SQL Server 2000/2005 op Citrix Server

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 12:42
Citrix heeft natuurlijk meerwaarde als een distributie methode voor client-applicaties welke je centraal beheert.
Ik weet dus dat je het liefst een (aantal) Citrix-server(s) gebruikt als tussenschakel tussen clients en uiteindelijke applicaties/data.

Maar mijn vraag is nu:
Is het bezwaarlijk om een Citrix-server dedicated in te stellen voor 1 applicatie en ook meteen op die Citrix-Server SQL 2000 of 20005 locaal te hebben draaien (welke dan weer fungeert als de db-laag voor die applicatie)?
Of kan dit elkaar enorm bijten (even buiten beschouwing latende wat de load van de Citrix-Server wordt).

Nogmaals, vanwege het principe wat aan Citrix ten grondslag ligt, begrijp ik dat je het liefst met een aparte applicatie/data-server werkt, maar mijn enige vraag is: wat zijn de eventuele bezwaren om het op bovenstaande wijze in te richten?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
iik ben maar hobbyist op dit gebied, maar wat ik ook een groot voordeel vind van Citrix, is de redundancy die je krijgt op je applicatieservers (bij een farm)
en ik denk dat als je een server "hard" 1 applicatie laat "serven" dat je die redundancy kwijt raakt...

maar ik kan ook volledig de plank mis slaan...

ik zou zelf de aplicatie gewoon door de andere servers laten beheren, en een aparte dedicated SQL server maken voor die applicatie, of is er een speciale reden om dit anders te doen?

hoofdbezwaar: geen redundancy en loadbalancing meer...

[ Voor 27% gewijzigd door Japidoff op 07-02-2007 12:54 ]

gang is alles

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 12:42
Nee je hebt helemaal gelijk hoor, tuurlijk is dat ook de opzet van Citrix.
Redundancy door load-balancing.

Maar het gaat mij er niet om wat de voordelen zijn van het anders inrichten dan zoals beschreven, het gaat mij erom of het wel of niet aan te raden is, puur door de combi Citrix/SQL op 1 server.

Verwijderd

Wij hebben op dit moment een van onze servers ingericht als dedicated dataserver EN citrix-server.
Een van onze applicaties kon er niet goed tegen als de data en programmatuur niet op hetzelfde apparaat staan. Door te testen kwamen we erachter dat de beste oplossing een BEEST van een server was (in die tijd tenminste...).

Thans draait het nu feilloos.

(Enig gevaar is op dit moment dat voor deze applicatie maar één server is. Valt deze om dan hebben we een probleem, terwijl je normaal voor je citrix-applicaties wel een achtervang hebt.)