"wc-eend" weg, welkom "vendor lock in"

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Volgens mij is de Wceens weg en de "vendor lock in" nieuw ofzo, ik lees het tegenwoordig in elk frontpage topic wel een keer.

Net als met de wc-eend een half jaar terug, de eerste die de opmerking maakte werd direct gemod naar +1 grappig terwijl de post helemaal geen inhoud had. Nu is het net zo met "vendor lock in" het aantal reacties met deze soms zo heerlijk nutteloze informatie wordt per definitie gemod met +1 inzichtvol of +1 interessant.

Zie zelf hoeveel posts er dit jaar al tussen zitten met het populaire woordje.

Bij een onzinnige reactie hoord een -1 overgewaardeerd vindt ik zelf, dus geef ik deze ook. Hoe denkt GoT hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bij een onzinnige reactie hoord een -1 overgewaardeerd vindt ik zelf, dus geef ik deze ook. Hoe denkt GoT hier over?
Da's helemaal juist, bij een onzinnige reactie hoort een -1 overgewaardeerd als deze te hoog genoteerd staat. Wat onzinnige reactie zijn, wordt echter niet in Frontpage Algemeen besproken, maar wel in Tweakers.net Moddereter Forum. Dus ik schop dit topic daar even heen :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Geef me linkjes naar een paar posts waarin de vendor lock-in onterecht genoemd is.

Juist ja. Die vendor lock-ins zijn er gewoon, en zolang MS/Apple/muziek-filmindustrie/UPC etc er niets aan doen mogen we erover blijven klagen en daar een positieve score aan geven.

Mijn paar cent.

Natuurlijk niet goed als het offtopic is, maar dan moet je de score gewoon op 0 - offtopic uit laten komen, maar ik heb nog niet één geval gezien dat het offtopic was. Dus links graag.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 07-02-2007 00:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
W_N, ik pik er even de eerste link uit de zoekopdracht van de TS uit:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1916307
Het nieuws gaat over het feit dat iTunes niet probleemloos zou werken op Vista, en meteen wordt er over de vendor-lockin / vermeende koppelverkoop van Apple begonnen. Dàt is offtopic.

Tweede linkje uit die zoekopdracht
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1918421
Het nieuws gaat over een overeenkomst tussen walmart en filmstudio's om downloads aan te gaan bieden, en meteen wordt er over vendor-lockin / koppelverkoop begonnen. Dàt is offtopic.

Over
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1913766 en
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1913783
valt imo zelfs nog sterk te discussiëren over het ontopic zijn van deze reacties bij deze nieuwsposts.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Yoeri schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:44:
W_N, ik pik er even de eerste link uit de zoekopdracht van de TS uit:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1916307
Het nieuws gaat over het feit dat iTunes niet probleemloos zou werken op Vista, en meteen wordt er over de vendor-lockin / vermeende koppelverkoop van Apple begonnen. Dàt is offtopic.
Het is wel offtopic maar hij heeft wel gelijk binnen de context van de reacties, al heeft het met het artikel weinig te maken.

Dat is niet zoals de WC-eend waarbij men die aanhaalde en op het artikel projecteerde terwijl het geen WC-eend geval was.

Ook de oorspronkelijke reactie (die hij quote) is trouwens offtopic. Dit is dus gewoon de zoveelste offtopic discussie, heeft imho niet specifiek iets met vendor lock-in te maken, voor hetzelfde geld was het een offtopic discussie over de bakker om de hoek geweest bij wijze van.
Tweede linkje uit die zoekopdracht
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1918421
Het nieuws gaat over een overeenkomst tussen walmart en filmstudio's om downloads aan te gaan bieden, en meteen wordt er over vendor-lockin / koppelverkoop begonnen. Dàt is offtopic.
Uit het artikel:
maar waarschijnlijk gebruikt Wal-Mart Windows Media als beveiliging.
Zit je dus vast aan Windows om hun videotjes te kunnen kijken/kopen. Gewoon ontopic dus.
Zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is zowel die reactie als die erboven offtopic. Eens in dit geval dus.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1913783
valt imo zelfs nog sterk te discussiëren over het ontopic zijn van deze reacties bij deze nieuwsposts.
Deze is juist wel helemaal ontopic! Nu Roemenië eenmaal Windows heeft kunnen ze geen kant meer op, anders werken al hun documenten, audio/videobestanden en applicaties niet meer.

