Toon posts:

[ASP] Meerdere website in 1 solution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de opdracht gekregen om een groot project te maken in ASP. Helaas heb ik hier nog geen ervaring mee.

De opdracht is zo groot, dat ik het graag wil opdelen in meerdere modules. Hiermee bedoel ik dat ik niet alles weer hoef te compileren als er een foutje zit in 1 van de modules, maar dat ik dan alleen die module kan aanpassen.

Ik heb geprobeerd om meerdere websites in 1 solution te krijgen, maar dan lukt het communiceren onderling nog niet.

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben, en mij kunnen uitleggen hoe ik het beste zo'n groot project modulair kan opbouwen, zodat er veel overzicht in blijft.

Groet

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

- Ik gok dat je asp.Net gebruikt
- Je zou veel van je "modules" als aparte classes kunnen bouwen. Deze kan je gewoon in je project inladen
- Insteek: Object Oriented programming

Edit: ah, duidelijk. Meerdere Projects in één solution ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2007 12:41 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wil je niet met verschillende Projects in 1 solution werken, waarbij je references tussen de projecten kan leggen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
@TeeDee
Het project is geheel OOP, maar ik wou alles dus ook in verschillende projecten hebben, zodat ik niet alles weer hoef te compileren. Volgens mij hoeft dat namelijk niet als je verschillende projecten hebt, want dan kun je volgens mij per project compileren.

@gorgi_19
Ja dat bedoel ik.

Ik moet de volgende modules hebben

Planning
Werknemer
Management
Beheer
etc.

Nu moet ik eerst inloggen.

Ik heb dus 1 solution, daarin begin ik met een 'new website' deze noem ik Login. En ik zorg ervoor dat deze als eerste gestart wordt.

Nu kom ik bij het login scherm. Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed heb ingevoerd, wil ik naar de planning pagina.

Pagina's wil ik allemaal met een masterpage beheren, omdat ik zo het menu altijd in beeld houd, en het overzicht dus goed blijft.

Ik heb dus ook een masterpage, deze moet ook in een website. Ook moet ik dus een website 'Planning' hebben

Dus ik zit nu al met 3 website's in 1 solution

Structuur:

Solution 'MijnSolution'
Website 'Login'
Website 'Frameset'
Website 'Planning'

Na de login gegevens goed te hebben ingevoerd, moet hij doorgaan naar Planning.

Dus ik dacht dat ik dat gewoon 'Planning' als reference bij de website 'Login' zou moeten maken. Maar als ik nu aangeef 'Add Reference' en ik ga naar het tabblad 'Projects' vind ik niets.

Zodra dit mij hopelijk wel lukt, zit ik ook nog met het probleem dat ik vanuit 'Login' de masterpage moet aanroepen, deze zit in 'Frameset'.

Hopelijk is het nu wat duidelijker, en kan iemand mij helpen.

Groet

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 12:51 ]

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:41

SvEn

a.k.a sv3nrg

Je zou het menu dat je elke keer wilt laten zien in een Custom Control kunnen zetten.

Die built je dan, dan maakt hij een DLL bestand.

Deze kun je natuurlijk wel als reference opgeven.