[VISTA] Een Zeer Teleurgestelde Microsoft Lover

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben echt heel erg teleurgesteld. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of ik dit topic start omdat ik ff wat op MS wil flamen, of dat ik advies wil - I guess both... besef - ik ben echt een MS man van het eerste uur, en gebruikte hun producten altijd met grote vreugde - toen kwam Vista....

Computer 1 - Dual Xeon 3.4/1M met 2048 MB PC3200 op een ASUS NCCH-DL (i875) met Radeon X1600 AGP 512

Setup begint, mag blij een partitie aanwijzen, Vista kopieert alle bestanden, reboot, dan finalizing settings en.... cursor op het scherm. 1 minuut... 3... 10... niks. Reset --> boot into Windows --> sorry setup can not continue, please try again.

Dit heb ik drie keer geprobeerd, elke keer met hetzelfde resultaat, oh wacht, 1 keer is ook zomaar in het begin er mee gestopt (bij het ik-ben-aan-het-laden balkje). Deze PC werkt 100% uitstekend onder Windows 2003 Server, 100% betrouwbaar, nul problemen. Memory is goed (getest) - alles aan de PC is in tip-top conditie. Het uitzetten van de onboard Promise raid controller en audio chip heeft niets veranderd.

Computer 2- Pentium D 940 met 2048 MB DDR2-4800 op een ASUS P5WD2 Premium (i955X) en Leadtek 6600GT 128MB PCI-E SBLive

Goed. Aangezien de NCCH-DL een beetje een raar bord is, denk ik - hell, laat ik het eens op een "normale" PC proberen, geen toeters en bellen. De PC draait XP, dus ik blij de Vista analizer installen, jaaa alles blij en goed deze PC is prima voor Vista, komt u maar. Zelfs de Live 5.1 werd herkend en OK gekeurd.

Dream on...

Dus, CD er in, ik krijg de blije achtergrond en.... 1 minuut... 2... 5... 7 ... ah! ik mag de taal en localisatie selecteren .... OK... 1 minuut... 3 minuten... 5... sorry driver not found, please select one. Ik neem aan dat dit betekent dat ie geen disk drive kan vinden? Maar nee - ik kan WEL naar een driver browsen, namelijk op de drives waar XP op is geinstalled. Dus ik een CD-ROM maken met de Intel INF files voor de i955x chipset - CD er in - neee hoor daar staan geen drivers op! (as if...)

Goed - ik bespaar jullie alles wat ik hier heb geprobeerd - andere drive er in, SCSI disk er in, andere controller en 200GB IDE drive er in, ALLEEN de 200GB IDE drive er in, alles - het maakte allemaal TOTAAL NIETS uit. Zip. Altijd maar blijven hangen.

En dan nu het flame gedeelte - ik werk al sinds 1996 met Windows, van NT naar 2000 naar XP tot 2003. Moet wel zeker 200 installaties achter de rug hebben op minstens 30 verschillende PC's. NOG NOOIT heb ik zo een SLECHTE installatie gezien als nu met Vista. NOG NOOIT heb ik totaal geen hint of suggestie van de install gekregen wat er nou mis zou kunnen zijn, NOG NOOIT was het ZO onduidelijk wat er mis ging. Zelfs onder NT in 1996 kreeg ik te horen - driver X is corrupt, disk not found, etc etc - je wist wat je moest doen, en wat er aan gedaan kon worden. Ik heb XP geinstalled op PC's uit 1997, werkte ALTIJD. Server 2003 nog op een dual P3 866 - zero troubles, alles herkend, werkte prima. Met alle RAID kaarten, alle IDE & SATA setups, werkte altijd, met eventueel missing drivers en problemen later, maar Windows stond en je kon er bij, je kon er iets aan doen...

HOE KAN HET NOU TOCH dat een systeem uit 2006, HET allerwreedste übersysteem van Microsoft, mij ZO hier in de steek kan laten?? En ook op een manier waar je echt gek van word. En ik beschouw mijzelf toch wel als een pro in het installen van Windows.

Ik weet het - ALS het werkt is het vast allemaal mooi en goed - maar jongens - is het nou niet zo dat dit so called allebeste windows ooit mij toch EVEN WAT MEER BIJ MAG STAAN bij het hoe en waarom van de installatie? Mij er op mag wijzen WAT er zoek is, wat er nodig is, waarom iets niet werkt?? Any tips are welcome maar ik vermoed dat het mij gewoon niet gaat lukken op deze dozen.

