Hoi ben ik weer met m'n gezeur
Naja je zult m'n situatie nu wel weten (asp.net site doorontwikkelen van de vorige stagaires die er niks van konden maar, ik ken de taal niet), maar ik ben bijna klaar!
Anyway ik moet records verwijderen uit een GridView, ik heb op internet veeeeel voorbeelden gezien hoe dat moet, forums, msdn, etc. Alleen... geen van alle werken! Ook de msdn voorbeelden niet. Je zou toch zeggen dat MS het aan het goeie eind heeft?
Ik heb t volgende Grid:
Gelinkt aan de volgende DataSource:
Mijn Select statement voor de DataSource wordt gemaakt in de code-behind file.
SqlRelations.SelectComment = "selectcommand hierzo"
Echter wanneer ik op mijn mooie delete knop druk, dan gebeurd er niks.
Wat doe ik fout? Ik heb de DataKeyNames al ingesteld, heb er DeleteParameters bij gedaan, etc.
Heeft het te maken met dat de select statement gemaakt wordt in de codebehind? Want zover ik weet moet dat wel omdat het een statement is die enkele tabellen aan elkaar joined en ik heb een sessie waarde nodig eruit. Offfff ... heet het te maken dat het ID veld voorkomt in meerdere tabellen? Als ik namelijk tabel.ID doe en @tabel.ID dan gebeurd er geen zak en krrijg ik fouten.
Help
Naja je zult m'n situatie nu wel weten (asp.net site doorontwikkelen van de vorige stagaires die er niks van konden maar, ik ken de taal niet), maar ik ben bijna klaar!
Anyway ik moet records verwijderen uit een GridView, ik heb op internet veeeeel voorbeelden gezien hoe dat moet, forums, msdn, etc. Alleen... geen van alle werken! Ook de msdn voorbeelden niet. Je zou toch zeggen dat MS het aan het goeie eind heeft?
Ik heb t volgende Grid:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <asp:GridView DataKeyNames="ID" ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" BackColor="White" BorderColor="#E7E7FF" BorderStyle="None" BorderWidth="0px" Cellpadding="3" DataSourceID="SqlRelations" GridLines="Horizontal" Width="374px"> <Columns> <asp:BoundField DataField="amount" HeaderText="amount" SortExpression="amount" /> <asp:BoundField DataField="number" HeaderText="number" SortExpression="number" /> <asp:BoundField DataField="name" HeaderText="name" SortExpression="name" /> <asp:ButtonField ButtonType=Image ImageUrl="~/Images/b_drop.png" /> </Columns> <FooterStyle BackColor="#E0E0E0" BorderColor="Red" BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" Font-Bold="True" ForeColor="White" /> <RowStyle BackColor="#F3F3F3" ForeColor="#404040" /> <EditRowStyle BorderColor="Red" BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" /> <SelectedRowStyle BackColor="#F75244" Font-Bold="True" ForeColor="White" /> <PagerStyle BackColor="#E0E0E0" BorderColor="Red" BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" ForeColor="Black" HorizontalAlign="Right" /> <HeaderStyle BackColor="#6B696B" BorderColor="Red" BorderStyle="Solid" BorderWidth="2px" Font-Bold="True" ForeColor="White" /> <AlternatingRowStyle BackColor="White" BorderColor="Red" BorderStyle="Outset" BorderWidth="1px" /> </asp:GridView> |
Gelinkt aan de volgende DataSource:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <asp:SqlDataSource ID="SqlRelations" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:connDrawDB %>" DataSourceMode="DataSet" ProviderName="<%$ ConnectionStrings:connDrawDB.ProviderName %>" DeleteCommand="DELETE FROM tabelletje WHERE ID=@ID"> <DeleteParameters> <asp:Parameter Name="ID" Type="Int32" /> </DeleteParameters> </asp:SqlDataSource> |
Mijn Select statement voor de DataSource wordt gemaakt in de code-behind file.
SqlRelations.SelectComment = "selectcommand hierzo"
Echter wanneer ik op mijn mooie delete knop druk, dan gebeurd er niks.
Wat doe ik fout? Ik heb de DataKeyNames al ingesteld, heb er DeleteParameters bij gedaan, etc.
Heeft het te maken met dat de select statement gemaakt wordt in de codebehind? Want zover ik weet moet dat wel omdat het een statement is die enkele tabellen aan elkaar joined en ik heb een sessie waarde nodig eruit. Offfff ... heet het te maken dat het ID veld voorkomt in meerdere tabellen? Als ik namelijk tabel.ID doe en @tabel.ID dan gebeurd er geen zak en krrijg ik fouten.
Help