Netwerkschijf op een bepaalde dag

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Voor een eindproject van school moeten wij zorgen dat er alleen op vrijdag een netwerkschijf bij komt voor de gebruikers, genaamd weekrapportages. Na vrijdag moet deze ook weer zijn verdwenen tot de week erop.

Ik ken veel maar dit niet, iemand van jullie toevallig een tip? Want dit kan volgens mij niet in een login script of wel?

Verwijderd

Ik heb vroeger ooit eens een basic gebaseerd programma (gecompiled naar een executable) dat met een stoplicht aftelde naar vrijdag. Iedere dag had een errorlevel eraan gekoppeld welke een kleur in een cirkel aanriep. Zoiets zou je ook kunnen doen voor je 1 x per week mapping... Zal even rondneuzen of ik de source nog heb, anders even rondneuzen op 't net ...

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat is het bestuuringssyteem van de client?
Wat is het bestuuringssyteem van de server?
Wat voor aanlogprocedure is er (Novel, Active Directory ...)?
Wat heb je al geprobeerd?

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 11:44
indien het een windows netwerk betreft, zou je kunnen kijken naar kix.

http://www.kixtart.org/index.asp

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Bedenk meteen even wat er gebeurt als je een pc aan laat staan, moet de mapping dan toch verdwijnen? Zoja: Je zal een soort scheduled task aan moeten maken.

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Scheduled task op werkstation of server? Wordt lastig volgens mij

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 07:30
Of je regelt het op de server-kant. Dus d.m.v. scripting regelen of een driectory wel/niet geshared wordt.

Verwijderd

Je kunt dit redelijk eenvoudig doen met een VBscript die je als inlogscript gebruikt. Je kunt dan een scriptje maken met daarin iets als:
IF weekday = 5 (vrijdag dus..) dan maak share \\server\weekstatus
Nadeel is wel dat deze niet verdwijnt als de pc vrijdagavond aanblijft staan tot maandag!

Kijk hier eens: http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_ref_functions.asp
Pagina: 1