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

Verwijderd

Any tips are welcome
Wachten tot service pack 1 :p

Maar kun je niet met iets als vlite al je drivers bij de dvd slipstreamen? En dan vooral van chipset/sata/ide maar daar was je zelf ook al achter

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 01:49 ]

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Service Pack 1... tja... wellicht... toch zegt mijn gevoel dat de problemen die ik had niet door een SP zullen worden verholpen...

Het ziet er naar uit dat ik weer een retro-dude ga worden... gebruikte ook NT tot zo 2001... toen snel XP en 2003 maar denk dat ik nu toch wel een jaar of 2 nog bij 2003 blijf. Is so far de beste Windows die ik ken....

En over slipstreamen - Toen ik die drivers op de CD pleurde vond ik eigenlijk dat ik echt gek bezig was - het lijkt mij nogal vanzelfsprekend dat Windows Vista die standaard op zijn DVD heeft staan. Heck - ik kan zelfs WINDOWS 2000 op deze dozen installen zonder *enige* driver erbij te installeren - deze computers zijn 2 jaar oud, snel, modern, allebei zelfs 64 bit - het is toch ONMOGELIJK dat die hardware niet standaard wordt ondersteund? :(

[ Voor 38% gewijzigd door Webdoc op 07-02-2007 01:52 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarmee ik eens zou beginnen is de oorzaak aan de andere kant zoeken: Bij de hardware. Heb je de BIOSen van beide moederborden al bijgewerkt? Vista introduceert namelijk een nieuw ACPI beleid en zelfs mijn gloedjenieuwe P5W DH Deluxe wilde niet zonder BIOS update werken onder Vista.

Misschien is het wel gewoon een ASUS kwaal...

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Rotte DVD?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:30
Ik denk ook zoiets. Het geval is niet normaal. Wacht je wel lang genoeg bij installatie. Want soms heb je de indruk dat tijdens vista installatie er niets gebeurt terwijl de installatie echter wel verder loopt.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Ik vermoed inderdaad een kapotte DVD. Is er geen mogelijkheid om een media check te doen, zoals je dat bij veel Linux setup-dvd's wel kunt doen? Heb daar nooit veel aandacht aan besteed, maar als je dit soort vage problemen tegen het lijf loopt klinkt het opeens toch wel als een nuttige optie...

FireFox - neem het web in eigen hand

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iets waar je naar zou kunnen kijken is of je in je bios(sen) bootsector antivirus opties aan hebt staan.
Verder, kan je wel een bestaan OS upgraden?
Kan je drivers laden vanaf usb (ondanks dat install verder gaat, maar voor de heb)?
Als ik een bestaande Vista installatie boot van DVD kan ik een cmd-prompt starten, wellicht kan je op zoek naar de installation log? (Die ik zelf ook zo 1,2 3 niet vind)
Is je medium (CD, DVD) goed?
Werkt in Vista install de f5(?) knop nog zodat je zelf je hal kan kiezen?

Geen oplossingen, maar misschien kan je er wat mee. (Servicepack wachten is zo flauw, Ben zelf trotse bezitter van een XP machine die èn SP1 en Sp2 nog in z'n Servicepackfiles heeft staan.
Maar voor Vista heb ik niet meer moeite hoeven doen dan DVD er in te leggen...

Firmpete on Aerie Peak

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Ik heb twee verschillende versies gedownload, twee verschillende DVDs.

Ben ABSOLUUT (or wellicht - was....) van plan om de legale te kopen, maar wilde eerst eens gewoon kijken hoe het er uit ziet. 1 dag zou voldoende zijn. Ik heb geen zin in allemaal lompe hacks en cracks met time delaying en wat nog meer niet - ik was honestly van plan om deze keer eens helemaal legaal Windows te runnen, want ik ben uiteraard echt geinteresseerd in dit nieuwe systeem.

Ben blij dat ze hier in Polen alleen PL versies verkopen want anders had ik al de EN Ultimate versie toch maar gekocht... NU ben ik (voorlopig) blij dat ik dat nog niet heb gedaan.

En bedenk ook dat de errors die ik krijg (zeker niet bij PC2) echt niet te maken kunnen hebben met de legaliteit of illegaliteit van de software. Bij beide installs was de LAN kabel er ook uit (just to be sure) en ik wilde ze echt voor zon dag of 2-4 installen om te kijken of alle hardware wordt ondersteund en zo ja snel naar de winkel rennen om een OEM te kopen...

