[HTML/JavaScript/PHP] Windows Username in PHP variabele

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 06:22
Om de windows-username op te halen in een PHP variabele moet ik dit doen via een client side scripting taal. Want PHP is Server side en kan dus geen lokale variabelen uitlezen. Ik heb nu al geprobeert om dit via JavaScript of VBScript te doen, met het aanmaken van een WScript.Shell of WScript.Network object, maar tot nog toe geen resultaat.

Het lukt me wel om een WScript object aan te maken een een VBS file en die lokaal te runnen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Groeten glmona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

Wilde gok: beveiligingsinstellingen (Trusted zones etc. etc.)

Misschien dat hier nog tips tussen staan.

[ Voor 51% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2007 10:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
Nee, die staan namelijk helemaal open, het script runt ook wel, min of meer, maar de values worden niet opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik hoop dat het je niet lukt (nothing personal), want dat is toch informatie die ik liever voor mezelf zou houden. Als Internet Explorer zoiets toestaat klopt er iets niet in mijn ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 07-02-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het je lukt, zou je het dan misschien kunnen posten? Ik zoek nog een manier om het administrator password van de bezoeker in PHP uit te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:33:
En als het je lukt, zou je het dan misschien kunnen posten �? Ik zoek nog een manier om het administrator password van de bezoeker in PHP uit te kunnen lezen.
Dit is een grap right :?
glmona schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:06:
Om de windows-username op te halen in een PHP variabele moet ik dit doen via een client side scripting taal. Want PHP is Server side en kan dus geen lokale variabelen uitlezen. Ik heb nu al geprobeert om dit via JavaScript of VBScript te doen, met het aanmaken van een WScript.Shell of WScript.Network object, maar tot nog toe geen resultaat.

Het lukt me wel om een WScript object aan te maken een een VBS file en die lokaal te runnen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Groeten glmona
1: groeten hoeft niet ;)
2: daar heeft de browser niets te zoeken, ie krijgt daar ook geen toegang toe, tot die variablen.
Dat Wscript gedoe zal ook niet werken onder Firefox oid ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Draait je in een intranet omgeving en draait de webserver in hetzelfde domein als de user? Dan kan je via Integrated Authentication de username ophalen.

En daar heb je geen Javascript voor nodig.

http://www.google.com/url...g2=YOZcsc-X04TY0sGSMjVeig

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:12:
Ik hoop dat het je niet lukt (nothing personal), want dat is toch informatie die ik liever voor mezelf zou houden. Als Internet Explorer zoiets toestaat klopt er iets niet in mijn ogen.
Dat kan ook gewoon met Firefox. Het kan met elke browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:33:
En als het je lukt, zou je het dan misschien kunnen posten �? Ik zoek nog een manier om het administrator password van de bezoeker in PHP uit te kunnen lezen.
LOL :'(

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
LuCarD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:04:
Draait je in een intranet omgeving en draait de webserver in hetzelfde domein als de user? Dan kan je via Integrated Authentication de username ophalen.

En daar heb je geen Javascript voor nodig.

http://www.google.com/url...g2=YOZcsc-X04TY0sGSMjVeig
Draait wel in hetzelfde domein, alleen de domain-controller met active directory is windows 2000 maar de webserver is Apache met PHP op een linux machine. In jouw link staat IIS 6.0. Dus dit gaat niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

glmona schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:10:
[...]

Draait wel in hetzelfde domein, alleen de domain-controller met active directory is windows 2000 maar de webserver is Apache met PHP op een linux machine. In jouw link staat IIS 6.0. Dus dit gaat niet helemaal op.
Tuurlijk wel.... alleen het is iets lastiger....

http://www.google.com/sea...cation+apache&btnG=Search

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1