.

Ohjah wanneer KPn je gaat bellen vragen ze eerst of je akkoord gaat met de kosten. Deze zijn 20 euro startkosten en daarna 17,50 per 10 minuten geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 08-02-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Binnetie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:13:
Je kan een verzoek sturen aan sia@kpn.com. Of kijk eens op www.kpn-esc.nl. Ik werk ook met dit soort centrales en via hun kan je een wijziging laten uitvoeren. De centrales waar ik mee werk zijn eigendom van de klant. Toch heb ik geen idee hoe ik erin moet komen. Dus laat ik het door KPN opknappen. Zij kunnen je vast verder helpen.

Laat even weten wat eruit is gekomen.

Ohjah wanneer KPn je gaat bellen vragen ze eerst of je akkoord gaat met de kosten. Deze zijn 20 euro startkosten en daarna 17,50 per 10 minuten geloof ik.
Ja deze optie heb ik ook overwogen en kan ik altijd nog gaan doen. Echter, zoals ik ook al zei, ik wil 'full control' over dat ding. Niet afhanekelijk zijn van 'derden' zeg maar.....
Het is per slot van rekening gewoon mijn centrale, ik mag daar mee doen wat ik wil.

Dus wellicht moet ik de vraag anders stellen: is er iemand die in dit ding kan komen, evt. tegen een vergoeding. En die dat 'kunstje' dan vervolgens met mij wil delen, zodat ik het de volgende keer zelf kan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Heb je er ook cd's bij gekregen? Er zit een netwerk aansluiting op sluit hier eens een pc rechtstreeks op aan. En kijk of de centrale dhcp heeft. Want je kan hem namelijk benaderen via je browser voor zover ik weer. Anders gewoon even KPN de vraag voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Binnetie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:55:
Heb je er ook cd's bij gekregen? Er zit een netwerk aansluiting op sluit hier eens een pc rechtstreeks op aan. En kijk of de centrale dhcp heeft. Want je kan hem namelijk benaderen via je browser voor zover ik weer. Anders gewoon even KPN de vraag voorleggen.
Nee hoor geen netwerk aansluiting, en al helemaal geen DHCP......t'is een oudje hoor!
Niks geavanceerd enzo......ISDN is het meest luxe en digitale aan dit ding......

Ik ben al weer een stukje verder, vond ergens oudere versie van de 'controle software' en daar ga ik nu eens mee kijken.

KPN gebeld, die kunnen er idd wel inkomen, maar ik wil zelf controle......en niet elke keer een 2e partij in hoeven te schakelen.

Ik ben echter nog wel op zoek naar de/een volledige versie van het controle prgramma van Alcatel; het heet: PC-MMC versie R33_21.0.
De versie die ik heb, is een/de zgn. client versie daarmee kom ik er als 'installateur' niet in. Ik moet dus eigenlijk een soort van 'full version' hebben.
Weet iemand deze te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-04 16:06
Uit een duits forum heb ik het volgende linkje weten te vissen.

Ik neem aan dat de software gewoon in het Engels is (heb nog niet kunnen testen)

http://giwe.mariazell.at/download/telefon/

De link komt van deze pagina...

http://www.telefon-treff....6&perpage=15&pagenumber=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41
De 4200 ken ik zelf niet. De opvolger (Alcatel OmniPCX, door KPN Vox Novo Office genoemd) heeft een netwerkaansluiting en kun je over IP programmeren.

De handleidingen en mogelijkheden lijken er aardig op. Default login van de nieuwere is pbx1064.
Pagina: 1