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Zo. Ik ga het nu op een DERDE computer proberen, een P4 3.2 werkend op een Gigabyte i845 bordje met 1GB en 6600GT AGP kaart. Als het bij deze OOK mis gaat ga ik ironisch genoeg inderdaad denken dat er wel iets mis met die versies moet zijn, maar het lijkt me vooralsnog ERG onwaarschijnlijk aangezien ik op de torrent sites tientallen "this works" comments heb gezien. We shall see...

(Als het goed is post ik hierover zo ongeveer over een uur weer)

Dank in ieder geval voor de tips so far... :)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, Devils's own heeft een OS gemist kennelijk. FCKGW for the win!

Was laatst een nieuws berichtje over het aantal Vista iso's die niet in orde waren. (Malware included).

Misschien toch eens echt geld uitgeven. Is meer des tweakers ook, al siert het je dat je niet zo'n "hij's echt legaal, hoor!" volhouder bent.

Firmpete on Aerie Peak

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 02:07:

Ben ABSOLUUT (or wellicht - was....) van plan om de legale te kopen, maar wilde eerst eens gewoon kijken hoe het er uit ziet. 1 dag zou voldoende zijn. Ik heb geen zin in allemaal lompe hacks en cracks met time delaying en wat nog meer niet - ik was honestly van plan om deze keer eens helemaal legaal Windows te runnen, want ik ben uiteraard echt geinteresseerd in dit nieuwe systeem.

Ben blij dat ze hier in Polen alleen PL versies verkopen want anders had ik al de EN Ultimate versie toch maar gekocht... NU ben ik (voorlopig) blij dat ik dat nog niet heb gedaan.

En bedenk ook dat de errors die ik krijg (zeker niet bij PC2) echt niet te maken kunnen hebben met de legaliteit of illegaliteit van de software. Bij beide installs was de LAN kabel er ook uit (just to be sure) en ik wilde ze echt voor zon dag of 2-4 installen om te kijken of alle hardware wordt ondersteund en zo ja snel naar de winkel rennen om een OEM te kopen...
Dus je hebt twee download vista's waarvan de authenticiteit niet gewaarborgd is? Dan zou ik zeker de oorzaak eens zoeken in de DVD's. Er lopen meer topics op dit forum van prima gebrande maar toch rotte Vista DVD's vanwege verkeerde checksums. De fouten waar jij tegen aan loopt zijn daar vaak de gevolgen van.

edit: Over de "it works": kan zijn. Een bitje verkeerd bij het downloaden bij wijze van en je hebt een corrupte vista DVD. Het kan dus zijn dat tijdens het downloaden de corruptie is opgetreden.

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 07-02-2007 02:23 ]

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Hi FirmPete

Ik heb ook zelf nu more less genoeg van illegale Windows gebruiken. Voor XP gebruik ik nu nog muBlinder, maar mijn 2003 Server is wel legaal (MS Action Pack subscription) en zo ondertussen ben ik dat nu wel ontgroeid. Ik word ook geholpen bij dat ontgroeien door MS doordat het steeds lastiger wordt om Windows illegaal te runnen - agreed...

Maar de lol is er gewoon voor mij af als je allemaal vage patches moet installen, voorzichtig moet doen dat je niet malware installeert, etc. etc - ik doe alleen aan illegaal als het makkelijk, snel en zonder gezeik is. muBlinder is nog NET binnen de grens. Ik zou XP zelfs helemaal niet gebruiken als Battlefield 1942 gewoon onder 2003 werkte.... maar helaas...

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Ik hoop echt HEEL HARD dat het de DVD's zijn, maar ik weet het niet zo zeker.

Besef dat bij de Dual Xeon alle bestanden juist zijn gekopieerd en hij wel restart - alleen daarna gaat het mis. Daarna heb ik een tweede DVD gedownload en die geprobeerd op de Pentium D... beide DVD's bleven op exact dezelfde manier hangen. Het lijkt me sterk dat op beide de error gelijk zou zijn...

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 15:54
Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 02:25:
Hi FirmPete

Ik heb ook zelf nu more less genoeg van illegale Windows gebruiken. Voor XP gebruik ik nu nog muBlinder, maar mijn 2003 Server is wel legaal (MS Action Pack subscription) en zo ondertussen ben ik dat nu wel ontgroeid. Ik word ook geholpen bij dat ontgroeien door MS doordat het steeds lastiger wordt om Windows illegaal te runnen - agreed...

