Krijg geen beeld op Sony 40W2000 via HDMI (PC)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 20:13
Ik krijg geen beeld naar ons nieuwe sony scherm vanaf de pc via de DVI / HDMI uit/ingang.
Via de VGA krijg ik er maximaal 720P op, maar dan 1:1, dus niet beeldvullend maar in t midden van het scherm.

Via de HDMI lukt me gewoon niet, via de vga krijg ik de melding dat ik een andere output moet gebruiken als ik 1920x1080 @ 60hz omdat het signaal "out of range" is. Deze melding gaat niet weg na 1 druk op de menu knop. (dit schijnt een trucje te zijn om het te omzeilen)

ik snap er niets van, het moet toch gewoon werken? Mijn pc geeft wel de melding dat er een HDMI device is gevonden (SONY TV) en zegt ik de audio appart moet aansluiten om geluid uit de tv te krijgen. Dit snap ik :) maar ik wil nog helemaal geen geluid.

Ik gebruik deze kabel, een DVI-i kabel, kan het zijn dat dit een DVI-d kabel moet zijn? (DVI-i naar HDMI nu)
en de pc uit mijn sig. met om precies te zijn dit kaartje
Volgens mij ondersteund de kaart prima wat ik er mee wil doen..Spec's van de sapphire site

Via de Svideo kan ik nog proberen, maar dit is verre van wenselijk. Ik wil het gewoon via de HDMI.
Iemand een idee? Ik heb deze vraag gestelt in het Sony bravia topic, maar het ligt niet aan de tv denk ik. Wat doe ik fout?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kijk ook eens in dit (klik) topic op Av forums. 255 pagina's met info over jouw tv. Verder zitten er genoeg behulpzame mensen met een hoop kennis. Er zijn in ieder geval mensen die het gelukt is hun pc met 1080p over hdmi aan te sluiten, dus het moet kunnen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
allereerst en zeker niet onbelangrijk: welke drivers gebruik je?

• Extera
Ik heb even zitten neuzen net op 't AV forum, maar ik heb ff weinig tijd met 6 dagen werken + school 's avonds om een topic van bijna 300 pagina's door te lezen O-)

Ik gebruik de nieuwste drivers van ATI.

Als ik 1080p naar de tv stuur en hem daarnaop AV 4/5 (HDMI ingang) zet krijg ik van 't catalyst control center de melding dat ik om het scherm aan te sturen via DVI-I (terwijl ik DVI-D gebruik) met geluid de geluidskabels apart moet aansluiten. Logisch, normaal gaat t geluid via HDMI, maar nu natuurlijk niet.

• Extera
Ik heb net nog even zitten pielen, maar ik krijg er geen beeld uit via de hdmi.

Ik heb intussen Sony een e-mail gestuurd via hun website. Ik hoop dat hun een beetje support kunnen geven.

@ 720p resolutie via de vga zag het beeld er wel aardig uit. Zeker met windows vista 8)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39
ik las hetvolgende op kieskeurig.nl

Gelijk ook even een DVI naar HDMI kabel aangeschaft om de PC aan het scherm te kunnen aansluiten. Van het internet even het programma "PowerStrip" gedownload en geïnstalleerd en ingang AV4 gekozen, verder nog even de settings van o.a. de software van de videokaart doorlopen en voila 1080p op je scherm.

en ook:
wallage: Voor mensen die ook hun pc in full-HD op dit scherm aan willen sluiten via dvi.
Het is mij gelukt. Gewoon een el-cheapo kabel van dvi naar HDMI gebruiken (een
dure mag natuurlijk ook) en vervolgens het programma "powerstrip" op de PC
installeren. Dit programma kan de video input mogelijkheden van de 40w2000
verkrijgen via de aansluiting en viola 1080p desktop op 40" :). (05-01-2007)

• Extera
hm, ik heb mijn pc weer boven gezet, misschien dat ik binnekort nog eens kijk, maar een pc zonder kast steeds verslepen is niet zo handig :)

zou wel vaag zijn als het met powerstrip wel kan.. met de drivers zou het ook moeten lukken

Pagina: 1