Toon posts:

Internet delen met switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abo bij Wanadoo en beschik over een Adsl-livebox. Op deze livebox zijn 2 pc's via bekabeling aangesloten (1 staat in de woonkamer, 1 staat op de kinderkamer).
Ik heb nu een derde pc aangeschaft en deze pc staat ook op de kinderkamer. Nu wil ik op de kabel die naar de kinderkamer gaat een switch aansluiten (kost circa 15 euro) en op deze switch vervolgens 2 beide pc's op de kinderkamer aansluiten. Uiteraard moet ik nog iets doen met ip-adressen van de pc's etc.
Mijn vraag is: is dit technisch gezien realiseerbaar d.w.z. kan dit werken ???

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Ja dat kan, ik heb zelf na mijn Livebox een switch zitten en daar zitten ook 2 PC's (soms meer) op. Je hoeft niets te veranderen, de DHCP van de Livebox snapt het gewoon.

• The Eagle
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die livebox heeft volgens mij een ingebouwde DHCP-server, dus dat zou op zich moeten werken.
Lijkt me gewoon en kwestie van je PC's automatisch een IP-adres laten verkrijgen.
En natuurlijk je PC's en je router op de switch hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
als de livebox een ingebouwde router heeft, en dat heeft ie, dan volsta je met het aansluiten van een switch. Op de pc's wordt alles geregeld door de ingebouwde DHCP-server van de livebox.

PSN: djmurcielago

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 06:40
die 2e aansluiting in je woonkamer die je nu gebruikt is voor digitale tv. nu je toch je netwerk iets gaat omgooien is het aan te raden om deze woon-kamer computer aan te sluiten op dezelfde switch mocht je ooit willen overstappen naar digitale tv.

Verwijderd

Topicstarter
Klasse voor al jullie supersnelle reacties. Ik hang er gewoon eens een swich tussen en zal de computerinstellingen aanpassen van de beide op de switch aan te sluiten pc's waarbij beide pc's een ip-adres krijgen van mij en waarbij ik de gateway en DNS zet op de adressen van de livebox.
Dit moet volgens mij dan gewoon lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Of is het gewoon voldoende om de swich aan te sluiten en daarop de pc's aan te sluiten zoals Archie, The eagle en Marcielago stellen. Dus niets wijzigen in de instellingen van de pc's (bijv. computernaam en ip-adressen ??). Regelt zich dus alles vanzelf ??

• Archie_T
  • Laatst online: 21:17
Als je niets veranderd hebt in de livebox, wat ik niet verwacht, gaat alles vanzelf!
Pagina: 1