Maar de lol is er gewoon voor mij af als je allemaal vage patches moet installen, voorzichtig moet doen dat je niet malware installeert, etc. etc - ik doe alleen aan illegaal als het makkelijk, snel en zonder gezeik is. muBlinder is nog NET binnen de grens. Ik zou XP zelfs helemaal niet gebruiken als Battlefield 1942 gewoon onder 2003 werkte.... maar helaas...
Ik begrijp je wel ik heb hier nog 1 windows pc staan de rest apple _/-\o_ .. ik heb vista ook even niet zo legaal gedownload om te kijken en hier werkte eigenlijk alles goed specs:
amd 64 x2 4200+
Asus SLI -32 deluxe
geforce 7950gx2
2 gb geheugen.

Het werkte dus goed hier op ! maar als ik jou was zou ik het bij windows 2003 laten !!
Zeg nou zelf de ultimate versie kost 500 euro :S :S voor 200 euro heb je 5 licenties van OS X legaal !!! (met alle functies) Is het voor 500 euro wel waard en dan krijg je ook nog gedoe met drivers ..
Want ik had trouwens ook niet voor alle dingen zoals mijn webcam en mij logitech gamers toetsenbord goede drivers :S

Ik vond het zelf van niet heb trouwens vista er weer afgehaald had ook geen zin in die time crack :S

[ Voor 6% gewijzigd door CTwiest op 07-02-2007 02:41 ]

Verwijderd

Is je installatie disk niet gewoon corrupt?
Had ik ook GTA San Andreas dan installeerde die de hele game maar op 100% ging die moeilijk doen. Ik had ook een vergelijkbaar geval met Soldier of Fortune 2 die gewoon niet verder kwam dan 23%. Bel ff met Microsoft of ga terug naar de winkel.

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
ZO!!

Op de Pentium 4 3.2 Ghz (de oudste van de drie, I might add!!) werkt Vista WEL (van dezelfde DVD) en hij is nu bezig met de laatste configuratie stapjes voordat ik m kan gebruiken.

Wat ik ook heb ontdekt is dat hij net als op de Dual Xeon bij de setup op zwart/cursor gaat, echter hier komt ie er uit. Ik denk dat dit door de video kaart komt - dus bij deze:

VISTA INSTALLEN OP EEN SAPHIRE RADEON X1600 PRO 512MB AGP KAN VASTLOPEN

Ik ga het morgen met een andere kaart proberen, hoewel ik niet zo 123 week welke... probably een 6600GT , dan als het werkt uninstallen en Radeon er in. Zou denk ik wel goed moeten gaan als alles eenmaal geconfigged is.

Het enige mysterie dat er dan nog overblijft is tevens het grootste - de Pentium D. Je zou toch denken dat die het meest modern is van alle 3, echter die heeft de meest rare random errors. Bios double-check ik maar volgens mij heeft ie al de nieuwste want moest om de 940 chip te supporten...

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:16
er zijn nog geen 100% goede drivers voor ATI kaarten :) komt over een maand of zo eraan i guess :P heb hier 3 pcs staan met nvdias en alle 3 werke onder vista :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
De Catalyst 7.1 voor Vista is WHQL certified. Het zegt niet alles natuurlijk....

• Webdoc

Webdoc

Topicstarter
Ok dan. Uiteindelijk werkte de install op de P4 3.2 en kon ik er een beetje mee spelen
Maar - vrij brak allemaal. Maar liefst VIER devices (PCI PCMCIA controller, 2940 SCSI adapter (+ SCSI Plextor), Intel Gigabit onboard controller en een Raid controller werkten niet, 3 daarvan NIET omdat er geen driver is, maar omdat er hoegenaamd geen resources meer available zijn :/

Anyhow - dit was allemaal erg leerzaam en ik denk nu dan ook dat ALS ik straks Vista koop, het zeker de 64 bit versie wordt. Ik was al de hele tijd aan het twijfelen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat op oudere computers het gewoon niet zo lekker loopt. Onder XP werken (uiteraard) alle devices en is alles prima in orde - het zou dus domheid zijn om op die PC Vista te installen.

Als een P4 3.2 al "te oud" is, lijkt me dat 64 bit echt erg dichtbij is en dus de voorkeur heeft.

