Toon posts:

Geheugen probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie wil mij helpen?

Ik had een asus moederbord met een AMD Athlon 3200 maar die had een storing. Viel af en toe zo maar uit.
Al een paar keer terug geweest naar de winkel konden me ook niet verder helpen.
Ik heb er toen een nieuw moederbord ingezet.
Een Gigabyte K8VT800 (pro) met dezelfde AMD Athlon 3200 als in de ASUS.
Nu komt het: Op het moment dat ik de computer weer in mekaar schroefde deed hij het netjes op een geheugen reepje. Op het moment dat ik er er de tweede bij klikte begon hij te piepen en wou niet meer opstarten. Ok, kan geheugen stuk dacht ik. Nieuw geheugen erin het probleem blijft.
( Geheugen getest op een andere PC. Niks mis mee) Maakt niet uit welk reepje ik erin doe eerste bankje prima, tweede bankje erbij. Pieieieiep!!! start niet op. Het is gewoon simpel DDR geheugen dus dat is het ook niet.
Als ik de bankjes omwissel eerst een, geen probleem, tweede erbij weer pieieieiep :| start niet op.
En met niet opstarten bedoel niet opstarten ik heb soms wel een beeld maar hij freezed dan nog voor de post.(met twee bankjes) een bankje geen probleem PC start gewoon op.

Ok ik geef niet zou gauw op dus nieuw moederbord gehaald. Misschien is de houder van het geheugen bankje stuk. Lijkt er wel op dacht ik.

Nou ok nieuw moederbord ik heb nog een AGP kaartje dus ik had mazzel dat ik er nog een kon kopen. Ook weer een gigabyte maar nu de GA K8NS PRO mooi bord alles er op en d´r aan.
Nu zou het moeten goedkomen dacht ik nog. Nou PC in mekaar geheugen erin en......
WEER HETZELFDE PROBLEEM 8)7 verlies niet gauw de moed maar nu :( :(
Echt weer precies hetzelfde een reepje ok twee reepjes: start niet op.

Wat kan het zijn.....?? ;(

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wil je na drie moederborden te hebben geprobeerd wél geloven dat het niet het moederbord is? ;)

Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij de incompatibiliteit van het geheugen in combinatie met het moederbord. Je zou bijvoorbeeld eens Memtest kunnen draaien om dit te controleren.

Verder kan ik je eigenlijk alleen maar wijzen op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
[quote]r00n schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:27:
Wil je na drie moederborden te hebben geprobeerd wél geloven dat het niet het moederbord is? ;)

Ja :Y Daar ben ik wel achter nou ....

Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij de incompatibiliteit van het geheugen in combinatie met het moederbord. Je zou bijvoorbeeld eens Memtest kunnen draaien om dit te controleren.

Ha goeie tip, maar heb ik al gedaan, alles ok gedaan zoals het in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat.

Ik zat te denken zou het niet aan de processor kunnen liggen die heeft toch de mem controller in de cpu in een AMD64? Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de mensen die het antwoord willen weten. Het was idd de processor. De kans is minimaal dat het gebeurd heb het nog nooit meegemaakt in de 5 jaar dat ik intensief met pc's werk.
Maar de mem controller in de CPU is dus naar onze lieve heer. O-)

Roon bedankt voor het meedenken.

*snip*

Reclame maken voor je website kun je doen in je profiel, en niet onder je posts. :)

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 08-02-2007 12:15 ]