Men gaat dus wel eens offtopic met dit onderwerp (lang niet altijd), mijn inziens niet meer dan een teken dat het leeft onder de community.

Dit is imho niet zoals de WC-eend. Hier ontstaan gewoon complete, correcte, maar offtopic zijnde discussies die slechts zijdelings met het artikel te maken hebben. Als het offtopic is hoort het op 0 - offtopic (of evt. +1/+2 behulpzaam als iemand iets goed uitlegt, ook al is het offtopic). De WC-eend begon normaal doordat iemand het riep, waarna er een discussie kwam of de WC-eend wel/niet van toepassing was (en op een gegeven moment was hij dat vaak niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:40:
Men gaat dus wel eens offtopic met dit onderwerp (lang niet altijd), mijn inziens niet meer dan een teken dat het leeft onder de community.

Dit is imho niet zoals de WC-eend. Hier ontstaan gewoon complete, correcte, maar offtopic zijnde discussies die slechts zijdelings met het artikel te maken hebben. Als het offtopic is hoort het op 0 - offtopic (of evt. +1/+2 behulpzaam als iemand iets goed uitlegt, ook al is het offtopic).
Imho gaat men meer dan 'wel eens' offtopic, natuurlijk kan dat zijn omdat het leeft onder de community maar daarmee is het niet minder offtopic. Ik krijg de sterke indruk dat het een populaire kreet is op dit moment en zoals altijd met populaire opmerkigen zie je ze veel vaker opduiken dan nuttig is.
Veel artikelen op de FP zijn zijdelings te routen naar vendor lock in en wmb is dat populistische offtopic gedrag niet meer dan offtopic, net zo goed als *nix oplossingen meestal offtopic zijn in de diverse Microsoft/Apple/etc. items.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:36:
Die vendor lock-ins zijn er gewoon, en zolang MS/Apple/muziek-filmindustrie/UPC etc er niets aan doen mogen we erover blijven klagen en daar een positieve score aan geven.

Natuurlijk niet goed als het offtopic is, maar dan moet je de score gewoon op 0 - offtopic uit laten komen, maar ik heb nog niet één geval gezien dat het offtopic was.
Natuurlijk mag je daar over blijven klagen maar wel graag op de juiste plaatsen, en als het ergens geplaatst word waar het offtopic is dan is het onjuist om daar ee positieve score aan toe te kennen.

Als jij niet ziet dat het ook offtopic ingezet word dan is dat (imho) jouw te gekleurde mening.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

botoo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:22:
Als jij niet ziet dat het ook offtopic ingezet word dan is dat (imho) jouw te gekleurde mening.
Da's wel een erg voorbarige conclusie. De meeste nieuwsberichten die hier aangehaald worden waarin het offtopic was zijn net berichten die ik gewoon heb overgeslagen destijds (ik heb geen tijd om al het nieuws te lezen). De reacties lees ik ook niet altijd. Het is me gewoon nooit eerder opgevallen. Ik ben het toch ook eens met een aantal aangehaalde gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Het zal vast deels te maken hebben met de soort nieuwsberichten van vandaag en gisteren, maar het viel me gewoon op dat mensen bij het lezen van het woordje Microsoft, Apple of Platenmaatschappij direct het woord "Vendor lock-in" erbij halen, vaak met ongegronde reden en totaal geen beargumentatie.

Het zal hopelijk net als de wc-eend wel weer overwaaien.
Pagina: 1