Let wel - ik heb uiteraard in de Bios gekeken of ik iets kon doen met IRQ etc instellingen maar weet je - ik heb daar helemaal geen zin in :P Het moet gewoon zo goed mogelijk werken zonder allemaal lomp gepriegel en constant gereboot om eens te kijken of het nu WEL allemaal werkt - heb daar gewoon de tijd en de zin niet voor.

Dus mijn devies for now - lekker nog een maandje wachten, laat ze maar met de 2e... 3e revisie drivers komen, wellicht wat updatejes, en dan pleeg ik een Ultimate 64 bit. Ik vind het er ook best wel anders uitzien dan 2000/XP/2003 - wel mooi en vast beter maar ik heb at the moment erg veel werk en moet gewoon gedaan worden, zonder dat ik mijn systeem hoef te gaan leren :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33

aex351

I am the one

Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:50:
Service Pack 1... tja... wellicht... toch zegt mijn gevoel dat de problemen die ik had niet door een SP zullen worden verholpen...

Het ziet er naar uit dat ik weer een retro-dude ga worden... gebruikte ook NT tot zo 2001... toen snel XP en 2003 maar denk dat ik nu toch wel een jaar of 2 nog bij 2003 blijf. Is so far de beste Windows die ik ken....

En over slipstreamen - Toen ik die drivers op de CD pleurde vond ik eigenlijk dat ik echt gek bezig was - het lijkt mij nogal vanzelfsprekend dat Windows Vista die standaard op zijn DVD heeft staan. Heck - ik kan zelfs WINDOWS 2000 op deze dozen installen zonder *enige* driver erbij te installeren - deze computers zijn 2 jaar oud, snel, modern, allebei zelfs 64 bit - het is toch ONMOGELIJK dat die hardware niet standaard wordt ondersteund? :(
2003 is geoptimaliseerd voor servers en geen desktops. Daarnaast is het geen verplichting om over te stappen naar Vista. Begrijp ook niet waarom de helft van de wereld ineene het idee heeft dat er naar Vista overgestapt moet worden om het zo gezegd beter zou zijn. Dus blijf lekker bij 2003, daar ben je tevreden mee.
Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 04:14:
Ok dan. Uiteindelijk werkte de install op de P4 3.2 en kon ik er een beetje mee spelen
Maar - vrij brak allemaal. Maar liefst VIER devices (PCI PCMCIA controller, 2940 SCSI adapter (+ SCSI Plextor), Intel Gigabit onboard controller en een Raid controller werkten niet, 3 daarvan NIET omdat er geen driver is, maar omdat er hoegenaamd geen resources meer available zijn :/

Anyhow - dit was allemaal erg leerzaam en ik denk nu dan ook dat ALS ik straks Vista koop, het zeker de 64 bit versie wordt. Ik was al de hele tijd aan het twijfelen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat op oudere computers het gewoon niet zo lekker loopt. Onder XP werken (uiteraard) alle devices en is alles prima in orde - het zou dus domheid zijn om op die PC Vista te installen.

Als een P4 3.2 al "te oud" is, lijkt me dat 64 bit echt erg dichtbij is en dus de voorkeur heeft.

Let wel - ik heb uiteraard in de Bios gekeken of ik iets kon doen met IRQ etc instellingen maar weet je - ik heb daar helemaal geen zin in :P Het moet gewoon zo goed mogelijk werken zonder allemaal lomp gepriegel en constant gereboot om eens te kijken of het nu WEL allemaal werkt - heb daar gewoon de tijd en de zin niet voor.

Dus mijn devies for now - lekker nog een maandje wachten, laat ze maar met de 2e... 3e revisie drivers komen, wellicht wat updatejes, en dan pleeg ik een Ultimate 64 bit. Ik vind het er ook best wel anders uitzien dan 2000/XP/2003 - wel mooi en vast beter maar ik heb at the moment erg veel werk en moet gewoon gedaan worden, zonder dat ik mijn systeem hoef te gaan leren :)
Dus je bent waarschijnlijk bezig geweest met drivers die niet door ms getekend waren. Aangezien dat voor 64bit een vereiste is.

[ Voor 42% gewijzigd door aex351 op 07-02-2007 04:40 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 02:31:
Ik hoop echt HEEL HARD dat het de DVD's zijn, maar ik weet het niet zo zeker.

