Hallo,
Ik ben informatie aan het vergaren voor het updaten/upgraden van onze mailserver.
Momenteel hebben we een exchangeserver draaien SBS-W2K versie.
Hij volstaat nog maar is een beetje outdated.
Via andere gebruikers die andere mailfunctionalitaten gebruiken en van horen zeggen.
Kun je beter Lotus Notes gebruiken dit is intuitiver en qua funtionaliteit stuk beter dan exchange nadeel is de traagheid van het systeem.
Tot ik ergens las op dit forum of bij tweakers dat Novell Groupwise het beste uit deze werelden heeft.
Wie heeft ook de overstap gemaakt van Exchange naar Novell en weet hier meer over te vertellen.
Graag wat praktijkvoorbeelden:
- hoe verliep de installatie
- bijv de migratie van exchange naar Novell,
- webmail naar buiten,
- instellingen op de apache firewall,
- naadloos mail beantwoorden en andere functionaliteiten ed.
- globale kosten 35 a 40 users.
Op de Novell website kan je een demo van 5 usersdownloaden en installeren.
Dit ben ik ook van plan te doen als ik wat meer weet. Moet alleen een server (oid vrijmaken).
Doh545
Ik ben informatie aan het vergaren voor het updaten/upgraden van onze mailserver.
Momenteel hebben we een exchangeserver draaien SBS-W2K versie.
Hij volstaat nog maar is een beetje outdated.
Via andere gebruikers die andere mailfunctionalitaten gebruiken en van horen zeggen.
Kun je beter Lotus Notes gebruiken dit is intuitiver en qua funtionaliteit stuk beter dan exchange nadeel is de traagheid van het systeem.
Tot ik ergens las op dit forum of bij tweakers dat Novell Groupwise het beste uit deze werelden heeft.
Wie heeft ook de overstap gemaakt van Exchange naar Novell en weet hier meer over te vertellen.
Graag wat praktijkvoorbeelden:
- hoe verliep de installatie
- bijv de migratie van exchange naar Novell,
- webmail naar buiten,
- instellingen op de apache firewall,
- naadloos mail beantwoorden en andere functionaliteiten ed.
- globale kosten 35 a 40 users.
Op de Novell website kan je een demo van 5 usersdownloaden en installeren.
Dit ben ik ook van plan te doen als ik wat meer weet. Moet alleen een server (oid vrijmaken).
Doh545