Kan geen e-mail meer verzenden, wel ophalen.

Pagina: 1
Acties:

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Hoi,

Sinds twee dagen lukt het mij niet meer om e-mail te verzenden.
Ik gebruik Windows XP met Outlook 2003/Thunderbird.

Het ophalen van de mail gaat prima (bijv. pop.cbsys.nl). Het verzenden gaat echter van de ene dag op de andere niet meer. Voor zover ik weet heb ik nergens iets veranderd. Dit is tevens de eerste keer dat dit probleem zich voordoet.

De uitgaande mailserver die ik gebruik is mail.cbsys.nl of mail.gmx.net. Geen van beide werken nog. Via http lijken de servers wel bereikbaar, maar een telnetsessie lukt niet. Via telnet verbinden met de pop-servers lukt echter wel. Van geen van beide servers zijn mij storingen bekend.

Outlook geeft de melding: "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP)".

Router en ADSL-modem al eens gereset, computer ook herstart.
Virusscanner en Windows Firewall ook uitgeschakeld gehad.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door ACID-dude op 07-02-2007 12:43 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En met de SMTP server van je ISP lukt het wel?
Ik weet dat planet bijvoorbeeld al het uitgaande verkeer op poort 25 blokt, dat moet je via hun server relayen om spam tegen te gaan.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik neem aan dat die mail.cbsys.nl en mail.gmx.net mailservers zijn die niet beheerd worden door je isp? Probeer eens met telnet te connecten naar de mailserver van je eigen isp. Als dat wel lukt, maar geen enkele andere dan heeft je isp misschien de toegang naaar andere mailservers dan die van zichzelf stop gezet.

Casema heeft dat toevallig 2 dagen geleden ook gedaan zonder dat mee te delen aan zijn klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 07-02-2007 12:45 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:43:
En met de SMTP server van je ISP lukt het wel?
Ik weet dat planet bijvoorbeeld al het uitgaande verkeer op poort 25 blokt, dat moet je via hun server relayen om spam tegen te gaan.
Pop.planet.nl & mail.planet.nl zijn wel via telnet bereikbaar.
dev icey schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:44:
Ik neem aan dat die mail.cbsys.nl en mail.gmx.net mailservers zijn die niet beheerd worden door je isp? Probeer eens met telnet te connecten naar de mailserver van je eigen isp. Als dat wel lukt, maar geen enkele andere dan heeft je isp misschien de toegang naaar andere mailservers dan die van zichzelf stop gezet.

Casema heeft dat toevallig 2 dagen geleden ook gedaan zonder dat mee te delen aan zijn klanten.
Cbsys.nl is mijn eigen domein en gmx.net is een gratis e-maildienst.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACID-dude schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Pop.planet.nl & mail.planet.nl zijn wel via telnet bereikbaar.
Mag ik hieruit opmaken dat planet jouw provider is?
Het enige wat je kan doen is dus die SMTP server van planet gebruiken ipv je eigen server of die gmx.
(of je moet iets ranzigs doen als op je eigen server je SMTP ook op een andere poort te gooien enzo :X )

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:55:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat planet jouw provider is?
Het enige wat je kan doen is dus die SMTP server van planet gebruiken ipv je eigen server of die gmx.
(of je moet iets ranzigs doen als op je eigen server je SMTP ook op een andere poort te gooien enzo :X )
Ja, sorry, dat klopt.
Ik heb nu bij alle accounts mail.planet.nl als SMTP-server ingesteld en dat werkt wel.. Maar ik snap niet waarom ze me hier nu opeens toe dwingen. Ik wil gewoon mijn eigen mailserver kunnen gebruiken, maargoed..

Verklarende tekst hier gevonde: http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf

[ Voor 8% gewijzigd door ACID-dude op 07-02-2007 13:01 ]

Pagina: 1