Ben al heel de morgen bezig met een cross browser probleem in een script.
Het betreft dus een redelijk uitgebreid zoek script waarbij d.m.v. AJAX de uitklapmenu's dynamisch geladen worden zonder refresh.
In Firefox werkt het script perfect maar in IE6 geeft hij een fout. Het lijkt een beetje op het probleem wat deze persoon beschrijft:
klik
Eerst kreeg ik heel de tijd foutmeldingen over getElementById op lijn 9, nu ergens in de functie createGebieden() de foutmelding: 'obj.options.length' is leeg of geen object
Gedeelte van het script waar het om gaat:
Heb echt al vanalles geprobeerd, het moet iets kleins zijn aangezien het in FF wel werkt maar ik vindt het niet. Mijn excuses voor de onoverzichtelijke code, door al dat getest wordt het er niet beter op.
Het betreft dus een redelijk uitgebreid zoek script waarbij d.m.v. AJAX de uitklapmenu's dynamisch geladen worden zonder refresh.
In Firefox werkt het script perfect maar in IE6 geeft hij een fout. Het lijkt een beetje op het probleem wat deze persoon beschrijft:
klik
Eerst kreeg ik heel de tijd foutmeldingen over getElementById op lijn 9, nu ergens in de functie createGebieden() de foutmelding: 'obj.options.length' is leeg of geen object
Gedeelte van het script waar het om gaat:
JavaScript: 10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| var ajax = new sack(); function getCityList(sel) { var lid = document.mainform.lid.options[document.mainform.lid.selectedIndex].value; document.mainform.gebied.disabled=false; var gebied = document.getElementById("gebied"); gebied.length = 0; document.mainform.gebied.disabled=true; var landid = lid; ajax.requestFile = 'getGebieden.php?landid='+landid; ajax.onCompletion = createGebieden; ajax.runAJAX(); } function createGebieden() { var obj = document.getElementById('gebied'); eval(ajax.response); if (document.mainform.gebied.value=='') { obj.options[obj.options.length] = new Option('Alle gebieden',''); } } |
Heb echt al vanalles geprobeerd, het moet iets kleins zijn aangezien het in FF wel werkt maar ik vindt het niet. Mijn excuses voor de onoverzichtelijke code, door al dat getest wordt het er niet beter op.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 16:59 . Reden: Functie createPeriodes vervangen door createGebieden..... ]