Besef dat bij de Dual Xeon alle bestanden juist zijn gekopieerd en hij wel restart - alleen daarna gaat het mis. Daarna heb ik een tweede DVD gedownload en die geprobeerd op de Pentium D... beide DVD's bleven op exact dezelfde manier hangen. Het lijkt me sterk dat op beide de error gelijk zou zijn...
Je loopt maar een beetje illegale software te dlooie

en dan kom je hier lopen mekkeren over hoe teleurgesteld je in microsoft bent

:+ :o :D :o :+ :o :D :+ :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 07:23:
[...]

Je loopt maar een beetje illegale software te dlooie

en dan kom je hier lopen mekkeren over hoe teleurgesteld je in microsoft bent

:+ :o :D :o :+ :o :D :+ :o
Ik wilde het net zeggen ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:38:
Ik weet het - ALS het werkt is het vast allemaal mooi en goed - maar jongens - is het nou niet zo dat dit so called allebeste windows ooit mij toch EVEN WAT MEER BIJ MAG STAAN bij het hoe en waarom van de installatie? Mij er op mag wijzen WAT er zoek is, wat er nodig is, waarom iets niet werkt?? Any tips are welcome maar ik vermoed dat het mij gewoon niet gaat lukken op deze dozen.
De supportafdeling eens bellen en vragen om hulp zóu een oplossing kunnen zijn maar helaas, Microsoft geeft geen support op illegaal verkregen kopieën dus ben je weer eens aangewezen op een ander soort support, suppoprt van je mede-forumleden..

De vraag is echter, verdient iemand met illegale software ónze support? Daarnaast, is het wel een gebrek aan Vista? Is het niet een gebrek van de gedownloade kopie? Is het niet een gebrek aan de door de fabrikant van de hardware aan Microsoft beschikbaar gestelde drivers? Misschien is het wel te wijten aan jezelf?

ARME AOW’er

Verwijderd

ik zet in op hemzelf :D

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 09:29

silitek

Tubes Only

Zal wel aan z'n eigen liggen....draai Ultimate NL (ja, ook een download) perfect op een D systeem.
En tot tegenstelling ben ik zeer maar zeer tevreden..

|:(

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Beetje slordig dat een OS op een dergelijke manier wordt uitgeleverd, ook de vorige OS-en hadden kinderziektes echter waren deze niet van dergelijke aard. vooral als de Vista advisor zegt dat er geen vuiltje aan de lucht is. Nog maar een jaartje wachten dus tot SP1 er is of doorboorduren op 2000/XP/2003. Ten slotte draaien nog hele volkstammen op Windows 98.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 08:49 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:45:
Beetje slordig dat een OS op een dergelijke manier wordt uitgeleverd
Op wat voor manier? Persoonlijk ben ik erg blij met de manier waarop Vista wordt uitgeleverd: dvd-tje erin, half uurtje wachten en gaan. En velen met mij.

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:50:
[...]

Op wat voor manier? Persoonlijk ben ik erg blij met de manier waarop Vista wordt uitgeleverd: dvd-tje erin, half uurtje wachten en gaan. En velen met mij.
Met een beperkte driver database bv, uw netwerkkaart wordt ondersteund maar wel even via het internet installeren. Hoe verzin je dit, vooral als je bedenkt dat het gewoon de XP drivers zijn (zelfde versie echter met een MS handtekening) |:(
Zo ook de klachten zoals de TS beschrijft.

Ik ben geen MS-hater maar met Vista krijg ik steeds meer het ME gevoel.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beperkte driver database?! Man. De driver database is nog nooit zo groot geweest.

Dit is echt van het kaliber veel geschreeuw, weinig wol allemaal.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:37
Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:50:
[...]

Ik heb dan weliswaar 35 minuten moeten wachten, maar het WOW is NOW gevoel is bij mij wel degelijk aanwezig. Het draait allemaal wel zooo goed :P

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik heb nergens bij de install problemen gehad denk met alle software die ik erbij moest zetten iets van 40 minuten bezig ben geweest daar bedoel ik ook mee 5 games office 2007 nero etc alles alle back up terug plaatsen van me harde schijf.

En nergens problemen mee gehad nouja alleen de kut drivers van Realtek maja gaat nu al redelijk iig afwachtend op nieuwe drivers van hun.

Ik ben er tevreden mee ^^

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:38:
[...]

ik ben echt een MS man van het eerste uur, en gebruikte hun producten altijd met grote vreugde

[...]
Webdoc schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 02:07:

[...]
We doen op GoT niet aan het supporten van illegale software; als je zo'n Microsoft fan bent kun je ze beter een beetje supporten en daarmee wellicht je probleem nog oplossen ook :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.