[Ervaringen] Aldi Notebook MD 98100

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:05
Aangezien veel mensen deze notebook gekocht hebben, lijkt me het goed een ervaringen topic te openen.

Afbeeldingslocatie: http://aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_05/BILD01.JPG

The specs:
• 1.6 GHz Intel® CoreTM Duo Processor T2050
• 533 MHz FSB
• 2 MB L2 Cache
• 17" extra groot TFT WXGA widescreen scherm 16:10 bioscoopformaat met 1440 x 900 resolutie
• 1024 MB DDR2 SDRAM werkgeheugen (beide geheugenbanken bezet)
• Grote 160 GB harde schijf S-ata
• ATI® MobilityTM Radeon® X1350 PCI-Express x16 grafische kaart met 128 MB memory - Hyper -
MemoryTM technologie
• DVB-T tuner met antenne
• 8x Multi-Standaard dvd-/cd-brander met 8x dvd-rom en ondersteuning voor Dual Layer
• Intel® PRO/Wireless 3945 a/b/g
• Multikaartlezer voor SD-, MMC-, MS- en MS Pro-geheugenkaart
• Windows vista home premium

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
Mijn eerste ervaring is dat het een mooie degelijke laptop is. Vooral het numerieke deel op het toetsenbord is superhandig. Het 17" scherm geeft een goed duidelijk beeld. Ook het geluid is door de subwoofer super in orde, vergeleken met mijn andere laptop Jewel Jade 8070. Spellen speel ik verder nooit, dus hier kan ik weinig over vertellen. De laptop kreeg in Vista de rating 3.3.

Alleen het DVB-t. Krijg ik nog niet aan de praat. Ik kan namelijk geen zenders vinden. Hij zoekt wel maar vindt niks. Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik werk gewoon met een antenne dus niet met een betaalde service.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03
Als dit een ervaringen topic is, waar zijn dan je ervaringen ? Normaal gesproken begint de TS zelf lijkt me. Je was me net voor :P Gebruik je de meegeleverde binnen antenne, of een normale analoge hark ? Want las ergens dat deze laatste niet altijd goed geschikt is voor DVB-T.

[ Voor 45% gewijzigd door Nielson op 07-02-2007 08:18 ]

• VivaAtloni
Nielson schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:16:
Als dit een ervaringen topic is, waar zijn dan je ervaringen ? Normaal gesproken begint de TS zelf lijkt me. Je was me net voor :P Gebruik je de meegeleverde binnen antenne, of een normale analoge hark ? Want las ergens dat deze laatste niet altijd goed geschikt is voor DVB-T.
Ik gebruik de meegeleverde antenne. Of is het nodig dat ik een apart device koop om een smartcard in te stoppen?

Ik heb de volgende links gevonden
http://www.agentschaptele...elevisie/zenderbereik.pdf
http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties
Ik woon in Ootmarsum, dus zit net op de scheidingslijn. Dat is waarschijnlijk het probleem.

Verwijderd

Positief en negatief bericht betreffende DVB-T op de MD 98100.
Ik heb op zaterdagavond 10 febr. jl rondom middernacht 6 TV-zenders (NED 1, 2 en 3 plus 3 regionale TV-zenders ) en 10 digitale muziekzenders ontvangen. De kanalen mbv Windows Media Center voor de regio Rotterdam optie DVB-T "Digitenne" ingesteld. Met de door Aldi meegeleverde antenne!! Ik weet niet of dit een toevalstreffer was , bv extra zendvermogen of iets anders.
E is dus geen smartcard nodig voor de Free to Air(FTA) kanalen.
Maar helaas was dit eenmalig. De antenne-plug in de laptop is namenlijk defekt geraakt. De witte "plastic" isolatie en de kern van de laptop-plug zat in de verloopplug. Dus de soldeer-verbinding in de laptop is verbroken Waarschijnlijk is het verstandiger om de verloopplug op de laptop te laten zitten, hoewel .....
Verder ben ik wel tevreden over de laptop.
Veel plezier ermee

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

w-10: geen gevalletje garantie?
De notebook heeft én 2 jaar garantie én is nog nieuw zo te zien aan de TS.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

De garantie is 3 jaar Maar dan moet je het apparaat opsturen. Ik denk dat dat niet de moeite waard is. Via een USB-port of een Express Card (met een smartcard reader) lijkt me zinvoller en mechanisch betrouwbaarder.

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 18:54
Ik heb het volgende probleem met deze laptop: als ik het deksel sluit en de laptop in slaapstand gaat, gaat deze na verloop van tijd spontaan weer aan.
Ik heb al diverse zaken uitgezet: Media Center (programmagids update), automatische update van vista, automatische defragmentatie.

Wat kan de orzaak zijn van het spontaan ontwaken?
Pagina: 1