[PS]Een nette spiral maken

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik ben een paar dagen aan het klooien met photoshop om wat nette images eruit te krijgen.

Nu wil ik een zgn spiral maken, met de pen-tool.`

Nu wil ik deze zoiets eruit te komen laten zien
Afbeeldingslocatie: http://www.adobetutorialz.com/content_images/AdobePhotoshop/ART-D/tutorial154/15.jpg

Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem zo netjes rond te krijgen! Ik heb 2 vraagjes,

Hoe krijg ik hem zo dat ik dus een spiral krijg die maar uit een dunne strook bestaat? Ik heb geprobeerd eerst de buitenkant te maken dan overtrekken naar binnen maar dan komen alle rondingen in de war (over elkaar etc)

En hoe krijg ik hem netjes rond! Is daar een truukje voor oid? Ik krijg alleen maar halve gare eieren eruit :(

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
2 Manieren:

- Gebruik maken van de spiraal tool in Adobe Illustrator of Inkscape, en dat kopiëren of exporteren naar Photoshop;

- Of in een Photoshop layer één of meer lijnen trekken van linksonder naar rechtsmidden, Filter -> Distort -> Polar Coördinates, Rectangular to Polar.

Succes :)

• Megamind
Het is gelukt met Inscape, die heeft zijn lijntool toch wel iets beter gemaakt dan CS :) Bedankt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Megamind schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:46:
Het is gelukt met Inscape, die heeft zijn lijntool toch wel iets beter gemaakt dan CS :) Bedankt
Met de lijntool in Illustrator CS is anders niets mis.

CS is de naam van de hele (versie)reeks, waaronder onder andere Photoshop, Illustrator en Indesign. Naar ik mag aannemen bedoel je met 'CS' Photoshop en in dat geval vergelijk je appels met peren of in dit geval pixels met vectoren ;)

• benoni
  • Niet online
sdomburg schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:12:
Met de lijntool in Illustrator CS is anders niets mis.
Maar de spiral van Inkscape is wel mooier, raad maar 's welke van de twee het is:

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/info-spiral-inkscape-ai.jpg

De linkse dus. De formule is anders, de spiraal krijgt naar binnen toe iets meer ruimte in de vorm.

[ Voor 35% gewijzigd door benoni op 13-02-2007 11:31 ]

• benoni
  • Niet online
Dit was 'n dubbelpost, sorry

(zie ook Woorden in spiraalvorm)

[ Voor 71% gewijzigd door benoni op 13-02-2007 11:32 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
benoni schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:25:
[...]

Maar de spiral van Inkscape is wel mooier, raad maar 's welke van de twee het is:

[afbeelding]

De linkse dus. De formule is anders, de spiraal krijgt naar binnen toe iets meer ruimte in de vorm.
Na wat proberen moet ik toegeven dat je gelijk hebt. Beetje jammer dat die variabele van de spiraal niet instelbaar is in illustrator.

• Megamind
Nou het was eigenlijk zo, ik probeerde dus in Paintshop CS2, de spiraal te maken met de pen tool, dus niet het figuurtje spiral droppen maar met die lijnen die je kan krom moet trekken te tekenen! Dat werd natuurlijk een stuk lastiger, maar nu vond ik gister pas uit dat de spiral ook tussen de figuurtjes staat :+
Pagina: 1